Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Będzie to już szósta edycja inicjatywy Ministerstwa Sportu i Turystyki i Polskiej Organizacji Turystycznej. Celem jest prezentacja bogatej oferty turystycznej i zachęcanie coraz większej liczby Polaków do podróżowania po kraju, również poza tradycyjnym sezonem letnim czy zimowym. Chodzi o ożywienie tzw. niskich sezonów w branży turystycznej. Akcja jest organizowana dwa razy w roku: jesienią i wiosną. W ostatniej edycji projektu swoje usługi po obniżonych cenach oferowało turystom ponad 750 partnerów. Była to rekordowa liczba. Zgłoszenia do wiosennej edycji wciąż trwają.
„Cieszy nas to, że popularność akcji rośnie nie tylko wśród turystów, lecz także wśród partnerów. Przedsiębiorcy zauważyli, że wspólnie mogą zyskać więcej niż w pojedynkę – powiedział prezes Polskiej Organizacji Turystycznej Robert Andrzejczyk. – Akcja zmienia przyzwyczajenia turystyczne Polaków i zachęca ich do podróżowania, także poza typowymi okresami urlopowymi. Z ankiety, którą przeprowadzamy po akcji, wynika, że aż dziewięciu z dziesięciu turystów deklaruje chęć ponownego skorzystania z ofert po zakończeniu promocji cenowej. To bardzo obiecujące wyniki. Zapraszam do udziału wszystkie podmioty z branży turystycznej, gastronomicznej czy kulturalnej” – dodał prezes POT.
Nie tylko turyści są zadowoleni, również właściciele obiektów noclegowych, atrakcji turystycznych, restauracji i hoteli, którzy zdecydowali się przystąpić do programu. „Akcja świetnie się sprawdza i przyciąga wczasowiczów w tzw. martwym sezonie. Przyjeżdżają najchętniej rodziny z dziećmi; każda edycja akcji powoduje zwiększenie liczby gości. Dlatego weźmiemy udział w jej kolejnej odsłonie” – powiedziała PAP Magdalena Będziejewska z Zamojski SPA w Hotelu Zamojskim, gdzie oferta zniżkowa obejmuje noclegi ze śniadaniem.
„Wiosna to dotychczas był sezon ogórkowy w turystyce; odkąd jest akcja, mamy zdecydowanie większy ruch – powiedział Jacek Boruch z Pałacu i Folwarku Galiny na Mazurach. – Szeroka promocja akcji w mediach społecznościowych i tradycyjnych przynosi efekty. Ludzie korzystają z obniżek; ta inicjatywa jest dobrym pomysłem” – dodał.
Akcja z roku na rok staje się coraz popularniejsza. Z pierwszej, pilotażowej odsłony skorzystało 60 tys. osób, z drugiej 77,5 tys., a trzeciej już ponad 110 tys. osób. Tendencja zwyżkowa utrzymuje się, jesienią 2018 r. z promocji skorzystało już 165 tys. osób. Co istotne, z każdą koleją edycją, zwiększa się również liczba partnerów przystępujących do inicjatywy. Podobnie jak w poprzednich latach, do wiosennej akcji przystąpi LOT, który obniży na czas jej trwania ceny biletów krajowych o połowę.
Według statystyk, Polacy coraz chętniej wypoczywają w Polsce. Przykładowo w I kwartale 2018 r. liczba podróży krajowych wzrosła w stosunku do analogicznego okresu 2015 r. o 18,5 proc. Aby skorzystać ze zniżek podczas akcji, należy odnaleźć interesujące miejsce za pomocą mapy lub wyszukiwarki na stronie „POLSKA ZOBACZ WIĘCEJ – WEEKEND ZA PÓŁ CENY" (www.polskazobaczwiecej.pl) i zapoznać się ze szczegółową ofertą partnerów.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.02.2019, 11:26 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu