Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W związku z komunikatem Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego z dnia 12 marca 2020 r. dotyczącym zaleceń Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych w sprawie wpływu rozprzestrzeniania się koronawirusa COVID-19 na sytuację emitentów giełdowych, Zarząd Stalprodukt S.A. ("Spółka", "Emitent") przekazuje do wiadomości publicznej informacje na temat wpływu tego zdarzenia na działalność i wyniki finansowe Spółki.
Do chwili obecnej wpływ epidemii koronawirusa COVID-19 na działalność operacyjną Emitenta był ograniczony. Spółka nie miała bowiem problemów z zaopatrzeniem w wyroby wsadowe (przede wszystkim blachy gorącowalcowane w kręgach, dostarczane głównie przez lokalnego producenta) oraz inne surowce niezbędne dla prowadzenia działalności produkcyjnej.
Produkcja w obu podstawowych Segmentach Stalproduktu (tj. Blach Elektrotechnicznych i Profili) odbywa się cały czas w sposób ciągły. Problemem jest natomiast zwiększona absencja, związana z opieką nad dziećmi i zwolnieniami chorobowymi pracowników. Zarząd na bieżąco monitoruje sytuację w tym zakresie i dąży do zapewnienia niezbędnych obsad na liniach produkcyjnych.
Powyższe okoliczności nie wpłynęły negatywnie na płynność finansową Spółki i jej zdolność do regulowania zobowiązań. Nie wpłynęły także znacząco na wyniki finansowe 1 kw. 2020 r.
Zarząd Spółki podkreśla jednak, że negatywny wpływ epidemii koronawirusa uwidoczni się w miesiącu kwietniu i co najmniej w 2 kolejnych miesiącach 2. kwartału br. Ocena ta wynika z zauważalnego spadku bądź wycofywania zamówień przez klientów Spółki, zwłaszcza w Segmencie Profili; dotyczy to zarówno sprzedaży krajowej, jak i zagranicznej. Czynnik ten z pewnością wpłynie negatywnie na poziom przychodów ze sprzedaży możliwych do osiągniecia w najbliższym okresie, co w konsekwencji przyczyni się do spadku wyników finansowych Spółki. Na podstawie dostępnych informacji Zarząd szacuje przewidywany spadek jednostkowych przychodów ze sprzedaży na poziomie 20 %, liczony jako stosunek łącznych obrotów w ciągu dwóch kolejnych miesięcy, tj. marca i kwietnia br,. w porównaniu do łącznych obrotów analogicznych 2 miesięcy kalendarzowych roku poprzedniego. Nie jest natomiast w stanie ocenić precyzyjnie wpływu tej sytuacji na prognozowane wyniki 2. kwartału 2020 r.
Zarząd Emitenta informuje ponadto, iż zgodnie z posiadaną na dzień dzisiejszy wiedzą, epidemia koronawirusa nie powinna mieć w najbliższym czasie negatywnego wpływu na poziom przychodów ze sprzedaży i wyniki finansowe Segmentu Cynku.
Ze względu na chęć ograniczenia negatywnych skutków epidemii na przyszłą działalność podmiotu dominującego, a także mając na celu zapewnienie ochrony miejsc pracy, w dniu dzisiejszym, tj. 24 kwietnia 2020 roku, Zarząd Stalproduktu podpisał porozumienie z działającymi w Spółce związkami zawodowymi. Na mocy tego porozumienia, począwszy od 1 maja 2020 r. ulegnie obniżeniu o 20 % wymiar czasu pracy oraz proporcjonalnie wynagrodzenie wszystkich pracowników Spółki.
Porozumienie to zawarto na okres 3 miesięcy. W związku z powyższym, a także biorąc pod uwagę dostępne środki finansowe wynikające z rozwiązań przewidzianych w tzw. Tarczy antykryzysowej (Ustawa z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz Ustawa z dnia 31 marca 2020 r. o zmianie powyższej Ustawy), Spółka wystąpi do Wojewódzkiego Urzędu Pracy z wnioskiem o wsparcie dla przedsiębiorców na ochronę miejsc pracy ze środków Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Zarząd Stalprodukt S.A. informuje ponadto, iż już w marcu br. w Spółce wprowadzono odpowiednie procedury, których celem jest ograniczenie ryzyka zachorowań na koronawirusa. Obejmują one m.in.: obowiązkową kwarantannę pracowników powracających z zagranicy oraz tych, którzy mogli mieć kontakt z osobami zakażonymi, pomiar temperatury osób wchodzących na teren zakładu czy ograniczenia w kontaktach służbowych, zapewniono również środki ochronny indywidualnej. Część pracowników podjęła także pracę zdalną.
Zarząd Spółki, zgodnie ze stanem na dzień publikacji niniejszego raportu, nie jest w stanie w sposób bardziej precyzyjny ocenić wpływu rozprzestrzeniania się epidemii koronawirusa na przyszłą działalność Spółki i jej wyniki finansowe. W przypadku zmiany obecnej sytuacji, Emitent dokona aktualizacji informacji zawartych w niniejszym raporcie.
Podstawa prawna: Art. 17 ust. 1 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywę Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.04.2020, 16:31 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |