Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W dniu 4 maja 1950 r., podczas 32. edycji Salonu Samochodowego w Turynie, Carlo Abarth zaprezentował „wydech Abarth”, prawdopodobnie najbardziej znany element wchodzący w skład słynnych zestawów tuningowych, które rozsławiły markę spod znaku skorpiona na całym świecie.
Obecnie tę samą wizję osiągów głoszoną przez założyciela marki, rozumianą jako badania i rozwój nad nowatorskimi rozwiązaniami, można spotkać w zaawansowanych technologicznie układach wydechowych „Record Monza” montowanych w modelach Abartha najnowszej generacji.
Abarth świętuje ten wyjątkowy jubileusz również w mediach społecznościowych, zapraszając swoją społeczność do udziału w wirtualnym flashmobie. Marka, wzywając „do boju” w stylu Abartha, oddaje głos swojej społeczności. Użytkownicy muszą dodać relację na Instastory, pod hashtagiem #TheRumbleLipChallenge, symulując głosem brzmienie wydechu swojego samochodu. Wyzwanie dla prawdziwych Abarthisti.
Społeczność Abartha jest jednym z filarów marki spod znaku skorpiona. Obecnie istnieją 83 oficjalne kluby, prawie dwa razy więcej niż w 2016 r. oraz społeczność „The Scorpionship”, działająca od czterech lat w regionie EMEA, mająca ponad 114000 subskrybentów. Ta grupa entuzjastów i fanów wspiera markę w tych trudnych czasach, pokazując, że są zjednoczeni, nawet jeśli dzielą ich duże odległości.
Układ wydechowy Abarth: od sportowych triumfów po sukces rynkowy
W 1949 roku Carlo Abarth założył firmę Abarth & C. i kierując się genialną intuicją, rozbudził zainteresowanie wyścigami u szerokiej publiczności. W ten sposób powstały zestawy tuningowe przeznaczone dla samochodów produkowanych seryjnie, zwiększające ich moc, maksymalną prędkość i przyspieszenie.
Charakterystycznym elementem słynnych zestawów tuningowych jest układ wydechowy, który z biegiem lat stał się prawdziwą ikoną „stylu Abartha”. Jego oficjalny debiut miał miejsce 4 maja podczas Salonu Samochodowego w Turynie i natychmiast stał się sukcesem.
Pierwsze prototypy obejmowały prosty, ale innowacyjny system zapewniający wyraźną przewagę pod względem osiągów i niepowtarzalny, głęboki dźwięk. W ciągu kilku lat firma Abarth & C. stała się znana na całym świecie. W 1962 r., zatrudniając 375 pracowników, wyprodukowała 257000 układów wydechowych, z których 65% trafiło na eksport.
Sukces był natychmiastowy i niezwykły. Pierwszych 50 sztuk zostało wyprodukowanych dla Fiata „Topolino”. Można je było zamontować w różnych modelach Fiata - od 600 do 1100, od 1400 do 1500. Jednak prawdziwy sukces nadszedł wraz z ikoną Fiata: legendarną 500. Carlo Abarth zakochał się w niej, co doprowadziło do powstania pierwszego Fiat-Abartha 595, który zaczął wygrywać na wszystkich torach, a jednocześnie słynne „zestawy tuningowe Abartha” do tuningowania 500 stały się przedmiotem pożądania dla ogółu społeczeństwa.
Nowe układy wydechowe „Record Monza”, oferujące niepowtarzalny dźwięk
Od czasu premiery nowego Abartha 595 w 2008 roku, dzięki marce do łask powrócił sportowy wydech Abarth, który odtwarza klasyczny dźwięk aut z logo skorpiona. Przede wszystkim, podwójna chromowana rura wydechowa przejęła design z wersji wyścigowej 595 Assetto Corse, potwierdzając, że wyścigi są idealnym laboratorium do testowania rozwiązań, które pewnego dnia mogą zostać wykorzystane w samochodach cywilnych.
Zgodnie z tą samą filozofią projektowania w 2009 roku marka Abarth wprowadziła na rynek układ wydechowy „Record Monza”. Jego nazwa stanowi wyraźny hołd dla rekordu prędkości osiągniętego przez Carlo Abartha na legendarnym włoskim torze, kiedy to w 1965 roku, w wieku 57 lat, uzyskał rekordowe przyspieszenie na ćwierć mili. Potężny dźwięk tego układu był wynikiem idealnego połączenia technologii Dual Mode z czterema końcówkami rur wydechowych i śmiałego designu. Technologia Dual Mode jest zapewniona poprzez zastosowanie dwudrożnego zaworu sterowanego mechanicznie umieszczonego przed rurą wydechową, który umożliwia zmianę drogi przepływu spalin w zależności od ich ciśnienia.
W 2011 roku nadszedł czas układu „Record Modena”, którego główną cechą jest potężny i agresywny dźwięk wydawany przez wysokowydajny wydech oparty na najlepszych technologiach, jak system Dual Mode oraz na atrakcyjnym i sportowym wzornictwie. Zdecydowanie bardziej stłumiony i ponury dźwięk wydobywa się z systemu Akrapovič z dwiema rurami, wyposażonego w aktywny elektroniczny zawór aktywowany za pomocą przycisku Sport.
W 2018 roku zadebiutował nowy Abarth 595 i jego układ wydechowy „Record Monza Attivo” ze specjalną funkcją aktywnego zaworu sterowanego umieszczonym na desce rozdzielczej przyciskiem Sport. O ile wcześniej otwarcie zaworu wydechowego uzależnione było od ciśnienia spalin, od tego momentu kierowca mógł oddziaływać bezpośrednio i wybierać pomiędzy „gentleman driver“ a głębszym i mocniejszym odgłosem, typowym dla Abartha. Rezultatem jest mocny i agresywny dźwięk, idealne połączenie technologii i designu. Układ wydechowy „Record Monza Attivo” jest teraz oferowany standardowo w modelach 595 Competizione, 595 Pista i 695 70° Anniversario.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.05.2020, 12:18 |
Źródło informacji | FCA Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
MG COMMERCIAL debiutuje na targach BusWorld Brussels premierą w pełni elektrycznego autobusu iEV12 oraz podwozia B12E
- 06.10.2025, 16:21
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Prawnik: system kaucyjny jest kosztowo neutralny dla konsumenta PAP
Finansowanie systemu kaucyjnego w Polsce jest tak skonstruowane, aby nie obciążać portfeli konsumentów. Główny ciężar kosztów operacyjnych spoczywa na przedsiębiorcach wprowadzających napoje na rynek - podkreśla mec. Wojciech Kulczyk, radca prawny WKB.- 06.10.2025, 16:12
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Deloitte na EKF Ubezpieczenia: prywatne i publiczne systemy ochrony zdrowia mogą się doskonale uzupełniać z korzyścią dla wszystkich pacjentów PAP
„W najbliższych latach nie będziemy mieli problemu z brakiem zasobów czy lekarzy w ochronie zdrowia. Z tym, z czym już dzisiaj się mierzymy, to optymalne zaprojektowanie tego systemu, tak aby pacjent mógł jak najszybciej umówić się na wizytę: niezależnie od tego, czy ma abonament, ubezpieczenie, czy też przychodzi w ramach ubezpieczenia z NFZ. Produkty oferowane przez ubezpieczycieli mogą być świetnym uzupełnieniem systemu publicznego. Zresztą w bardzo wielu krajach ten mechanizm tak właśnie funkcjonuje” - podkreśla Władysław Mizia, consulting healthcare sector leader for Poland, Deloitte.- 06.10.2025, 15:33
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ