Newsletter

REDAN SA (50/2019) Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w listopadzie 2019 r.

05.12.2019, 08:21aktualizacja: 05.12.2019, 08:21

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 50/2019

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Sprzedaż towarów Top Secret w listopadzie 2019 r. wyniosła łącznie ok. 21 mln zł i była niższa o ok. 7% porównując do listopada poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż Top Secret wyniosła ok. 209 mln zł i była ok. 2% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w listopadzie 2019 wyniosły 2,6 mln zł co oznacza spadek o 27% w stosunku do listopada 2018 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 29,5 mln zł i była ok. 6% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

W listopadzie sprzedaż w sklepach Top Secret w Polsce była na zbliżonym poziomie w porównaniu do roku poprzedniego, przy analogicznej wielkości sieci. Na towarach z kolekcji jesień/zima 2019 r. po raz pierwszy w tym roku wypracowano r./r. wyższą o kilka punktów procentowych marżę handlową. Ze względu jednak na 11% udział w listopadzie w sprzedaży w sklepach Top Secret PL towarów z poprzednich sezonów, wobec 1% rok temu, łączna marża procentowa uzyskana na wszystkich kolekcjach jest na porównywalnym poziomie r./r.

Sytuację w e-commerce w listopadzie lepiej odzwierciedla poziom zamówień klientów, który zmniejszył się o 6% r./r., niż zmiana poziomu sprzedaży, ze względu na przesunięcie momentu zaewidencjonowania sprzedaży towarów zamówionych podczas istotnych akcji promocyjnych Black Friday i Cyber Monday. W 2018 r. akcje te miały miejsce w przedostatnim tygodniu listopada, a zatem sprzedaż została zaewidencjonowana jeszcze w listopadzie. W 2019 r. zamówienia zebrane podczas Black Friday, ze względu na układ kalendarza, zostały wysłane w dużej części już w grudniu, w którym także przypadał już Cyber Monday.

Wyniki listopada są także obciążone transakcją hurtowej sprzedaży towarów z lat ubiegłych. Grupa poniosła na niej stratę w wysokości 0,6 mln zł, co obniży łączną marżę wygenerowaną w tym miesiącu.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec listopada 2019 wyniosła 34,1 tys. m2, tj. była o 8% niższa niż w tym samym momencie 2018 r. Powierzchnia sklepów Top Secret w Polsce pozostała na tym samym poziomie r./r., a zmniejszyła się za granicą i punktów outletowych.

W związku z zakończeniem sprawowania kontroli (w rozumieniu Międzynarodowego Standardu Sprawozdawczości Finansowej 10 Skonsolidowane Sprawozdania Finansowe) z dniem 18 lipca 2019 r. nad spółką TXM SA w restrukturyzacji (raport bieżący nr 46/2019 z 27 września 2019r.) dane dotyczące sprzedaży tej spółki nie są publikowane przez Redan S.A. Raporty okresowe za poszczególne okresy 2019 Grupy Kapitałowej Redan uwzględniają przychody ze sprzedaży towarów grupy kapitałowej TXM SA w restrukturyzacji do dnia zakończenia kontroli w wysokości 123 mln zł z działalności kontynuowanej.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.12.2019, 08:21
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ