Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Strategia Banku PKO Bank na lata 2023-2025 jest oparta na siedmiu filarach, wokół których ma koncentrować się działalność banku w najbliższych latach. Są to m.in.: klient w centrum uwagi, nowe technologie, ESG i synergia grupy kapitałowej.
„Nowa strategia nie jest wynikiem pracy jedynie zarządu. W jej tworzenie zostało zaangażowanych wielu pracowników. Dzięki temu jest ambitna i możliwa do realizacji. Ponadto, w czasie, gdy konkurencja przygotowuje się do przetrwania, my dzięki skali działania i pozycji rynkowej możemy myśleć o rozwoju i nowych produktach” - przekonuje Paweł Gruza, wiceprezes zarządu banku, kierujący pracami zarządu.
W nowej strategii bank stawia na zmianę w podejściu do klienta, skupiając się na udoskonalaniu jego doświadczeń. PKO BP chce to osiągnąć poprzez uproszczenie oferty, hiperpersonalizację oraz dostosowanie sposobu bankowania do preferencji klientów, tak by w 2025 roku wszystkie usługi były dostępne w kanałach zdalnych, a wizyta w placówce była wyborem klienta.
„Prosty, przyjazny i efektywny bank - tak najprościej można opisać nową strategię. Symplifikacja będzie hasłem łączącym wszystkie obszary banku” – podkreśla Maks Kraczkowski, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego i Bankowości Międzynarodowej.
Bank stawia także na tworzenie wartości dla klientów korporacyjnych dzięki zwiększeniu wykorzystania synergii w Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego oraz stworzenie najlepszej multiplatformy produktowej. Chce być partnerem pierwszego wyboru dla firm, które szukają wsparcia w zakresie transformacji energetycznej, ekspansji międzynarodowej oraz dla eksporterów. Zamierza również zbudować nową ofertę dla firm i przedsiębiorstw, m.in. dzięki prostym rozwiązaniom cyfrowym.
„Połączenie na jednej platformie bankowej usług leasingowych, ubezpieczeniowych, czy TFI da efekt synergii. Zakładamy, że bank będzie partnerem pierwszego wyboru dla firm szukających wsparcia w transformacji energetycznej i eksporcie” – zapowiada Marcin Eckert, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.
„Będziemy partnerem w rozwoju dla firm, wykorzystamy do tego sieć placówek, doświadczenie, skalę działalności. Zwiększymy rolę technologii, umożliwimy więcej samoobsługi. My skoncentrujemy się na ulepszaniu i tworzeniu usług” – dodaje Maciej Brzozowski, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Analiz, Bankowości Firm i Przedsiębiorstw oraz Klienta Zamożnego.
Kluczowy dla rozwoju banku będzie też obszar ESG. PKO BP będzie wspierać transformację polskiej gospodarki, tak w zakresie energetycznym, jak i mobilności społecznej. Chce stać się liderem transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.
„Stworzymy huby eksperckie, miejsca, w których będzie można uzyskać porady z obszaru ESG. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla każdej firmy pragnącej realizować takie cele” - zapowiada Paweł Gruza.
Nowa strategia banku zakłada ponadto rozwój IT skoncentrowany wokół czterech kluczowych obszarów: zarządzanie danymi, cyberbezpieczeństwo, zwiększenie skali w zakresie metodyk Agile, DevSecOps oraz selektywnej migracji chmurowej.
„Rozwój technologii jest najważniejszy i będziemy go kontynuować. Cyberbezpieczeństwo staje się priorytetem. Stawiamy na analizę danych oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji i usług chmurowych – zaznacza Artur Kurcweil, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Technologii.- Wprowadzenie strategii ma łączyć się z osiągnięciem konkretnych celów finansowych”.
„W 2025 roku ROE powyżej 12 proc., wskaźnika C/I poniżej 45 proc. oraz utrzymanie kosztu ryzyka w przedziale 0,7-0,9 proc.” – zapowiada Bartosz Drabnikowski, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Finansów i Rachunkowości.
Filary strategii PKO Banku Polskiego:
FILAR 1 - Klient w centrum – prosty, przyjazny i dostępny Bank.
FILAR 2 - Bankowość dopasowana do stylu życia: Bank Przyszłości nastawiony na nowoczesną akwizycję klientów.
FILAR 3 - Najlepsza oferta dla klientów biznesowych dzięki skali Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.
FILAR 4 - Lider transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.
FILAR 5 - Technologie i operacje gotowe na wyzwania przyszłości.
FILAR 6 – Kultura innowacji i zwinności.
FILAR 7 – Wykorzystanie silnej pozycji banku do wzrostu nieorganicznego.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 12.12.2022, 12:35 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |