Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Inwestorem, deweloperem i generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Ghelamco. Obiekt został zaprojektowany przez zespół architektów z belgijskiej pracowni architektonicznej Jaspers-Eyers Architects współpracujących z Polsko-Belgijską Pracownią Architektury - Projekt.
Kompleks trzech budynków: drapacza chmur o wysokości 220 m z iglicami, na którym umieszczono instalację "Kocham Warszawę", oraz dwóch 55-metrowych budynków dostarczy łącznie 109 tys. m2 powierzchni biurowej mogącej być miejscem pracy dla ok. 8 tys. osób.
Częścią projektu jest aranżacja ogólnodostępnej przestrzeni miejskiej, placu Europejskiego, o skali niespotykanej w powojennej historii stolicy. Przedstawiciele inwestora przekonują, że obiekt "radykalnie przemieni tkankę miejską w okolicy Ronda Daszyńskiego".
Aby tego dokonać, deweloper posadził tysiące roślin, w tym 160 drzew. W projekcie zagospodarowania terenu pomiędzy budynkami przewidziano fontanny, restauracje, kawiarnie i instalacje artystyczne. Ma to przywrócić miastu cały kwartał pomiędzy ulicami: Grzybowską, Łucką, Wronią i Towarową.
Na otwarty charakter przestrzeni wokół budynków zwraca uwagę współautor projektu Warsaw Spire, architekt John Eyers. "Zwykle zabudowuje się cały obszar inwestycji, my pozostawiliśmy otwarty teren, przeznaczając przestrzeń do użytku publicznego. Zamysł był taki, żeby wprowadzić pewną dynamikę, aby ludzie chcieli wejść głębiej na ten teren i tam pozostać. To jest również wyczuwalne, kiedy patrzy się na budynek, który zachęca swoim dynamicznym kształtem do pójścia dalej, na plac" - zauważył.
Od momentu wmurowania kamienia węgielnego, budowa obiektu trwała trzy lata, pochłaniając około 120 tys. m3 betonu i 13 tys. ton stali. W trakcie prac wykonano rekordowy wykop o kubaturze 230 tys. m3 zbliżonej gabarytowo do Zamku w Malborku. Pod powierzchnią biurowca mieści się 5-poziomowy parking podziemny zdolny pomieścić 1,3 tys. samochodów.
Jak podkreślają przedstawiciele dewelopera, Warsaw Spire jest flagowym przykładem zrównoważonego budownictwa. "Projekt otrzymał prestiżowy certyfikat BREEAM na bardzo wysokim poziomie Excellent (…) oraz certyfikat poświadczający wykorzystanie energii odnawialnej przyznany przez STX Services" - podkreślono w komunikacie firmy.
Dyrektor zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo-Wschodnią, Jeroen van der Toolen powiedział, że Warsaw Spire, jako 14. z kolei najwyższy wieżowiec w UE i największy projekt biurowy zrealizowany w Unii w ostatnich czterech latach, jest symbolem siły gospodarczej Warszawy.
"Ten projekt sprawił, że duże międzynarodowe fundusze inwestycyjne dostrzegły Warszawę. To oznacza, że może tu teraz trafić więcej inwestycji zagranicznych" - podkreślił.
Zwrócił uwagę, że poprzednio w tym miejscu na ogrodzonej działce mieściło się wydawnictwo wojskowe. "Było to zapomniane miejsce. Projekt Warsaw Spire stworzył tu nową przestrzeń - plac Europejski z restauracjami, fontannami, barami. To miejsce, w którym ludzie będą chcieli przebywać" - zaznaczył.
Otwarcie kompleksu zbiegło się w czasie z 25. rocznicą obecności firmy Ghelamco na polskim rynku. W trakcie czwartkowej uroczystości prezes przedsiębiorstwa Paul Gheysens otrzymał Wektora, nagrodę przyznawaną przez Pracodawców Rzeczypospolitej Polskiej. Wyróżnienie wręczył prezes organizacji pracodawców Andrzej Malinowski.
"W tym roku mija 25 lat działalności Ghelamco w Polsce. Na samym początku lat 90., kiedy rynek nieruchomości dopiero zaczynał się kształtować, zaryzykowaliśmy i postawiliśmy na Polskę. Dziś nie mam wątpliwości, że była to jedna z najlepszych decyzji w moim życiu" - powiedział Gheysens.
Przedstawiciele dewelopera przekonują, że to dopiero początek tworzenia nowej przestrzeni wokół Ronda Daszyńskiego, wiele inwestycji rekreacyjnych, mieszkalnych i biurowych jest obecnie w trakcie realizacji. "Za pięć lat będzie to najbardziej nowoczesny rejon w centrum stolicy" - zapewnił Jeroen van der Toolen.
Przez 25 lat działalności na polskim rynku firma Ghelamco dostarczyła 1 mln m2 powierzchni biurowej, mieszkaniowej, handlowej i magazynowej.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 16.05.2016, 13:55 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Hot dog - król szybkiej przekąski. Jak Circle K zapoczątkował hot dogową rewolucję na polskich stacjach paliw?
Hot dog to dla wielu kierowców nie tylko szybka przekąska, ale symbol podróży i wygodnego przystanku w trasie. Dla młodych kierowców klasyczna bułka z parówką w trasie to norma i może nie mieścić im się w głowach, że jeszcze na początku lat 90. wakacyjna podróż zaczynała się od przygotowania kanapek we własnym domu. Jak w takim razie hot dog trafił na polskie stacje paliw?- 04.07.2025, 14:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Circle K Polska
-
Image
Wakacyjna mobilność w firmie? Z leasingiem rozwiniesz biznes w podróży
Lato to czas wyjazdów, urlopów i większej mobilności. Dla wielu przedsiębiorców to także moment, gdy firma może „ruszyć” do przodu - niezależnie od lokalizacji. Praca zdalna i hybrydowa stały się nowym standardem, który na dobre zagościł na rynku. Wakacyjna swoboda może oznaczać większą produktywność, ale tylko wtedy, gdy masz odpowiedni sprzęt. Dobra wiadomość? Niezbędne wyposażenie mobilne sfinansujesz w leasingu bez wydawania gotówki.
- 04.07.2025, 12:56
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: LeaseLink
-
Image
Raport Santander TFI: Polacy coraz więcej inwestują, ale ich cele i wartości warunkuje przynależność pokoleniowa PAP
Pozytywne emocje i dobra zabawa z jednej strony, rozsądne i przemyślane decyzje z drugiej. Polaków inwestujących swe środki na rynku cechuje, w zależności od daty urodzenia, cała gama odmiennych oczekiwań oraz celów. Banki i instytucje finansowe muszą uwzględniać tę różnorodność przy opracowywaniu produktów, usług i kanałów komunikacji odpowiednich dla każdego pokolenia klientów. Cel jest wspólny: wzrost liczby inwestorów indywidualnych, ponieważ w Polsce, patrząc na nasze PKB, inwestycji i inwestorów powinno być kilkakrotnie więcej - mówi Marcin Groniewski, prezes zarządu Santander TFI S.A.- 04.07.2025, 09:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ