Newsletter

RAINBOW TOURS SA (16/2021) Informacja o wielkości przedsprzedaży imprez turystycznych objętych ofertą sezonu "Lato 2020"

05.07.2021, 17:51aktualizacja: 05.07.2021, 17:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 16/2021

Zarząd Rainbow Tours Spółki Akcyjnej z siedzibą w Łodzi ("Spółka", "Emitent") w nawiązaniu do treści raportu bieżącego Nr 15/2021 z dnia 05.07.2021 r., niniejszym informuje, w trybie art. 17 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) Nr 596/2014 z dnia 16.04.2014 r. w sprawie nadużyć na rynku oraz uchylającego dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE ("MAR"), że wielkość zrealizowanej przez Spółkę przedsprzedaży imprez turystycznych z oferty sezonu "Lato 2021" (wycieczki realizowane w miesiącach: kwiecień - październik 2021 roku) kształtuje się w sposób następujący:

(1) wielkość przedsprzedaży imprez z oferty "Lato 2021" od momentu rozpoczęcia przedsprzedaży do dnia 30 czerwca 2021 roku (według stanu rezerwacji na dzień 30.06.2021 r.) wyniosła 206.351 rezerwacji, co oznacza:

- wzrost poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2021" (zrealizowanej do dnia 30.06.2021 r.) o około 187,4% w porównaniu do tego samego okresu roku 2020 (tu: okres występowania skutków pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i istotnego wpływu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 na działalność prowadzoną przez Spółkę), tj. w porównaniu do poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2020", według stanu rezerwacji na dzień 30.06.2020 r., kiedy dla tego okresu 2020 roku zanotowano 71.798 rezerwacji,

- spadek poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2021" (zrealizowanej do dnia 30.06.2021 r.) o około 25,5% w porównaniu do tego samego okresu roku 2019 (tu: rok 2019 był okresem rekordowych z punktu widzenia Spółki wyników finansowych m.in. w zakresie poziomu przychodów ze sprzedaży i zysku netto, jak również rekordowy z punktu widzenia rozwoju i sytuacji ekonomicznej szeroko rozumianej branży touroperatorskiej), tj. w porównaniu do poziomu przedsprzedaży oferty sezonu "Lato 2019", według stanu rezerwacji na dzień 30.06.2019 r., kiedy dla tego okresu 2019 roku zanotowano 276.942 rezerwacje;

(2) wielkość przedsprzedaży imprez z oferty "Lato 2021" według wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu maju 2021 roku wyniosła 46.153 rezerwacje, co oznacza:

- wzrost miesięcznego wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu maju 2021 roku o około 2.151,4% w odniesieniu do wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu maju 2020 roku (tu: okres występowania skutków pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i istotnego wpływu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 na działalność prowadzoną przez Spółkę), kiedy dla okresu miesiąca maja 2020 roku zanotowano 2.050 dokonanych rezerwacji,

- wzrost miesięcznego wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu maju 2021 roku o około 8,6% w odniesieniu do wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu maju 2019 roku, kiedy dla okresu miesiąca maja 2019 roku zanotowano 42.498 dokonanych rezerwacji (tu: rok 2019 był okresem, w którym osiągnięto rekordowe z punktu widzenia Spółki wyniki finansowe m.in. w zakresie poziomu przychodów ze sprzedaży i zysku netto);

(3) wielkość przedsprzedaży imprez z oferty "Lato 2021" według wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu czerwcu 2021 roku wyniosła 56.336 rezerwacji, co oznacza:

- wzrost miesięcznego wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu czerwcu 2021 roku o około 1.811,0% w odniesieniu do wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu czerwcu 2020 roku (tu: okres występowania skutków pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 i istotnego wpływu pandemii koronawirusa SARS-CoV-2 na działalność prowadzoną przez Spółkę), kiedy dla okresu miesiąca czerwca 2020 roku zanotowano 2.948 dokonanych rezerwacji,

- wzrost miesięcznego wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu czerwcu 2021 roku o około 13,8% w odniesieniu do wolumenu rezerwacji dokonanych w miesiącu czerwcu 2019 roku, kiedy dla okresu miesiąca czerwca 2019 roku zanotowano 49.505 dokonanych rezerwacji (tu: rok 2019 był okresem, w którym osiągnięto rekordowe z punktu widzenia Spółki wyniki finansowe m.in. w zakresie poziomu przychodów ze sprzedaży i zysku netto).

Zarząd Spółki nadmienia, że wartość sprzedanej oferty ujmowana jest w przychodach ze sprzedaży Spółki zgodnie z zasadami rachunkowości, czyli w okresie od kwietnia 2021 roku do października 2021 roku.

Rolą informowania o przedsprzedaży oferty Spółki jest wypełnienie wielomiesięcznej luki informacyjnej pomiędzy momentem zawarcia transakcji sprzedaży, a faktycznym momentem wykazania przychodów ze sprzedaży i zwiększenie częstotliwości publikowanych informacji sprzedażowych pomiędzy terminami publikacji finansowych raportów okresowych.

Emitent uznał, że informacje objęte niniejszym raportem bieżącym mogą mieć potencjalny wpływ na kształtowanie się sytuacji finansowej i majątkowej Emitenta i w związku z tym potencjalny wpływ na wycenę instrumentów finansowych Rainbow Tours S.A. notowanych na rynku równoległym Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie, a tym samym uzasadniają zakwalifikowanie niniejszej informacji, jako informacji poufnej w rozumieniu art. 17 ust. 1 MAR.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.07.2021, 17:51
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii