Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według czytelników, za kilkadziesiąt lat, sportowy włoski sedan stanie się tym, czym obecnie jest jej protoplasta z 1962 roku – ponadczasowym klasykiem. Ponadto, Alfa Romeo Tipo 33 Stradale zwyciężyła w kategorii „Kamienie milowe designu". Dla miłośników marki, coupé wyprodukowane w 1968 roku w 18 egzemplarzach już dawno stało się jednym z najpiękniejszych w historii sportowych samochodów.
W „Motor Klassik Awards 2019" wzięło udział ponad 16000 czytelników. Alfa Romeo Giulia została ogłoszona „Klasykiem przyszłości" w kategorii samochodów „klasy średniej", uzyskując 33,4% głosów, natomiast Alfa Romeo 33 Stradale zdobyła tytuł „Kamien milowego designu", uzyskując aż 37,3% głosów.
„Historia Alfy Romeo obfituje w ikony designu. Gdybyśmy musieli wybrać tylko jedną, byłaby to Alfa Romeo Tipo 33. Jestem dumny, że mogę odebrać wyróżnienie, jakim jest +Kamień milowy designu+ od czytelników Motor Klassik, jak również cieszę się, że mam zaszczyt reprezentować zespół, który w 1968 roku stworzył to jedyne w swoim rodzaju coupé” – powiedział Roberto Giolito, dyrektor FCA Heritage, odbierając nagrodę „Motor Klassik Award". Estetyka Alfy Romeo 33 Stradale to arcydzieło autorstwa legendarnego projektanta Franco Scaglione. To wysokie na zaledwie 99 cm coupé z otwieranymi pionowo drzwiami zostało zaprojektowane do użytku drogowego (stąd nazwa „Stradale"), ale technicznie oparte było na samochodzie wyścigowym o te samej nazwie. Silnik był ośmiocylindrowy V, zamontowany w pozycji centralnej i miał dwa litry pojemności. Alfa ta potrafiła dostarczyć moc 230 KM i osiągnąć maksymalną prędkość 260 km/h, co w tamtych czasach robiło wrażenie.
Jej potomkinią jest Alfa Romeo Giulia – kwintesencja włoskiego designu i najnowszej technologii. W ekskluzywnej wersji Quadrifoglio zamontowany jest wykonany z aluminium silnik 2.9 V6 Bi-Turbo benzyna, oparty na technologii i wiedzy technicznej Ferrari, który dostarcza maksymalną moc 510 KM oraz wytwarza moment obrotowy równy 600 Nm. Aby zapewnić optymalny przekaz mocy na drodze, oprócz ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów, na tylnej osi znajduje się elektroniczny samoblokujący mechanizm różnicowy (Active Torque Vectoring). Dach i pokrywa silnika Alfy Romeo Giulia Quadrifoglio są wykonane z włókna węglowego. Z tego niezwykle lekkiego i jednocześnie wytrzymałego materiału zbudowany jest także we wszystkich wersjach wyposażenia przegub Kardana, który łączy przekładnię z tylną osią.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2019, 17:03 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Amazon Web Services na EKF Ubezpieczenia: średnio co dwie minuty kolejna polska firma zaczyna korzystać z technologii GenAI PAP
„Nasze najnowsze badania pokazują dynamiczny, bo aż 56-procentowy rok do roku, wzrost liczby instytucji w Polsce, które wykorzystują GenAI w swojej codziennej działalności. Plasuje to nasz kraj na pozycji lidera w Unii Europejskiej” - zaznacza Karol Staroń, FSI Account Manager, Amazon Web Services.- 01.10.2025, 15:17
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
PZU SA na EKF Ubezpieczenia: ostre wyhamowanie segmentu korporacyjnego naszej branży mogą powstrzymać zapowiadane wielkie inwestycje PAP
„Rozwój rynku ubezpieczeń przedsiębiorstw w Polsce przeżywa obecnie gwałtowne wyhamowanie: mówimy o spadku z wartości dwucyfrowych w latach 2022-2023 do 2 proc. obecnie. Aby ponownie móc >>rozbujać<< ten rynek, z pewnością potrzebne będą wielkie inwestycje (m.in. ze wsparcia KPO), na które bardzo czekamy” - tłumaczy Jakub Sajkowski, dyrektor zarządzający ds. biznesu korporacyjnego, PZU SA.- 01.10.2025, 15:08
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ekoenergetyka na KNM 2025: jesteśmy gotowi na wyzwania, które są przed elektromobilnością w najbliższych latach PAP
Rynek elektromobilności w Polsce rozwija się, widać duże zainteresowanie wielu podmiotów, i myślę, że w najbliższych miesiącach i latach będzie to dużo bardziej widoczne na ulicach polskich miast - powiedział Marcin Krawczyk, dyrektor sprzedaży na Europę Południową w Ekoenergetyka-Polska S.A. podczas VI Kongresu Nowej Mobilności w Katowicach.- 01.10.2025, 14:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ