Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Elita międzynarodowych ekspertów i menadżerów z najważniejszych europejskich organizacji i firm będzie debatowała podczas Konferencji nad następującymi zagadnieniami:
- Polska, jako najczęściej atakowany przez hakerów kraj NATO: omówienie ryzyka dla systemów cyfrowych płynących z cyberprzestrzeni, wskazanie możliwych działań w zakresie cyberbezpieczeństwa oraz kierunków rozwoju systemów IT & OT w transporcie szynowym;
- prezentacja „Wytycznych dotyczących cyberbezpieczeństwa pasażerskiego taboru kolejowego” opracowanych przez Instytut Kolejnictwa oraz debata nad wdrożeniem w życie Dyrektywy Parlamentu Europejskiego NIS 2 ‒ Network and Information Systems Directive 2 ‒ która ma na celu zwiększenie ochrony przed cyberatakami, a także poprawę reakcji na incydenty dotyczące bezpieczeństwa.
Infrastruktura kolejowa jest kluczowa nie tylko ze względu na przewozy pasażerskie, lecz także towarowe, a szczególnie transport produktów krytycznych dla funkcjonowania państwa, takich jak ropa naftowa, gaz, czy węgiel. Tymczasem liczba ataków hakerskich na infrastrukturę krytyczną, w tym również transport kolejowy, rośnie lawinowo.
Na pytanie jak skutecznie przeciwdziałać tym zagrożeniom będą starali się odpowiedzieć uczestnicy VI Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej IT&OT w Transporcie Szynowym, zorganizowanej przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Instytut Kolejnictwa.
Tematyka wiodąca Konferencji obejmie następujące zagadnienia: budowanie wiedzy o relacji między systemami IT oraz systemami OT zarówno dla infrastruktury, jak i taboru, omówienie ryzyka dla systemów cyfrowych płynących z cyberprzestrzeni, wskazanie możliwych działań w zakresie cyberbezpieczeństwa kolei, przedyskutowanie kierunków rozwoju systemów IT oraz systemów OT w transporcie szynowym, a także interoperacyjnych systemów transmisji w relacji tor-pojazd ‒ w tym systemów GSMR oraz FRMCS, wraz z przedstawieniem planu migracji pomiędzy nimi.
W stosunku do ubiegłorocznej edycji rozszerzono też znacząco zakres merytoryczny o zagadnienia związane z wymaganiami dla przewoźników kolejowych, a co za tym idzie ‒ dostawców taboru.
Ważnym elementem programu będzie także debata nad dyrektywą Parlamentu Europejskiego NIS 2, która za chwilę wejdzie w życie (do października 2024) oraz prezentacja najnowszych „Wytycznych dotyczących cyberbezpieczeństwa pasażerskiego taboru kolejowego” opracowanych przez Instytut Kolejnictwa.
Do udziału w panelu zaproszono czołowych ekspertów oraz menadżerów z najważniejszych międzynarodowych organizacji branżowych jak: ERA (Agencja UE ds. Kolei), EPSF/France (Francuski Urząd d.s Bezpieczeństwa Kolei), Alstom, Thales, Siemens Mobility, ABB, CYLUS, CISCO, CSRIT NASK, PKP SA, PKP Informatyka i inne.
VI Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna IT&OT w Transporcie Szynowym. Warszawa 9-11 października. Organizatorzy: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP oraz Instytut Kolejnictwa.
Źródło informacji: Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.09.2023, 11:15 |
Źródło informacji | Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |