Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z badania "Audyt windykacyjny" przeprowadzonego na zlecenie firmy windykacyjnej Kaczmarski Inkasso, aż 44% przedsiębiorstw z sektora MŚP nie sprawdza, z kim rozpoczyna współpracę. Co gorsze, zaledwie co 11. biznesmen stara się poznać historię płatniczą kontrahenta jedynie wtedy, gdy wartość kontraktu jest wysoka. Jest to nie tyle nierozsądne, co bardzo ryzykowne podejście.
Średnia wartość niezapłaconej faktury, jaką mają do odzyskania przedsiębiorcy, przekroczyła już 6 tysięcy złotych. To całkiem sporo, biorąc pod uwagę fakt, że dochodzenie należności dotyczy często więcej niż tylko jednego niezapłaconego rachunku. Dodatkowo, jak pokazują ostatnie badania przeprowadzone na zlecenie Rzetelnej Firmy przez Keralla Research, aż 67% firm z sektora MŚP spotyka się z opóźnieniami ze strony zarówno nowych, jak i stałych kontrahentów. O tym, w jaki sposób ustrzec się przed niepłacącymi partnerami biznesowymi, edukować będzie Krajowy Rejestr Długów Biuro Informacji Gospodarczej SA.
"Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów" to ogólnopolska kampania społeczna, która skierowana jest przede wszystkim do małych i średnich przedsiębiorstw. Jej 12. edycja rozszerza nieco zakres narzędzi udostępnianych bezpłatnie przedsiębiorcom. Teraz każdy zainteresowany przedsiębiorca, otrzyma możliwość sprawdzenia 12 swoich dotychczasowych lub potencjalnych kontrahentów.
Do tej pory firmy, które skorzystały z akcji Wielkie Wiosenne Sprzątanie Długów (www.wwsd.pl) odzyskały 1 747,23 mln złotych, przekazując do KRD informacje o 577 144 dłużnikach. Patrząc na statystyki prowadzone przez Krajowy Rejestr Długów, można by założyć, że aż 68% tych długów dałoby się uniknąć, gdyby firmy sprawdzały swoich przyszłych partnerów biznesowych.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.03.2016, 09:40 |
Źródło informacji | KRD Biuro Informacji Gospodarczej SA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |