Newsletter

W pierwszym półroczu 2025 roku w podróż pociągami PKP Intercity wybrało się 40,4 mln pasażerów

30.07.2025, 16:25aktualizacja: 31.07.2025, 09:33

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Fot. PAP/S. Leszczyński (1)
Od stycznia do czerwca 2025 r. na pokładach pociągów PKP Intercity podróżowało o ponad 9 proc. osób więcej niż w analogicznym okresie 2024 roku i o 31 proc. więcej niż dwa lata temu. W tym okresie średnio każdego dnia z przejazdów dalekobieżnych skorzystało 223 tys. osób.

W pierwszym półroczu 2025 roku PKP Intercity przewiozło 40,4 mln pasażerów.

„Zaczynamy zbierać żniwa ze zmodernizowanych linii. Dzięki skróceniu czasu jazdy pasażerowie chętnie wybierają pociągi, które oferują coraz wyższy komfort podróży” - informował Janusz Malinowski, prezes zarządu PKP Intercity.

Od stycznia do czerwca, pasażerowie najczęściej wybierali pociągi kursujące na trasach z Gdańska, Krakowa, Łodzi czy Poznania do Warszawy. Natomiast największy wzrost liczby podróżnych, w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym, przewoźnik odnotował na liniach: Poznań - Szczecin (60 proc.), Kraków - Zakopane (59 proc.), Szczecin - Warszawa (53 proc.), Poznań - Toruń (47 proc.), Warszawa - Zakopane (37 proc.) czy Białystok - Warszawa (34 proc.). W zakończonym pierwszym półroczu dniem z najwyższą frekwencją był 1 czerwca: wówczas narodowy przewoźnik przewiózł 332 tys. pasażerów, co jest rekordem w historii spółki. 

„Podsumowanie tego półrocza można streścić w trzech słowach: więcej, lepiej, szybciej - więcej pasażerów, lepszy tabor, szybsze połączenia” - zauważył Dariusz Klimczak, minister infrastruktury. „Chcę bardzo serdecznie za to podziękować wszystkim tym, którzy złożyli się na sukces. Liczę na to, że zamkniemy ten rok rekordem i przekroczymy 80 milionów przewiezionych pasażerów” - dodał minister

W obowiązującym od czerwca wakacyjnym rozkładzie jazdy PKP Intercity przewidziało 514 połączeń dziennie, czyli o 60 więcej niż rok temu i o ponad 80 więcej niż dwa lata temu. 

Przewoźnik zaproponował pasażerom zupełnie nowe połączenia oraz poprawił czasy przejazdów i komfort podróży. Pociąg Express InterCity Premium, czyli popularne Pendolino, kursuje ze stolicy do Świnoujścia, zapewniając podróżnym szybszy dojazd do wakacyjnego kurortu. Ruszył też ekonomiczny skład IC Merkury z Wrocławia do Świnoujścia, który też ma rekordowy czas przejazdu. Przewoźnik zwiększył również liczbę sprinterów, czyli najszybszych połączeń. Korzystając z nim, pasażerowie mogą dojechać w około 1,5 godziny z Warszawy do Białegostoku czy w 2,5 godziny z Warszawy do Bydgoszczy. Uruchomiony został także nowy pociąg IC Kasztelan, łączący Kraków i Hrubieszów przez Mielec. W czerwcu po kilkuletniej przerwie ruszyło także połączenie do Giżycka. Nowością jest, uruchomiony pilotażowo, międzynarodowy pociąg IC Adriatic Express, kursujący na trasie Warszawa - Rijeka.

PKP Intercity ma zakontraktowane projekty taborowe z polskimi producentami i zakładami napraw na kwotę 16,5 mld zł. Nowe i zmodernizowane pojazdy są systematycznie odbierane i wdrażane do rozkładu jazdy. PKP Intercity realizuje także program inwestycji infrastrukturalnych. W marcu podpisana została umowa na budowę nowej lokomotywowni na bocznicy kolejowej Warszawa Grochów. W trakcie realizacji jest rozbudowa zaplecza technicznego wraz z nowoczesną myjnią, które powstają w Przemyślu. W 2025 roku PKP Intercity zainwestuje w infrastrukturę 292 mln zł netto. Plany inwestycyjne uwzględniają m.in. rozbudowę bocznicy w: Lublinie, Białymstoku, Łodzi, Warszawie oraz Gdyni.

„Drugie półrocze będzie zdecydowanie lepsze od pierwszego. Zakładamy, że PKP Intercity osiągnie rekordowy wynik przewozów za cały 2025 rok” - podsumował prezes zarządu PKP Intercity.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 30.07.2025, 16:25
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ