Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firma HP Inc Polska prezentuje nową odsłonę raportu gamingowego „Różne twarze polskiego gracza 2025. Enter the Game, Enter the Business” [1]. Tegoroczny raport skupia się na środowisku graczy biznesowych i zależnościach między graniem a biznesem oraz kompetencjami przyszłości.
Kompetencje biznesowe i przyszłość pracy
Już zeszłoroczne badania pokazały, że dzięki grom wideo gracze rozwijają ważne społecznie cechy. Co czwarta osoba deklarowała, że dzięki graniu staje się bardziej pewna siebie i łatwiej nawiązuje kontakty. Dane z tego roku pokazują, że ponad połowa polskich gamerów wykorzystuje kompetencje zdobyte w grach wideo do rozwiązywania problemów zawodowych. Aż 83 % badanych deklaruje rozwój strategicznego myślenia, 76 % kreatywności i krytycznego podejścia a 75 % umiejętności adaptacji do nowych technologii i dynamicznego rozwoju sztucznej inteligencji. Dodatkowo, około 2/3 badanych osób wskazuje, że gry wideo uczą pracy zespołowej i rozwijają zdolności przywódcze. Zdecydowana większość myśli też, że kompetencje zdobywane w grach wideo będą coraz bardziej doceniane przez pracodawców (jedynie 5% ankietowanych nie zgadza się z tym założeniem).
„Kompetencji biznesowych nie nabywamy tylko w pracy, ale możemy je zdobywać również na innych polach. Z raportu wynika, że tak wiele obecnie kluczowych umiejętności - zwłaszcza w kontekście rozwoju AI - jest zdobywana podczas grania w gry wideo. Wśród najważniejszych wymienić możemy strategiczne myślenie, kreatywność i umiejętność szybkiej adaptacji do nowych technologii. Raport gamingowy pokazuje wyraźnie: polscy gracze to już nie tylko pasjonaci, ale coraz częściej profesjonaliści, którzy przenoszą doświadczenia z gier do świata biznesu i odnoszą dzięki temu sukcesy” - podkreśla Andrzej Sowiński, dyrektor zarządzający HP Inc Polska.
Raport analizuje także stosunek graczy ze środowiska biznesowego do sztucznej inteligencji. Z badań wynika, że AI staje się integralną częścią codziennej pracy. Dwie trzecie badanych graczy ze środowiska biznesowego deklaruje regularnie wykorzystywanie sztucznej inteligencji a 62 % uważa, że gracze mają przewagę w pracy z narzędziami AI (ChatGPT, Copilot, Midjourney). To wyraźny dowód na to, że gaming ułatwia adaptację do wykorzystania nowych narzędzi i wspiera rozwój kompetencji cyfrowych w biznesie.
„Gracze podczas długich godzin sesji rozwijają m.in. wytrwałość, umiejętność rozwiązywania problemów pod presją i efektywną pracę zespołową. Nabywają również wysoką odporność na stres, tolerancję frustracji i zdolność szybkiego uczenia się na błędach - cechy niezbędne w nieprzewidywalnym świecie biznesu. Organizacje coraz częściej uznają te kompetencje za realne aktywa biznesowe, wykorzystując np. gamifikację w programach szkoleń oraz motywacji pracowników. Zdecydowanie uważam, że w najbliższych latach pracodawcy będą aktywnie poszukiwać talentów z backgroundem gamingowym” - stwierdza Urszula Klimczak, Performance Coach NAVI.
Sprzęt i peryferia graczy biznesowych
Przy wyborze sprzętu zarówno do pracy jak i do grania najważniejsze są wydajność i cena, wysoko znajdują się również bezpieczeństwo i prywatność. Kolejne kryteria to mobilność i głośność pracy, najmniejsze znaczenie ma natomiast design.
Gracze ze środowiska biznesowego najczęściej do grania wybierają sprzęt komputerowy a dokładniej laptop z uwagi na jakość rozgrywki i możliwość sesji w podróży. Mniej niż połowa graczy (38%) całkowicie rozdziela urządzenia do pracy i do grania, 40 % korzysta najczęściej z tego samego sprzętu a 25 % używa ich zamiennie w zależności od sytuacji.
Także akcesoria dzielą społeczność - 46 % posiada oddzielne zestawy do pracy i grania, 38 % używa tych samych a 15 % nie uważa tego aspektu za istotny przy wyborze.
Z raportu „Różne twarze polskiego gracza 2025. Enter the Game, Enter the Business” wynika, że istnieją silne zależności między gamingiem a środowiskiem biznesowym. Gracze biznesowi zauważają pozytywny wpływ gier wideo na ich kompetencje zawodowe i codzienną pracę oraz postrzegają gaming jako kluczowy element przyszłości pracy i kompetencji cyfrowych.
Więcej informacji o zależnościach między gamingiem a światem biznesu na stronie oszczedzaiczas.pl w sekcji raporty.
Informacje O firmie HP
HP Inc. (NYSE: HPQ) jest globalnym liderem technologicznym i twórcą rozwiązań, które pozwalają realizować plany i marzenia oraz skupić się na tym, co naprawdę ważne. Działając w ponad 170 krajach, z myślą o zrównoważonym rozwoju, HP dostarcza szeroką gamę innowacyjnych urządzeń, usług i subskrypcji do komputerów osobistych, drukowania, druku 3D, pracy hybrydowej, gier i nie tylko. Więcej informacji na stronie: https://www.hp.com.
[1] Badanie zostało zrealizowane w dniach 22.08 - 01.09.2025 przez agencję SW RESEARCH z wykorzystaniem metody wywiadów on-line (CAWI). Ankieta została przeprowadzona na próbie celowej polskich graczy w wieku 18-55 lat (pracujących na pełen etat lub samozatrudnionych, wykonujących pracę umysłową). Wielkość próby: N=523.
Źródło informacji: HP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 17.10.2025, 13:54 |
| Źródło informacji | HP |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Cyfryzacja jest fundamentem transformacji energetycznej PAP
Technologie przekształcone w nowoczesne rozwiązania informatyczne pozwalają nam budować elastyczność rynku, bilansować zapotrzebowanie na moc i energię, tworzyć systemy predykcji - wskazał Tomasz Bendlewski, wiceprezes zarządu Asseco Poland podczas debaty „Przyszłość energetyczna Polski i rola gazu”, która odbyła się 4 listopada 2025 r. w Centrum Prasowym PAP.- 07.11.2025, 12:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ