Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![F 1 Anna-Ullrich-Schafwollsocken (c) Wien Energie/ Michael Horak](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202304/DOC.20230405.45009067.1.jpg?itok=0dZ8HAH_)
Zwierzęta na największej farmie fotowoltaicznej przy ulicy Schafflerhofstraße w Wiedniu pełnią funkcję „ekologicznych kosiarek” przyczyniając się do odrodzenia terenu, w który ingerował człowiek. Stado czarno-brązowych i białych owiec górskich pielęgnuje tereny zielone o powierzchni 12,5 ha od kwietnia do października. 150 owiec może chronić się pod panelami, które są zamontowane wyżej niż zwykle, zapewniając zwierzętom doskonały cień przed słońcem i ochronę przed deszczem.
Połączenie fotowoltaiki i przestrzeni życia zwierząt hodowlanych w 22. dzielnicy austriackiej stolicy Donaustadt wprowadza teraz ciepły i przytulny aspekt do wiedeńskich gospodarstw domowych. To dzięki skarpetom z ich wełny. Owce stały się ambasadorami marki Wien Energie w zakresie ekspansji fotowoltaicznej.
We współpracy z DJ Anną Ullrich, Wien Energie i owce zwracają uwagę na innowacyjne formaty zrównoważonego zarządzania energią. Wspólnie z regionalnymi producentami wyprodukowano w tym celu 200 par skarpet z wełny owczej, wykorzystując ją w sposób zrównoważony.
Skarpety zostały zaopatrzone w kody QR, za którymi kryje się treść filmów o zwierzętach. Są one przedmiotem loterii online poprzez kanały Wien Energie i Anny Ullrich na Instagramie (@annaulrich, @wienenergie) i Facebooku (@wienenergie).
Wiedeńska Wien Energie zarządza na farmie około 25.000 modułów fotowoltaicznych. Produkują one rocznie około 12 gigawatogodzin energii, a uzyskana energia może zasilić w energię ekologiczną prawie 5.000 wiedeńskich gospodarstw domowych.
Źródło informacji: Vienna Offices
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 05.04.2023, 11:00 |
Źródło informacji | Vienna Offices |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Robertshaw ogłasza zamknięcie fabryki w słowackiej Trnawie. Majątek zakładu zostanie wystawiony na sprzedaż
- 02.07.2024, 13:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom