Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zdecydowana większość kierowców doświadczyła irytacji, gdy z nadzieją poszukiwała miejsca parkingowego w centrum miasta. Tym bardziej gdy spieszyli się na ważne spotkanie. Zakorkowane ulice, niewystarczająca ilość miejsc parkingowych i zanieczyszczenie środowiska to wyzwania, z jakimi boryka się zdecydowana większość miast i ich mieszkańców. Jednym z rozwiązań wspierających zwalczanie wspomnianych problemów jest ekonomia współdzielenia. Hulajnogi, rowery oraz samochody dostępne nie tylko na minuty, ale także w abonamencie, stały się dla nas codziennością. Teraz na polskim rynku pojawia się nowy gracz - estoński startup Beast Rent, który oferuje bardziej ekologiczne i wygodne rozwiązanie. Obecna na ośmiu rynkach, m.in w Estonii, Finlandii, Austrii, Litwie i teraz w Polsce, firma oferuje samochody marki Tesla w modelu rozliczenia minutowego, a także możliwość wypożyczenia pojazdu w abonamencie czy zamówienia wraz z dostarczeniem we wskazane miejsce.
„Powstanie Beast poprzedzone było szerokimi badaniami rynku oraz potrzeb konsumentów. Naszym celem jest zapewnienie najwyższej jakości usługi, która dostępna jest 24 godziny na dobę, za pośrednictwem przyjaznej aplikacji mobilnej, mającej na celu zapewnienie naszym klientom bardziej komfortowych i ekologicznych doświadczeń z podróży” - komentuje Anna-Maria Mikaberidze, CEO Beast Rent. „Warto podkreślić, że w przypadku subskrypcji, w przeciwieństwie do tradycyjnych wypożyczalni nie wymagamy uzupełniania wielu papierowych dokumentów czy fizycznego spotkania w celu przekazania kluczy. Wystarczy telefon, którym otwieramy pojazd. Dodatkowo, rozumiejąc współczesne potrzeby, dajemy możliwość międzynarodowych podróży bez dodatkowych opłat przy przekroczeniu granicy” - dodaje Mikaberidze.
Zgodnie z raportem PwC „(Współ)dziel i rządź” [1] roczny koszt posiadania samochodu średniej klasy w Polsce, uwzględniając wszelkie koszty, wynosi około 15 tys złotych. Ta sama firma wskazuje, że jedno auto carsharingowe może zastąpić nawet 11 prywatnych samochodów.
„Niewątpliwie rozwiązania ekonomii współdzielenia mogą pozytywnie wpłynąć na sytuację na drogach, wspierając walkę z zakorkowanymi ulicami i ciągłym brakiem miejsc parkingowych. Co najważniejsze, wspierając ochronę środowiska i redukcję gazów cieplarnianych. Sami klienci Beast, korzystając z naszych elektrycznych pojazdów od 2020 roku, przejechali niemal cztery miliony kilometrów, pozwalając na zmniejszenie emisji CO2 o imponujące 464 tony w porównaniu do jazdy pojazdami spalinowymi” - komentuje Anna-Maria Mikaberidze, CEO Beast Rent.
Chociaż ostatnie lata, szczególnie pandemia, wywarły znaczący wpływ na sektor najmu krótkoterminowego, spowalniając jego rozwój i redukując liczbę działających w nim przedsiębiorstw, obecne dane rynkowe napawają optymizmem co do przyszłości tej branży. Podkreśla to raport „Car Sharing Market” [2] firmy Allied Market Research, który w 2022 roku określił wartość globalnego rynku carsharingu na poziomie 2,9 mld USD, z prognozowanym wzrostem do 17,8 mld USD w 2032 roku. Z pewnością w najbliższym czasie na rynku pojawi się wiele nowych rozwiązań chcących zmieniać obecny status quo, tak jak czyni to właśnie Beast, proponujący nową, bardziej wygodną i ekologiczną formę korzystania ze współdzielonych samochodów.
[1] https://bit.ly/49SYAP4
[2] https://bit.ly/3ThqRt6
Źródło informacji: Beast Rent
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.03.2024, 07:30 |
Źródło informacji | Beast Rent |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT