Newsletter

TRAKO 2023: w ciągu roku PKP Intercity sprzedało 4 mln biletów przez aplikację KOLEO

22.09.2023, 13:17aktualizacja: 22.09.2023, 16:50

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/M. Moryl (1)
Fot. PAP/M. Moryl (1)
4,2 mln sprzedanych biletów - PKP Intercity podsumowało trwającą rok umowę z KOLEO. „Sukces przerósł wszelkie oczekiwania” - stwierdził Tomasz Gontarz, wiceprezes zarządu PKP Intercity S.A.

Należąca do Grupy PKP spółka PKP Intercity S.A. w połowie 2022 r. uruchomiła sprzedaż swoich biletów poprzez aplikacje zewnętrzne.

„W ciągu tych kilkunastu miesięcy nasi agenci zewnętrzni sprzedali 5,6 mln biletów na kwotę ponad 250 mln zł. Lwia część tej sumy - 4,2 mln biletów, przypada na KOLEO, najbardziej popularną aplikację do sprzedaży biletów w Polsce. Współpraca z KOLEO przerosła wszelkie nasze oczekiwania” - powiedział Tomasz Gontarz.

Aplikacja KOLEO umożliwia wyszukanie najbardziej dogodnego połączenia, wyświetla ceny biletów i pozwala na zakup biletów dotyczących połączeń obsługiwanych przez kilkunastu polskich przewoźników. Za bilet można zapłacić rozmaitymi środkami płatniczymi: Apple Pay, Google Pay, przelewy, karty płatnicze czy BLIKA, bilet można także wrzucić do portfela Apple lub Google.

„Dla nas najważniejsze jest, by ludzie wybierali pociąg jako swój podstawowy środek transportu. Aplikacja KOLEO narodziła się z potrzeby pasażerów, by zaplanować podróż i za nią zapłacić w jednym miejscu, wygodnie i w nowoczesny sposób” - podkreślił Kuba Czajkowski, prezes zarządu Astarium, właściciel platformy KOLEO.

W opinii wiceprezesa PKP Intercity proces kupna biletów ma być jak najbardziej prosty i intuicyjny, dlatego spółka w styczniu 2023 r. zaprezentowała własną aplikację mobilną, która umożliwia również zakup biletów na połączenia międzynarodowe.

„Ważna jest możliwość wyboru. Klient decyduje o tym, czy chce kupić bilet w naszej aplikacji, na stronie internetowej, w kasie biletowej na dworcu czy w aplikacji zewnętrznej, takiej jak KOLEO. Przez naszą aplikację w ciągu pół roku sprzedaliśmy ponad 1,5 mln biletów” - zaznaczył Tomasz Gontarz.

Dodał, że aplikacja PKP Intercity jest intensywnie rozbudowywana i wkrótce pojawią się w niej nowe funkcjonalności.

Podsumowanie współpracy z KOLEO miało miejsce w trakcie targów TRAKO w Gdańsku. W tegorocznej, 15. edycji targów, bierze udział ponad 600 wystawców z 30 krajów.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 22.09.2023, 13:17
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ