Newsletter

Sprzedaż poszybowała o 325%: w ocenie Hisense telewizja laserowa to trend przyszłości

02.03.2021, 13:33aktualizacja: 02.03.2021, 13:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire
PR Newswire

QINGDAO, Chiny 2 marca 2021 r. /PRNewswire/ -- pandemia Covid-19 przyspiesza wprowadzanie technologii. Zaobserwowano znaczny wzrost ilości czasu spędzanego przed ekranem różnych urządzeń elektronicznych, w tym telewizorów. Według danych Omdia w 2020 r. sprzedaż telewizorów w skali globalnej nieznacznie wzrosła w stosunku do poprzedniego roku. Znaczny udział w tym wzroście mają telewizory wielkoformatowe. Od czasu wprowadzenia na rynek pierwszego na świecie telewizora laserowego w 2014 r. spółka Hisense (SSE: 600060) pracuje na pozycję czołowego innowatora w dziedzinie technologii wyświetlaczy laserowych. W 2020 r. poziom sprzedaży telewizorów laserowych Hisense za granicą wzrósł aż o 325% (źródło danych: wewnętrzny raport Hisense). Potencjał tego rynku dostrzegli również globalni gracze na rynku telewizorów - Samsung i LG.

Telewizory wielkoformatowe to trend przyszłości. Jako marka technologiczna Hisense uważa, że telewizja laserowa to najdoskonalsze rozwiązanie w dziedzinie wyświetlania obrazu.

Czym jest telewizor laserowy?

Telewizor laserowy pozwala na wyświetlanie wielkoformatowych obrazów w lepszej jakości dzięki zastosowaniu technologii wyświetlania laserowego, w tym projekcji laserowej - technologii łączącej laserowe źródło światła i projekcję pełnoklatkową.

Zalety

Przyjazna dla oczu: Obraz na ekranie jest odbijany, a nie bezpośrednio wyświetlany w kierunku oczu, dzięki czemu widzowie znajdują się poza strefą silnej emisji światła niebieskiego, unikając przemęczenia oczu.

Wrażenie immersji: Ludzkie oko jest w stanie rozpoznać ok. 1 mln kolorów. Najnowsze wyświetlacze laserowe TriChroma są w stanie odtworzyć 90% kolorów widzialnych dla ludzkiego oka, podczas gdy w przypadku telewizorów LED wartość ta wynosi tylko 60%. Telewizor laserowy to jedyne urządzenie z wyświetlaczem, które spełnia wymogi normy BT2020, będącej najwyższym standardem dotyczącym kolorów w telewizorach przyszłości.

Wrażenie obecności: Telewizory laserowe umożliwiają oglądanie wielkoformatowego ekranu z bliższej odległości (w przypadku 100-calowego telewizora laserowego jest to tylko 4 metry), sprawiając, że oglądane obrazy wydają się bardzo rzeczywiste. Jak zauważył jeden z klientów oceniających produkt, „nawet oglądając wiadomości, czuję się, jakbym znajdował się tam, gdzie reporterzy”.

Oszczędność energii i kosztów: Telewizory laserowe zużywają mniej energii, pozwalając na większe oszczędności kosztów niż telewizory LED tej samej wielkości (np. cena 100-calowego telewizora laserowego wynosi 25-50% ceny 100-calowego telewizora LED). Ponadto krótszy i stabilniejszy łańcuch dostaw sprawia, że koszt produkcji będzie malał wraz z jej rosnącą wielkością, skutkując bardziej konkurencyjnymi cenami.

Przykładowe produkty

Hisense 100L9

Pierwszy na świecie telewizor laserowy RGB. Wbudowany system nagłośnienia firmy Harman Kardon jest kompatybilny z technologią Dolby Atmos i może zamienić salon w prywatne kino.

Produkt trafi na rynki w Ameryce Północnej i Europie w sierpniu tego roku.

Hisense 88L5V

Model Hisense 88L5V Sonic Laser TV posiada 100 tys. wbudowanych jednostek w samym ekranie, z którego bezpośrednio płynie dźwięk, zapewniając integrację dźwięku i obrazu.

Od lutego produkt dostępny jest w sprzedaży w Wielkiej Brytanii, Niemczech, Francji, Włoszech, Hiszpanii, Rosji, RPA i ZEA oraz krajach Europy Wschodniej.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1446520/image_1.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1446521/image_2.jpg

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/1446522/image_3.jpg  

Źródło: Hisense

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.03.2021, 13:33
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ