Newsletter

Rośnie globalne zapotrzebowanie na telewizory wielkoekranowe i Ultra HD

19.12.2017, 11:46aktualizacja: 19.12.2017, 11:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rośnie światowe zapotrzebowania na telewizory wielkoekranowe i odbiorniki Ultra HD (4K), wypierające dotychczasowe Full HD. Wiodącą pozycję na globalnym rynku telewizorów utrzymuje Samsung - wynika z badań rynkowych GfK i NPD.

Światowy rynek telewizorów w coraz większym stopniu przechodzi od Full HD do Ultra HD. Zgodnie z danymi zebranymi przez firmy badawcze GfK i NPD od stycznia do sierpnia bieżącego roku na telewizory Ultra HD przypadało ponad 50 proc. światowych przychodów ze sprzedaży telewizorów, przy czym w Ameryce Północnej, Europie i Korei Południowej odsetek ten był nawet większy i wyniósł od 60 do 70 proc. W tym samym okresie ponad 40 proc. przychodów ze sprzedaży telewizorów na świecie przypadało na odbiorniki wielkoekranowe o przekątnej ekranu powyżej 55 cali. W Ameryce Północnej telewizory z ekranami większymi niż 55 i 60 cali stanowiły odpowiednio 60 i 30 proc. sprzedaży w tym czasie.

Największym światowym producentem telewizorów pozostaje południowokoreańska firma Samsung, której między styczniem a sierpniem 2017 roku przypadło 34 proc. światowych przychodów ze sprzedaży - wynika z danych GfK i NPD. Na drugim i trzecim miejscu znalazły się firmy LG i Sony.

Samsung odnotował także 42 proc. udziału w rynku dużych telewizorów (60 cali i większych) oraz 38 proc. udział w rynku telewizorów Ultra HD. Koncern był również liderem w poszczególnych kategoriach cenowych: 44 proc. udziału w segmencie telewizorów kosztujących powyżej 1,5 tys. dol. i 37 proc. w przypadku telewizorów w cenie od 2,5 tys. dol. wzwyż.

Samsung przeprowadził ponadto własne badania w na rynkach amerykańskim i niemieckim. W każdym z tych krajów zebrano opinię ponad tysiąca konsumentów, którzy zamierzali kupić nowy telewizor, na temat odczuwanych niedogodności związanych ze sprzętem RTV. 23 proc. respondentów w USA i 15 proc. w Niemczech na pierwszym miejscu wskazało "skomplikowane połączenia kablowe". Ankietowani skarżyli się też na trudności z podłączaniem zewnętrznych urządzeń do telewizora, słabą jakość dźwięku praz niewygodne wpisywanie danych na ekranie i uciążliwą nawigację w menu urządzeń typu Smart TV.

Jak tłumaczy koncern jego strategia zakłada zapewnienie klientom asortymentu telewizorów wielkoekranowych, w tym odbiorników QLED oraz telewizorów UHD klasy Premium z ekranami o przekątnej 65, 75, 82 i 88 cali, a także ekranów zakrzywionych i płaskich, a także akcesoriów telewizyjnych.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.12.2017, 11:46
Źródło informacji PAP, Samsung Electronics Polska
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ