Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Analizie poddano 59 kryteriów użyteczności w obszarach: pasek wyszukiwania, podpowiedzi, wyniki wyszukiwania i obsługa różnego rodzaju zapytań. Znajdują się w nim informacje, jak wygląda dobrze zaprojektowana wyszukiwarka, lista kontrolna z najważniejszymi kryteriami, dobre praktyki z przykładami oraz komentarze ekspertów.
Najlepsza piątka
W czołówce znalazły się brytyjska księgarnia waterstones.com (spełniając 73,91% kryteriów kontrolnych), holenderski sklep odzieżowy debijenkorf.nl (73,47%), sklep brytyjskiej marki marksandspencer.com (73,08%), holenderski sklep z elektoroniką i AGD coolblue.nl (71,70%) oraz ex aequo dwa polskie sklepy - euro.com.pl oraz castorama.pl (70,37%).
Polska na tle Europy
Witryny zagraniczne osiągnęły wyniki na poziomie 43-74%, natomiast polskie sklepy 35-70%. E-commerce’y rodzime nie odbiegają znacząco jakością od zagranicznych. Występują natomiast duże różnice użyteczności pomiędzy najlepszymi i najsłabszymi wyszukiwarkami. Zwycięzca rankingu spełnił niemal 73,91% kryteriów, a wyszukiwarka na ostatnim miejscu - 34,69%.
Wielkość sklepu a jakość wyszukiwarki
Mogłoby się wydawać, że im większy sklep, tym większą wagę przykłada do pracy wyszukiwarki. Jednak jeśli weźmiemy pod uwagę 10 najczęściej odwiedzanych sklepów (liczba wizyt powyżej 20 mln), średnia ich wyników to tylko 55%. To mniej niż średnia wszystkich badanych sklepów (60%). Wśród tej dziesiątki tylko 2 przekroczyły granicę 70%. Widzimy zatem, że nawet największe sklepy mogą jeszcze wiele zyskać, optymalizując wyszukiwarki pod kątem użyteczności.
Z czym e-sklepy radzą sobie najlepiej?
Sklepy najlepiej radzą sobie z mechanizmami wspierającymi „podpowiedzi”. Najwięcej do udoskonalenia pozostało w obszarze „obsługa różnego rodzaju zapytań”. Długa fraza pozwala zrozumieć kontekst wyszukiwania lub daje wyniki dopasowane do oczekiwań użytkownika. Obsługa fraz obejmujących 3 i więcej wyrazów to obiecujący kierunek rozwoju.
Raport do pobrania: https://www.usability-lab.pl/raporty/raport-wygodne-wyszukiwarki-w-e-commerce/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 04.11.2019, 15:54 |
Źródło informacji | Usability LAB |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Woda staje się kluczowym czynnikiem determinującym inwestycje PAP
- 14.05.2025, 16:23
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Niebieski Ład: woda może stać się źródłem przewagi konkurencyjnej polskiego rolnictwa PAP
„Niebieski Ład UE” to kompleksowa, wielosektorowa strategia wodna. „Ta rewolucyjna inicjatywa powinna być jak najszybciej wdrożona w życie, by zapobiec negatywnym skutkom niedoboru wody w krajach członkowskich UE” - przekonywał Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich (FPP) podczas „Blue Deal Congress. Changing the future”, którego organizatorem była FPP.- 14.05.2025, 16:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Prof Dr Klemens Joos back as CEO of the EUTOP Group
- 14.05.2025, 15:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ