Newsletter

Strategia PKO BP na lata 2023-2025 stawia na innowacje

12.12.2022, 12:35aktualizacja: 12.12.2022, 12:52

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/kadr z filmu
PAP/kadr z filmu
"Przygotowani do wyzwań, nastawieni na przyszłość" – to hasło nowej strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-2025, skoncentrowanej na ludziach - pracownikach i klientach, a także innowacjach i technologii.

Strategia Banku PKO Bank na lata 2023-2025 jest oparta na siedmiu filarach, wokół których ma koncentrować się działalność banku w najbliższych latach. Są to m.in.: klient w centrum uwagi, nowe technologie, ESG i synergia grupy kapitałowej.

„Nowa strategia nie jest wynikiem pracy jedynie zarządu. W jej tworzenie zostało zaangażowanych wielu pracowników. Dzięki temu jest ambitna i możliwa do realizacji. Ponadto, w czasie, gdy konkurencja przygotowuje się do przetrwania, my dzięki skali działania i pozycji rynkowej możemy myśleć o rozwoju i nowych produktach” - przekonuje Paweł Gruza, wiceprezes zarządu banku, kierujący pracami zarządu.

W nowej strategii bank stawia na zmianę w podejściu do klienta, skupiając się na udoskonalaniu jego doświadczeń. PKO BP chce to osiągnąć poprzez uproszczenie oferty, hiperpersonalizację oraz dostosowanie sposobu bankowania do preferencji klientów, tak by w 2025 roku wszystkie usługi były dostępne w kanałach zdalnych, a wizyta w placówce była wyborem klienta.

„Prosty, przyjazny i efektywny bank - tak najprościej można opisać nową strategię. Symplifikacja będzie hasłem łączącym wszystkie obszary banku” – podkreśla Maks Kraczkowski, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Rynku Detalicznego i Bankowości Międzynarodowej.

Bank stawia także na tworzenie wartości dla klientów korporacyjnych dzięki zwiększeniu wykorzystania synergii w Grupie Kapitałowej PKO Banku Polskiego oraz stworzenie najlepszej multiplatformy produktowej. Chce być partnerem pierwszego wyboru dla firm, które szukają wsparcia w zakresie transformacji energetycznej, ekspansji międzynarodowej oraz dla eksporterów. Zamierza również zbudować nową ofertę dla firm i przedsiębiorstw, m.in. dzięki prostym rozwiązaniom cyfrowym.

„Połączenie na jednej platformie bankowej usług leasingowych, ubezpieczeniowych, czy TFI da efekt synergii. Zakładamy, że bank będzie partnerem pierwszego wyboru dla firm szukających wsparcia w transformacji energetycznej i eksporcie” – zapowiada Marcin Eckert, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.

„Będziemy partnerem w rozwoju dla firm, wykorzystamy do tego sieć placówek, doświadczenie, skalę działalności. Zwiększymy rolę technologii, umożliwimy więcej samoobsługi. My skoncentrujemy się na ulepszaniu i tworzeniu usług” – dodaje Maciej Brzozowski, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Analiz, Bankowości Firm i Przedsiębiorstw oraz Klienta Zamożnego.

Kluczowy dla rozwoju banku będzie też obszar ESG. PKO BP będzie wspierać transformację polskiej gospodarki, tak w zakresie energetycznym, jak i mobilności społecznej. Chce stać się liderem transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.

„Stworzymy huby eksperckie, miejsca, w których będzie można uzyskać porady z obszaru ESG. Chcemy być bankiem pierwszego wyboru dla każdej firmy pragnącej realizować takie cele” - zapowiada Paweł Gruza.

Nowa strategia banku zakłada ponadto rozwój IT skoncentrowany wokół czterech kluczowych obszarów: zarządzanie danymi, cyberbezpieczeństwo, zwiększenie skali w zakresie metodyk Agile, DevSecOps oraz selektywnej migracji chmurowej.

„Rozwój technologii jest najważniejszy i będziemy go kontynuować. Cyberbezpieczeństwo staje się priorytetem. Stawiamy na analizę danych oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji i usług chmurowych – zaznacza Artur Kurcweil, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Technologii.- Wprowadzenie strategii ma łączyć się z osiągnięciem konkretnych celów finansowych”.

„W 2025 roku ROE powyżej 12 proc., wskaźnika C/I poniżej 45 proc. oraz utrzymanie kosztu ryzyka w przedziale 0,7-0,9 proc.” – zapowiada Bartosz Drabnikowski, wiceprezes zarządu banku nadzorujący Obszar Finansów i Rachunkowości.

Filary strategii PKO Banku Polskiego:

FILAR 1 - Klient w centrum – prosty, przyjazny i dostępny Bank.

FILAR 2 - Bankowość dopasowana do stylu życia: Bank Przyszłości nastawiony na nowoczesną akwizycję klientów.

FILAR 3 - Najlepsza oferta dla klientów biznesowych dzięki skali Grupy Kapitałowej PKO Banku Polskiego.

FILAR 4 - Lider transformacji ESG w polskim sektorze bankowym.

FILAR 5 - Technologie i operacje gotowe na wyzwania przyszłości.

FILAR 6 – Kultura innowacji i zwinności.

FILAR 7 – Wykorzystanie silnej pozycji banku do wzrostu nieorganicznego.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 12.12.2022, 12:35
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ