Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Jak wskazują naukowcy z Commonwealth Scientific and Industrial Research Organisation (CSIRO), wirus wywołujący chorobę COVID-19 może przetrwać na powierzchniach nawet do 28 dni. [3] To pokazuje, jak istotna dla ograniczenia rozprzestrzeniania się koronawirusa jest dezynfekcja powierzchni certyfikowanymi środkami takimi jak spray czy chusteczki do dezynfekcji powierzchni Dettol. Skuteczność produktów marki należącej do Reckitt Benckiser, lidera globalnego rynku detergentów i środków do dezynfekcji, potwierdziły badania niezależnego laboratorium analitycznego Microrobac Laboratories. Ośrodek, jako jeden z niewielu na świecie, posiada certyfikat CDC (Centrum Kontroli i Prewencji Chorób) na wykonywanie tego typu badań. Uzyskane wyniki opublikowano m.in. na łamach naukowego czasopisma American Journal of Infection Control, opisującego badania dotyczące epidemiologii, kontroli zakażeń i infekcji.
„Nawet do 80% otaczających nas zarazków może przenosić się przez dotyk, w tym kontakt z zanieczyszczoną powierzchnią. Należy więc mieć świadomość, że obok zachowania dystansu społecznego, poprawnego noszenia maseczek na twarzy i prawidłowej higieny dłoni, równie istotne znaczenie dla przerwania łańcucha infekcji ma skuteczna dezynfekcja otaczających nas powierzchni” – mówi dr Tomasz Dzieciątkowski, wirusolog z Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego.
Z zarazkami i mikrobami domownicy mają styczność, w każdym pomieszczeniu – nie tylko w łazience. Jak wykazały badania National Science Foundation [4], bakterie, wirusy i grzyby równie często występują w toalecie, co na kuchennym blacie czy zlewozmywaku.
„Deski do krojenia, zlewy, lodówki, czy dziecięce krzesełka lub maty do przewijania. To tylko część powierzchni, które szczególnie upodobały sobie bakterie i wirusy, w tym wirus choroby COVID-19. Regularnie ich dotykamy, a następnie, często nieświadomie, dotykamy również ust i twarzy, co zwiększa ryzyko kontaktu pośredniego, sprzyjającego rozprzestrzenianiu się koronawirusa. Musimy pamiętać, że zdrowie bliskich jest w naszych rękach, a skuteczna dezynfekcja certyfikowanymi środkami, pozwala znacząco ograniczyć ryzyko zakażenia” – przekonuje Monika Schmidt, dyrektor ds. medycznych i regulacji w firmie Reckitt Benckiser.
Antybakteryjny i drożdżakobójczy płyn Dettol jest przeznaczony do mycia i dezynfekcji powierzchni, w tym powierzchni mających kontakt z żywnością. Skuteczny w zwalczaniu 99,9% bakterii, zabija wirusa powodującego chorobę COVID-19. Płyn jest odpowiedni do desek do krojenia, krzesełek dziecięcych, mat do przewijania, lodówek, koszy na śmieci, zlewów kuchennych, wanien i zaworów, desek sedesowych.
Antybakteryjne i drożdżakobójcze chusteczki Dettol są przeznaczone do mycia i dezynfekcji powierzchni, w tym powierzchni mających kontakt z żywnością. Chusteczki są odpowiednie do: desek do krojenia, krzesełek dziecięcych, mat do przewijania, lodówek, koszy na śmieci, zlewów kuchennych, wanien i zaworów, desek sedesowych. Bez wybielaczy. Zabijają 99,9% bakterii, wirusa powodującego chorobę COVID-19, a także wirusa grypy H1N1, koronowirusa (BCV),RSV i rotawirusa.
Dettol – 80 lat doświadczenia
Dettol to wiodąca marka produktów do dezynfekcji, obecna w 124 krajach świata. Istniejąca od blisko 80 lat marka powstała z myślą o dezynfekcji sprzętu medycznego w brytyjskich szpitalach, wsparciu leczenia ran oraz profilaktyce chorób zakaźnych. Obecnie portfolio Dettol obejmuje m.in. produkty do higieny i odkażania rąk oraz dezynfekcji powierzchni, których skuteczność potwierdzają testy niezależnych instytucji badawczych.
Marka należąca do koncernu Reckitt Benckiser - globalnego lidera produkcji środków czystości, higieny osobistej, detergentów czy leków bez recepty - powstała w oparciu o trzy fundamentalne filary: Zdrowia, Zaufania i Edukacji, które od 1933 roku kształtują jej kierunki działania i rozwoju.
Więcej informacji o marce Dettol na https://www.dettol.pl/
[1] Działanie wirusobójcze dotyczy żelu antybakteryjnego Dettol.
[2] Dotyczy antybakteryjnego sprayu i chusteczek do czyszczenia powierzchni.
Źródło informacji: Dettol/Reckitt Benckiser
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.01.2021, 10:32 |
Źródło informacji | Dettol/Reckitt Benckiser |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Tumi inauguruje kampanię „Icons Tested” z udziałem międzynarodowych ambasadorów marki Lando Norrisa i Nelly Kordy
Celebracja indywidualnej doskonałości i ewoluującego designu w postaci dwóch najbardziej ikonicznych rodzin produktowych TUMI.- 04.09.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
ORLEN przekaże 370 jednostkom straży pożarnej 20 milionów złotych PAP
Zakończono kolejną edycję programu ORLEN na straży. Rekordowe środki w wysokości 20 mln zł trafią do prawie 370 jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej w całej Polsce. Dzięki grantom strażacy będą mogli doposażyć swoje jednostki, szkolić kadry i wzmocnić bezpieczeństwo lokalnych społeczności. W odpowiedzi na duże zainteresowanie, budżet projektu został zwiększony dwukrotnie w porównaniu do poprzedniej edycji i był najwyższy w historii programu.- 04.09.2025, 14:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
3 miliony klientów zatankowało taniej w wakacyjnej promocji ORLEN PAP
Sukcesem zakończyła się wakacyjna promocja ORLEN na paliwo. Przez dwa letnie miesiące wzięło w niej udział blisko 3 mln klientów, którzy wykorzystali o około 20 proc. więcej kuponów na tańsze tankowanie niż w ubiegłoroczne wakacje. Z możliwości promocyjnego ładowania korzystali również posiadacze „elektryków”. Liczba pojazdów zarejestrowanych w aplikacji ORLEN CHARGE wzrosła w wakacje o ponad 60 proc., a liczba ładowań o ponad 80 proc.- 04.09.2025, 12:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ