Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pierwszym projektem realizowanym pod wspólnym szyldem jest Team Poland dla Ukrainy - program skierowany do firm, które chcą zaangażować się w odbudowę gospodarczą tego kraju. To nowa jakość we współpracy instytucji z Grupy PFR na rzecz rozwoju polskiego biznesu za granicą.
Inicjatywę Team Poland dla Ukrainy ogłosiły w poniedziałek wspólnie: Polski Fundusz Rozwoju (PFR), Agencja Rozwoju Przemysłu (ARP), Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK), Polska Agencja Inwestycji i Handlu (PAIH), KUKE oraz Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP).
Kompleksowa oferta pod jednym szyldem
Firmy, które chcą wejść na rynek ukraiński, zyskują teraz dostęp do wiedzy i programów wsparcia w jednym miejscu. Na specjalnie stworzonej stronie www.teampoland.eu/ukraina znajduje się m.in. aktualna oferta instytucji rozwoju, która obejmuje 35 produktów. W odpowiedzi na potrzeby firm rozwijających działalność w Ukrainie oferta będzie nadal rozszerzana. Decyzją Rady Grupy PFR zintegrowano różnorodne instrumenty, produkty i usługi pod jedną spójną marką.
Oferta Team Poland dla Ukrainy obejmuje:
- kompleksowy pakiet produktów finansowych - np. pożyczki, gwarancje i ubezpieczenia;
- pakiet produktów pozafinansowych - np. doradztwo, weryfikację kontrahentów, organizację misji gospodarczych i dostarczanie informacji o przetargach;
- intuicyjną platformę internetową z Interaktywnym Asystentem Przedsiębiorcy, ułatwiającym dobór narzędzi wsparcia do potrzeb firmy;
- bezpośrednie wsparcie poprzez contact center, zapewniające szybki dostęp do informacji i pomocy eksperckiej.
Jeden program - wiele rozwiązań
Program Team Poland dla Ukrainy zapewnia przedsiębiorcom łatwy dostęp do kompleksowych rozwiązań ukierunkowanych na rozwój działalności eksportowej lub importowej, złożonych instrumentów inwestycyjnych, a także specjalistycznej wiedzy branżowej.
Kluczowym narzędziem strony www programu jest Asystent Przedsiębiorcy. Umożliwia szybkie dopasowanie oferty do indywidualnych potrzeb biznesowych. W oparciu o odpowiedzi na krótki zestaw pytań, system generuje spersonalizowany pakiet instrumentów, uwzględniający m.in.:
- rozwiązania finansowe na preferencyjnych warunkach;
- instrumenty zabezpieczające transakcje;
- kompleksową wiedzę biznesową (w tym aktualne informacje o przetargach, dostęp do specjalistycznych webinarów oraz zaproszenia na wydarzenia branżowe).
Wspólnie dla wspierania konkurencyjności polskich firm
Celem spółek z Grupy PFR i misją marki Team Poland jest stworzenie synergicznego ekosystemu wsparcia biznesowego. Dzięki zintegrowanej współpracy instytucji rozwoju, przedsiębiorcy otrzymują kompleksową pomoc dostosowaną do wszystkich faz realizacji projektów. Marka wzmacnia pozycję Polski jako wiarygodnego partnera biznesowego w międzynarodowej przestrzeni gospodarczej i demonstruje zdolność polskich instytucji do skutecznego konkurowania na rynku globalnym.
„Wierzymy, że naprawdę ambitnych celów nie osiąga się w pojedynkę. To jest też wniosek z udanych działań przeprowadzonych w tym roku przez polski biznes przy wsparciu PFR - m.in. skutecznej konsolidacji firm informatycznych w Ukrainie” - mówi Piotr Matczuk, prezes PFR S.A.
„Wnosimy do projektu nasze instrumenty finansowe, zwolnienia podatkowe w specjalnych strefach ekonomicznych i doświadczenie w realizacji dużych inwestycji. Liczymy na konkretne kontrakty dla polskich firm” - mówi Wojciech Balczun, prezes ARP S.A.
„Nasza strategia na lata 2025-2030 zakłada, że bank będzie wspierał ekspansję zagraniczną polskich przedsiębiorstw. Dołączenie do Team Poland jest dowodem, że realizujemy nasze plany. BGK chce do 2030 roku towarzyszyć polskim firmom już na 100 rynkach zagranicznych” - poinformował Mirosław Czekaj, prezes zarządu BGK.
„Jesteśmy liderem wsparcia odbudowy Ukrainy wśród agencji kredytów eksportowych, co przyczyniło się do uznania KUKE za najlepszą na świecie instytucję wsparcia eksportu w zestawieniu Global Trade Review. Ubezpieczamy eksport towarów z Polski do Ukrainy wartości niemal 2 mld zł rocznie, inwestycje bezpośrednie polskich firm oraz projekty w ramach odbudowy i udział w nich naszych podmiotów, oferując instrumenty ubezpieczeniowe i gwarancyjne dla firm i finansujących je instytucji” - podkreśla Janusz Władyczak, prezes KUKE S.A.
„Wspierając MŚP w ekspansji zagranicznej, dostrzegamy, że kluczem do sukcesu jest dostęp do rzetelnych informacji, wiarygodnych partnerów i międzynarodowej sieci kontaktów. Enterprise Europe Network zapewnia to wszystko - od udziału w prestiżowych wydarzeniach B2B, przez wsparcie w nawiązywaniu relacji handlowych i technologicznych, po doradztwo w zakresie prawa unijnego i możliwości finansowania z programów UE. Dzięki obecności EEN również na Ukrainie, polskie firmy zyskują realną szansę na budowanie trwałych i partnerskich relacji z ukraińskimi przedsiębiorstwami. Naszą misją jest nie tylko dostarczanie informacji, ale przede wszystkim otwieranie firmom drzwi do międzynarodowych rynków” - wskazuje Katarzyna Duber-Stachurska, prezes PARP.
„W ciągu najbliższych miesięcy zorganizujemy kilkadziesiąt misji gospodarczych, zaczynając od Ukrainy. Nasze ukraińskie biura, zarówno w Kijowie, jak i we Lwowie, są gotowe na wsparcie polskich przedsiębiorców. Jestem przekonany, że dzięki synergii wszystkich instytucji będziemy mogli jeszcze lepiej odpowiadać na potrzeby wszystkich firm zainteresowanych odbudową Ukrainy. To jeden z naszych głównych priorytetów” - zapowiada Andrzej Dycha, prezes PAIH S.A.
Zagraniczny debiut oferty Team Poland - Ukraine Recovery Conference
W dniach 10-11 lipca 2025 roku marka Team Poland dla Ukrainy zostanie zaprezentowana w Rzymie w ramach wydarzeń towarzyszących Ukraine Recovery Conference.
www.teampoland.eu/ukraina | #TeamPoland
Źródło informacji: Agencja Rozwoju Przemysłu
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 07.07.2025, 14:00 |
Źródło informacji | Agencja Rozwoju Przemysłu |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |