Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dzięki graficznej rezerwacji miejsc, pasażerowie będą mogli nie tylko usiąść na wybranym przez siebie miejscu, ale też sprawdzić frekwencję w pociągu. Do tej pory funkcja ta była dostępna jedynie w spalinowych i elektrycznych zespołach trakcyjnych, np. Pendolino, Dart czy Flirt, które mają stałą liczbę miejsc siedzących.
„Zdajemy sobie sprawę, że to jedno z najbardziej wyczekiwanych przez podróżnych udogodnień. Wybór preferowanego miejsca w pociągu to kolejny składnik komfortowej podróży, która zaczyna się w momencie zakupu biletu. Dziś mamy już nowoczesną aplikację, budujemy nowe systemy sprzedaży, a do tego udostępniamy możliwość wyboru miejsca w coraz większej liczbie pociągów” – przekazał Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
Wprowadzenie graficznej rezerwacji do składów wagonowych PKP Intercity jest wielkim wyzwaniem, ponieważ pociągi – zwłaszcza w czasie przedświątecznym i w sezonie wakacyjnym - są wydłużane. Dodatkowe składy zwiększają tym samym frekwencję pasażerów. Należy pamiętać, że program obejmuje różne typy wagonów, które eksploatuje przewoźnik.
„Biorąc pod uwagę pilotażowy charakter nowej funkcjonalności, PKP Intercity pozostaje otwarte na wszelkie sugestie i uwagi podróżnych, aby jeszcze lepiej dostosować rozwiązanie do ich potrzeb” – dodał Tomasz Gontarz.
Graficzna rezerwacja miejsc będzie wyglądała podobnie, jak w przypadku elektrycznych i spalinowych zespołów trakcyjnych. Sprawdzić będzie można cel podróży, a także wybrać miejsce specjalne, np. dla osób poruszających się na wózkach lub z rowerem. Na razie z tego udogodnienia pasażerowie mogą korzystać podczas zakupu biletów na stronie internetowej intercity.pl. Niebawem również użytkownicy nowej aplikacji mobilnej PKP Intercity będą mogli rezerwować bilety w ten sposób.
Zgodnie ze strategią rozwoju PKP Intercity inwestuje nie tylko w tabor i infrastrukturę. Rozwijane są rozwiązania technologiczne – zarówno skierowane „na zewnątrz” - czyli do pasażerów, jak i „do wewnątrz” - czyli do pracowników.
„Dzięki temu zarówno podróżni, jak i pracownicy spółki mogą korzystać z różnorodnych udogodnień technologicznych” – powiedział Tomasz Gontarz, członek zarządu PKP Intercity.
W grudniu zeszłego roku polski przewoźnik podpisał trzy umowy ze spółką PKP Informatyka. Dzięki nim już w bieżącym roku podróżni będą mogli kupować bilety na pociągi w nowym systemie sprzedaży internetowej. Pełna funkcjonalność nowego systemu będzie dostępna w ostatnim kwartale 2024 roku. To największa inwestycja informatyczna w ponad 20-letniej historii PKP Intercity.
Rozszerzanie pilotażu rezerwacji graficznej biletów PKP Intercity zaplanowano na okres wakacyjny. Wszystkie pociągi mają zostać objęte systemem do końca bieżącego roku. W pierwszej fazie pilotażu funkcja graficznej rezerwacji miejsc będzie dostępna dla poniższych pociągów kategorii Express Intercity (EIC):
EIC 17000/1 (248) – 71000/1 (249) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
EIC 17002/3 (246) – 71002/3 (247) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
EIC 17004/5 (48) – 71004/5 (49) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
EIC 17006/7 (44) – 71006/7 (45) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
EIC 17008/9 (40) – 71008/9 (41) Berlin Warszawa Express (tylko w relacji krajowej);
EIC 1800/1 – 8100/1 Chrobry;
EIC 1350/1 – 3150/1 Tatry;
EIC 1410/1 – 4110/1 Ondraszek;
EIC 1550/1 – 5150/1 Jantar (uruchamiany w okresie wakacji);
EIC 1600/1 – 6100/1 Panorama;
EIC 1850/1 – 8150/1 Posejdon (uruchamiany w okresie wakacji);
EIC 4550/1 – 5450/1 Klimczok;
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 17.02.2023, 11:57 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Majówkowa promocja na stacjach ORLEN pozwoli zaoszczędzić do 40 groszy na litrze paliwa PAP
Ruszyła właśnie majówkowa promocja na stacjach paliw ORLEN, w ramach której nowi i obecni uczestnicy programu lojalnościowego ORLEN VITAY mogą zatankować paliwo taniej o 30 groszy za litr, a posiadacze Karty Dużej Rodziny - aż o 40 groszy. Klienci wszystkich stacji ORLEN w całej Polsce będą mogli kupić w promocyjnej cenie nawet 100 litrów paliwa. Ze specjalnych rabatów skorzystać będą mogli również użytkownicy pojazdów elektrycznych, zarejestrowani w aplikacji ORLEN Charge.- 26.04.2024, 15:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Za nami XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG
W dniach 23-24 kwietnia br. w Hotelu Warszawianka w Jachrance odbyła się XII edycja Kongresu HR Spółek Giełdowych SEG. Podczas spotkania działów HR poruszone zostały tematy dotyczące: wykorzystania sztucznej inteligencji w codziennej pracy, zarządzania underperformancem, ochrony sygnalistów, dyrektywy Equal Pay, wymogów sprawozdawczych dot. pracowników i łańcucha wartości wynikających z ESRS oraz, pracowników pokolenia Z oraz pokolenia silver na rynku, systemowego podejścia do wellbeingu w organizacji, nowoczesnych benefitów łączących potrzeby Gen Z i silversów.- 26.04.2024, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych
-
Image
H2POLAND: wodór jest wielką szansą, ale też zagadką PAP
„Wodór jest wielką szansą, ale też zagadką. Zaletą tego rodzaju technologii jest bowiem zeroemisyjność, z drugiej strony nie wiadomo, jak się one wpiszą w światowy rynek, czy będzie to paliwo konkurencyjne” - wskazywał Marek Woźniak, marszałek województwa wielkopolskiego, uczestniczący w H2POLAND & NetZero Forum. Jego zdaniem, jeśli wodór będzie zbyt drogi, to trudno mu będzie się przebić na światowym rynku, ale gdy jego cena będzie konkurencyjna - zyska przewagę nad innymi paliwami, dzięki swoim ekologicznym walorom.
- 26.04.2024, 14:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom