Newsletter

Rośnie zainteresowanie członków SKOK zdalnymi kanałami dostępu do usług finansowych

22.09.2020, 18:06aktualizacja: 22.09.2020, 18:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (SKOK) (1)
Spółdzielcze Kasy Oszczędnościowo-Kredytowe (SKOK) (1)
O około 300 proc. wzrosła częstotliwość używania kart płatniczych wśród członków SKOK w wyniku pandemii koronawirusa - poinformowano podczas XXVIII Krajowej Konferencji Spółdzielczych Kas Oszczędnościowo-Kredytowych (SKOK) „Wspólnie Ku Zmianom”.

O transformacji cyfrowej usług finansowych, a także o perspektywach i wyzwaniach na przyszłość dyskutowano podczas panelu „Cyfryzacja usług finansowych - jej konsekwencje, nadzieje i obawy”.

Otwierając debatę Rafał Matusiak, prezes Kasy Krajowej, wspomniał o aktywnym uczestnictwie tej instytucji w transformacji cyfrowej i jednocześnie poddał pod dyskusję wątek wpływu pandemii koronawirusa na tempo rozwoju i wykorzystanie cyfrowych narzędzi w sektorze usług finansowych.

Prezes Matusiak wskazał na rysowanie się nowego trendu w kształtowaniu oferty instytucji finansowych polegającego na pakietowaniu usług, co potwierdził Jan Sikora, założyciel i prezes platformy zakupowej Planet Plus. Zdaniem Jana Sikory to dobry moment, aby do usług finansowych SKOK-ów zaoferować dodatkowe produkty i usługi.

Adam Matyaszek, wiceprezes zarządu ITCARD stwierdził, że pandemia spowodowała wzrost częstotliwości używania kart wśród klientów SKOK-u o nawet 300 proc. Jego zdaniem pokazuje to możliwość dalszego skalowania usługi oraz migracji klientów do zdalnych kanałów, do których zalicza się rozwiązania mobilne i płatności elektroniczne.

W opinii prezesa Matyaszka nie można jednak zapominać o podstawowej funkcji instytucji finansowej, czyli obsługi gotówki. Wiceprezes zarządu ITCARD zauważył, że coraz więcej miejsc otwiera się na wpłaty z wykorzystaniem urządzeń samoobsługowych i ten trend będzie postępować w stronę całkowicie zdalnej obsługi.

Zaznaczył również, że dzięki współpracy z ITCARD, SKOK nie musi inwestować we własną infrastrukturę. Pojawia się bowiem możliwość skorzystania z już istniejącej sieci urządzeń samoobsługowych.

W dyskusji pojawił się też wątek aplikacji mobilnych i rosnącej popularności takich rozwiązań jak BLIK (polski system płatności mobilnych). Prezes Rafał Matusiak podkreślił, że kierowana przez niego instytucja intensywnie zabiega o wprowadzenie możliwości korzystania z tego rozwiązania dla swoich klientów.

O aspekcie bezpieczeństwa cyfrowych usług finansowych opowiedział mec. Paweł Pelc koordynujący działalność Regionalnego Centrum Unii Kredytowych. Jego zdaniem pandemia koronawirusa okazała się pomyślnie zaliczonym testem wysiłkowym dla instytucji finansowych ujawniając drzemiący w nich potencjał.

Paweł Pelc podkreślił przy tym rosnącą rolę, jaką odgrywa edukacja członków SKOK w zakresie korzystania z rozwiązań elektronicznych (między innymi bankowości internetowej czy aplikacji mobilnej). Według Pelca zaufanie klientów do instytucji powinno pobudzać ją dbania o odpowiedni poziom wiedzy na temat oferowanych rozwiązań oraz bezpiecznego korzystania z nich.

Paneliści poruszyli również wątek ewolucji sklepów internetowych, co szerzej zrelacjonował Jan Sikora. Jego zdaniem obecnie przechodzi się do modelu marketowego, w którym klient nie przywiązuje się do konkretnej marki sklepu tylko do produktów, jakie w nim kupuje. Założyciel i prezes Planet Plus wskazał na nowe perspektywy dla usług Kasy Krajowej w zakresie wejścia na platformy sprzedażowe. Przy tej okazji przytoczył przykład łączenia ich z innymi produktami.

Uczestnicy panelu zgodni byli co do tego, iż kierunek cyfryzacji usług finansowych jest trwały w dłuższej perspektywie czasowej a udział SKOK w oferowaniu narzędzi cyfrowych dostępu do usług finansowych - konieczny.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.09.2020, 18:06
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ