Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd Spółki Trakcja S.A. ("Spółka", "Emitent") informuje, że w dniu dzisiejszym zawarta została umowa, której stronami są konsorcjum firm, tj.: Trakcja S.A. [jako Lider Konsorcjum], DB Projekt Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie [jako Partner Konsorcjum] - łącznie występującymi jako "Wykonawca" i PKP Intercity S.A. ["Zamawiający"] na wykonanie w systemie zaprojektuj i zbuduj budowy nowej lokomotywowni z urządzeniami i towarzyszącą infrastrukturą na terenie bocznicy kolejowej Warszawa-Grochów ["Umowa"].
Przedmiot Umowy realizowany będzie z podziałem na 2 Etapy:
1) I ETAP - opracowanie dokumentacji projektowej dot. budowy nowej lokomotywowni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą oraz budowa stanowiska do mycia taboru
i przebudowy budynku wraz z uzyskaniem wymaganych prawem ostatecznych decyzji administracyjnych,
2) II ETAP - wybudowanie nowej lokomotywowni wraz z urządzeniami i infrastrukturą towarzyszącą oraz budowa stanowiska do mycia taboru i przebudowa budynku wraz z przeszkoleniem personelu Zamawiającego oraz uzyskaniem ostatecznego pozwolenia na użytkowanie.
Zawarcie niniejszej Umowy jest następstwem wyboru oferty Wykonawcy jako najkorzystniejszej oferty złożonej w przetargu nieograniczonym.
Całkowite wynagrodzenie Wykonawcy z tytułu wykonania przedmiotu umowy wynosi 145 691 586,88 zł netto.
Prace wynikające z Umowy mają być zrealizowane w następujących terminach:
1) I ETAP - w terminie do 8,5 miesiąca od dnia zawarcia Umowy,
2) II ETAP - w terminie do 18 miesięcy od dnia uzyskania ostatecznego pozwolenia na budowę, przy czym dwa zadania: przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym na terenie bocznicy Warszawa-Grochów oraz budowa stanowiska do diagnostyki taboru kolejowego, zostaną wykonane do dnia 31.10.2026 r.
Zgodnie z umową konsorcjum łączącą Partnera Konsorcjum i Lidera Konsorcjum, zakładany udział Trakcja S.A. w realizacji Umowy w całym jej zakresie wynosi 50%, przy czym ostateczny podział zostanie ustalony w umowie wykonawczej, która zostanie zawarta pomiędzy członkami Konsorcjum.
Limit kar umownych, jakich Zamawiający może żądać od Wykonawcy ze wszystkich tytułów przewidzianych w Umowie wynosi 30 % wynagrodzenia netto.
Umowa przewiduje możliwość waloryzacji wynagrodzenia o kwartalny wskaźnik cen produkcji budowlano-montażowej ogłaszany w komunikacie Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego.
Pozostałe warunki Umowy nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.
Zarząd Emitenta podjął decyzję o publikacji niniejszej informacji, gdyż realizacja ww. projektu stanowi znaczący udział w portfelu zamówień realizowanych przez Spółkę oraz ma wpływ na utrzymanie bieżących i zwiększenie przyszłych przychodów i wyników Spółki.
Podstawa prawna:
Art. 17 MAR
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
More information on page: http://biznes.pap.pl/en/reports/espi/all,0,0,0,1
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.03.2025, 10:45 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |