Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Stowarzyszenie prowadzi akcje promocyjne w różnych miejscach kraju. Niedawno zakończył się cykl imprez "Wielkanoc – Mięsne Święta – Polska Tradycja 2014". W jego ramach zorganizowano "Stół Wielkanocny" - show kulinarny, który odbył się na początku marca podczas targów 'Gardenia' w Poznaniu. W kwietniu mięso natomiast gościło na Jarmarku Wielkanocnym na poznańskim Starym Rynku, gdzie każdy z uczestników imprezy mógł spróbować wędliniarskich przysmaków wielkopolskich rzeźników. Odbyły się ponadto VI Ogólnopolskie Spotkania Hodowców, Przetwórców i Handlowców z promocją wędlin. W kwietniu też organizatorzy tych imprez zaprosili do 'wielkanocnego stołu' dziennikarzy zagranicznych. Impreza odbyła się w Polskiej Agencji Prasowej m.in. z udziałem ministra rolnictwa i licznej grupy dziennikarzy.
To nie wszystkie plany dotyczące promocji. W tym roku zaplanowano drugą edycja "Mięsnej Areny", podczas której będzie degustacja mięsa wieprzowego i drobiowego na moście granicznym w Słubicach. Mięso wieprzowe i wołowe będzie promowane podczas Jarmarku Św. Dominika w Gdańsku. Po raz czwarty będzie przeprowadzona największa krajowa impreza pod nazwą "Świetomięs", tym razem w Lublinie, gdzie odbędzie się szeroka promocja wszystkich gatunków mięsa.
W trakcie realizacji są też inne akcje: "Mięsna Lekcja", która ma zachęcić młodzież do konsumpcji tych produktów jak również zainteresowanie się zawodem wędliniarza; "Wołowina w kuchni" - promująca mięso wołowe w internecie; "Kuchnia w drodze" – promująca mięso wołowego w telewizji poprzez programy kulinarne.
Działania podejmowane w kraju finansowane są z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego oraz Funduszu Promocji Drobiu. Zostały one utworzone na podstawie ustawy z maja 2009 r. Powstają z wpłat w wysokości 0,1 proc. od wartości każdego skupionego kilograma mięsa. Fundusze promocji mają przede wszystkim wspierać działania marketingowe, zachęcać do wzrostu spożycia określonych produktów. Z pieniędzy tych można np. sfinansować udział w targach, badania rynkowe, akcje promocyjne czy prace naukowe.
Działania promocyjne są potrzebne, gdyż spożycie mięsa spada. W ubiegłym roku przeciętny Polak zjadł 69 kg mięsa podczas, gdy pięć lat wcześniej konsumował 75 kg rocznie. Spożycie mięsa wieprzowego w 2013 r. wyniosło 36 kg od osoby, wołowego 1,6 kg od osoby, a drobiowego 27 kg od osoby rocznie. W ostatnich latach konsumpcja mięsa wieprzowego i wołowego spada, drobiowego - rośnie, a naszym celem jest wzrost spożycia wszystkich gatunków mięs.
Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP prowadzi też promocję spożycia mięsa poza granicami kraju. "Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak" jest właśnie takim programem informacyjno-promocyjny, zatwierdzonym przez Komisję Europejską w 2012 r. Obejmuje on promocję europejskiego świeżego, schłodzonego lub mrożonego mięsa i jego przetworów.
Promocja prowadzona jest na rynkach Federacji Rosyjskiej, w Chinach i w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Kraje te zostały wybrane do promocji, gdyż w ocenie ekspertów, są one perspektywiczne dla eksportu ze względu na swoją chłonność i rosnący popyt na mięso.
Program "Europejskie Mięso – tradycja, jakość, smak", jest kontynuacją programów realizowanych w poprzednich latach, ma służyć dostarczeniu kompleksowej wiedzy potencjalnym konsumentom na temat wysokiej jakości prezentowanych produktów wytwarzanych w Unii Europejskiej, w tym w Polsce. Chodzi m.in. pokazanie sposobu produkcji jak również poprzez np. degustacje zaprezentowanie walorów smakowych europejskiego mięsa i tym samym zachęcenie do jego importu ta tamte rynki. (PAP)
Źródło informacji: Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej
Artykuł sfinansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wieprzowego, Funduszu Promocji Mięsa Wołowego oraz Funduszu Promocji Mięsa Drobiowego.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.04.2014, 15:13 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |