Newsletter

Spotify i Universal Music Group ogłaszają zawarcie globalnej wieloletniej umowy licencyjnej

22.07.2020, 19:19aktualizacja: 22.07.2020, 19:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

SZTOKHOLM I SANTA MONICA, Kalifornia -- (BUSINESS WIRE) -- Spotify (NYSE: SPOT), najpopularniejszy na świecie muzyczny serwis streamingowy, oraz Universal Music Group (UMG), światowy lider w branży rozrywki muzycznej, ogłosiły dzisiaj zawarcie nowej, wieloletniej globalnej umowy licencyjnej, która będzie stanowić dalsze etap działań spółek zmierzających do oferowania przełomowych nowych funkcji, które przyniosą korzyści artystom i niezapomniane wrażenia fanom muzyki.

Niniejszy komunikat prasowy zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja dostępna jest pod adresem: https://www.businesswire.com/news/home/20200722005444/en/

Dzięki nowej umowie spółki wspólnie zajmujące czołową pozycję w branży wzmocnią swoje partnerstwo, potwierdzając wspólne zobowiązanie do dalszego rozwoju muzyki, zapewniania głębszych doświadczeń związanych z odkrywaniem muzyki i współpracę nad nowoczesnymi kampaniami marketingowymi w ramach platformy Spotify. Ponadto, jako najbardziej innowacyjna spółka z branży muzycznej i jeden z najwcześniejszych promotorów działalności Spotfy, UMG wzmocni swoją czołową rolę podmiotu, który wcześnie zajął się wdrażaniem produktów przyszłości, i zapewni wartościowe informacje zwrotne dla zespołu Spotify ds. rozwoju.

Daniel Ek, prezes i dyrektor generalny Spotify, stwierdził: „Począwszy od wczesnych eksperymentów z Marquee, po testowanie nowych rozwiązań, takich jak Canvas, Universal Music Group była ważnym partnerem wspierającym opracowanie naszych narzędzi marketingowych. Dzisiejsze ogłoszenie pozwoli nam na dalszy rozwój innowacji na wczesnym etapie i dodatkowe wzmocnienie naszego partnerstwa i wspólnej wizji, aby pomagać artystom na wszystkich szczeblach kariery. Celem naszej strategii rynkowej pozostaje wykorzystanie zdolności Spotify do łączenia artystów z fanami na niespotykaną dotychczas skalę i tworzenie nowych możliwości dla branży. Wspólnie zamierzamy reinwestować w artystów i tworzyć nowe narzędzia i oferty dla twórców z całego świata”.

Sir Lucian Grainge, prezes i dyrektor generalny Universal Music Group, powiedział: „Dzięki tej umowie UMG i Spotify są jeszcze silniej zjednoczone w swoim zaangażowaniu w cel, jakim jest pomyślność całej branży muzycznej i docieranie do nowych odbiorców na całym świecie. Biorąc pod uwagę nasze zaangażowanie na rzecz innowacji i wczesnego wdrażania technologii muzycznych oraz przywództwo Spotify w opracowywaniu narzędzi, które wyprzedzają swoje czasy, nowe partnerstwo zapewni artystom nowe, obiecujące możliwości nawiązywania kontaktu z fanami w ramach stale rozwijającej się platformy Spotify. Działając wspólnie, nasze zespoły rozszerzą i przyspieszą współpracę, aby realizować inicjatywy powstałe z myślą o artystach, strategiczne kampanie marketingowe i nowe oferty zapewniające ekscytujące nowe doznania fanom na całym świecie”.

Spotify Technology S.A.

Premiera Spotify w 2008 r. nieodwracalnie zmieniła sposób, w jaki słuchamy muzyki. Naszą misją jest wykorzystanie potencjału ludzkiej kreatywności poprzez zapewnienie milionom twórczych artystów możliwości czerpania zysków z ich utworów i miliardom fanów możliwości czerpania przyjemności i inspiracji z tych utworów. Wszystkie nasze działania napędzane są miłością do muzyki i podcastów.

Odkrywaj ponad 50 milionów utworów, zarządzaj i dziel się utworami, w tym ponad milionem podcastów, nieodpłatnie lub w ramach subskrypcji Spotify Premium, zapewniającej dostęp do unikatowych funkcji muzycznych, obejmujących lepszą jakość dźwięku i słuchanie muzyki na żądanie, offline i bez reklam.

Obecnie jesteśmy najpopularniejszym na świecie muzycznym serwisem streamingowym, z ponad 286 milionami użytkowników, w tym 130 milionami subskrybentów Spotify Premium w 92 krajach świata.

Informacje o ważnych wydarzeniach z życia firmy są publikowane w zakładkach Inwestorzy i For the Record, jak również w mediach społecznościowych wyszczególnionych w zakładce „Zasoby - media społecznościowe” na stronie Inwestorzy. W celu uzyskania dodatkowych informacji, materiałów multimedialnych lub skontaktowania się z naszym zespołem prasowym wejdź na stronę https://newsroom.spotify.com/.

Universal Music Group

Universal Music Group (UMG) jest światowym liderem w zakresie rozrywki muzycznej. W skład przedsiębiorstwa wchodzi szeroki zakres firm zajmujących się nagraniami, publikacją muzyki oraz sprzedażą produktów i treści audiowizualnych w ponad 60 krajach. Mając do dyspozycji najbardziej wyczerpujący katalog nagrań i utworów we wszystkich gatunkach, UMG znajduje i promuje artystów i producentów oraz zajmuje się dystrybucją cieszących się dobrymi opiniami krytyków i przynoszących zyski utworów. Z zaangażowaniem na rzecz wartości artystycznej, innowacyjności i przedsiębiorczości, UMG wspiera tworzenie usług, platform i modeli biznesowych w celu oferowania większych możliwości artystycznych i handlowych na potrzeby artystów i tworzenia nowych doświadczeń dla fanów. Universal Music Group jest spółką Vivendi.

Wersja źródłowa informacji na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20200722005444/en/

Źródło: Spotify Technology S.A.

KONTAKT:

Prasa

Spotify

Chris Macowski

e-mail: cmacowski@spotify.com

tel. +1-347-429-3396

-

Universal Music Group

Andy Fixmer

e-mail: andy.fixmer@umusic.com

tel. +1-310-865-0132

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.07.2020, 19:19
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ