Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Redan S.A. z siedzibą w Łodzi niniejszym informuje, iż w związku z prowadzonymi pracami nad sprawozdaniem finansowym za rok 2017, został przeprowadzony test na utratę wartości aktywów finansowych Emitenta w postaci udziałów w spółce zależnej Top Secret Sp. z o.o.
W wyniku wyceny, wartość udziałów w spółce zależnej Top Secret Sp. z o.o. została ustalona na kwotę 58,0 mln PLN, co dało możliwość całościowego odwrócenia odpisu aktualizującego na łączną kwotę 10,3 mln PLN. Proces ten był dwuetapowy. Pierwsza część odpisu w wysokości 2,8 mln PLN została odwrócona w czerwcu 2017 r. po przeprowadzeniu testu na dzień bilansowy 30.06.2017r. Druga część odpisu została odwrócona na dzień 31.12.2017 w wysokości 7,5 mln PLN.
Wartość udziałów w Top Secret Sp. z o.o. w koszcie historycznym na dzień bilansowy 31.12.2016 r. wynosiła 40,9 mln PLN, która na podstawie testu na utratę wartości została pomniejszona o odpis aktualizujący na kwotę 10,3 mln PLN, co dało wartość bilansową udziałów na dzień 31.12.2016 w kwocie 30,6 mln PLN. W roku 2017 sytuacja finansowa spółki Top Secret Sp. z o. o. uległa znaczącej poprawie, co znalazło odzwierciedlenie w przeprowadzonych testach i dało możliwość wycofania odpisu. Po jego odwróceniu i podwyższeniu kapitału Top Secret Sp. z o.o. (o którym Emitent informował w raporcie bieżącym nr 37/2017 z dnia 2 grudnia 2017 r.) wartość bilansowa udziałów w tej spółce na dzień 31.12.2017 r. wynosi 53,3 mln PLN.
Odwrócenie odpisu zostanie wykazane w jednostkowym sprawozdaniu finansowym Redan za rok obrotowy zakończony w dniu 31 grudnia 2017 r. w przychodach finansowych, tym samym podnosząc o tą kwotę wynik przed opodatkowaniem.
Rozwiązanie tego odpisu - w związku z tym, że dotyczy on udziałów w spółce zależnej - zostanie wyłączone w ramach konsolidacji sprawozdań Grupy Redan, a zatem nie będzie miało wpływu na skonsolidowane sprawozdanie finansowe Grupy Kapitałowej Redan.
Wycena wartości udziałów w spółce Top Secret Sp. z o.o. została dokonana metodą przychodową (DCF), w oparciu o prognozę zarządu tej spółki. Prognoza ta jest zgodna z oczekiwaniami dotyczącymi wyników rynku modowego Grupy Redan, które zakładają stopniowe zwiększenie rentowności na działalności w tym segmencie. Prognoza została sporządzona na okres 5 lat i zakłada w szczególności:
(i) powrót do rozwoju sieci sprzedaży sklepów Top Secret;
(ii) intensyfikację działań zwiększających średnią sprzedaż na m2;
(iii) wzrost marży handlowej, uzyskany dzięki zwiększeniu udziału w sprzedaży towarów nieprzecenionych, modyfikacji oferty oraz obniżeniu cen zakupu uwzględniających korzystniejszą niż pierwotnie zakładano relację kursów walut i zwiększony udział bezcłowych rynków produkcji;
(iv) utrzymanie aktualnego udziału kosztów bieżących poszczególnych kanałów dystrybucji w ich przychodach ze sprzedaży,
(v) niższą dynamika poziomu kosztów stałych względem zmian poziomu sprzedaży, jako rezultat wzrostu efektywności;
(vi) zmiany organizacyjne w Grupie Redan związane z przeniesieniem z Redan SA do Top Secret Sp. z o.o. pełnej obsługi logistycznej segmentu modowego, zarówno rynku krajowego, jak i zagranicy; nastąpi to po wdrożeniu w Top Secret Sp. z o.o. systemu SAP, co jest planowane na rok 2020 (2019 w poprzedniej prognozie), spowoduje to przejęcie od Redan SA:
‒ części marży, którą dotychczas pobierał Redan SA za obsługę logistyczną operacji na rynku modowym, a z drugiej strony także - przejęcie bezpośrednich kosztów logistyki od Redan SA. Ta zmiana nie będzie miała wpływu na wyniki segmentu modowego Grupy Redan;
‒ prowadzenia sprzedaży do odbiorców zagranicznych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.04.2018, 10:20 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |