Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nasza jego nazwa to Dzień sPRAWiedliwego Konsumenta. Podkreślamy w ten sposób, że jednym z praw konsumenta jest prawo do autentycznego wyboru.
Odpowiedzialny konsument stara się wybierać z półki sklepowej produkty odpowiedzialnie społecznie i środowiskowo. Produkty, które są możliwie najlepsze dla ludzi, zwierząt, środowiska i to na każdym etapie cyklu życia: produkcja (uprawa, pozyskiwanie surowców), przetwarzanie, opakowanie, transport, użytkowanie, utylizacja. Konsument taki powinien też być świadomym swych praw obywatelem i aktywistą, osobą która wpływa na polityki producentów i sprzedawców, ale także na prawo, na politykę państwa i samorządu, tak by na półkach w sklepach było coraz mniej produktów nieetycznych, nieekologicznych i niezdrowych. Tak, by konsument nie musiał wybierać między złym i bardzo złym. Tak, by jego wybór nie był ograniczony do tego, co wcześniej zdecydowały korporacje czy urzędnicy nie baczący na rozwój zrównoważony. Tak by za swój etyczny i ekologiczny wybór nie musiał przepłacać, lecz odwrotnie, by był za to premiowany.
W tym roku szczególnie chcemy zachęcić do działań wspierających akcję crowdfundingową "Wyślij szpiega do fabryki". Ma ona pomóc zebrać środki by zbadać warunki pracy w garbarniach zlokalizowanych w krajach globalnego Południa, a następnie wpływać na firmy obuwnicze, zlecające produkcję m.in. w Indiach i Chinach, by zapewniły swoim kooperantom dobre warunki pracy i godną płacę.
Fundacja "Koalicja Sprawiedliwego Handlu" - Fairtrade Polska
Organizacja Pożytku Publicznego. Wyłączny przedstawiciel na Polskę Fairtrade International. Wspiera i prowadzi działania edukacyjne takie jak "Szkoły Przyjazne dla Sprawiedliwego Handlu", działania propagatorskie na rzecz większej sprawiedliwości w handlu międzynarodowym. Promuje niezależne systemy certyfikacji organizacji i produktów Sprawiedliwego Handlu, zwłaszcza Fairtrade.
Więcej na:
http://www.spolecznosci.fairtrade.org.pl/swiatowy-dzien-praw-konsumenta
https://polakpotrafi.pl/projekt/wyslij-szpiega-do-fabryki
http://fairtrade.org.pl
Źródło informacji: Fairtrade Polska
UWAGA: Za materiał opublikowany przez Centrum Prasowe PAP odpowiedzialność ponosi jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. (Centrum Prasowe PAP)
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 15.03.2016, 14:37 |
Źródło informacji | Fairtrade Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Multiply Group finalizuje przejęcie Tendam, podwajając wynik operacyjny EBITDA i zwiększając globalny zasięg
• Tendam to druga co do wielkości grupa odzieżowa w Hiszpanii według udziału w rynku oraz jedna z wiodących europejskich grup odzieżowych prowadzących sprzedaż wielokanałową.
• 12 ugruntowanych marek własnych Tendam z sektora artykułów odzieżowych zapewnia różnorodność i międzynarodowy zasięg, jeszcze bardziej pogłębiając obecność Grupy w branżach konsumenckich.
• Transakcja wyceniona na kwotę 5,6 mld AED (1,3 mld EUR) wartości przedsiębiorstwa plasuje Multiply Group jako kluczowy podmiot na globalnym rynku detalicznej sprzedaży odzieży.- 25.07.2025, 11:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Kultowy różowy Cadillac Mary Kay teraz jako elektryk w całkowicie nowej odsłonie OPTIQ
Służbowy samochód nowej generacji jako sposób na wsparcie innowacyjności, dbałości o środowisko i wykorzystywania możliwości biznesowych z myślą o przyszłości.- 25.07.2025, 10:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: BusinessWire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ