Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Podstawą Work-life fit jest otwarcie pracodawców na różnorodne formy świadczenia pracy, tak aby pracownicy mogli decydować o tym, kiedy i skąd pracują. Dzięki temu mogą lepiej łączyć prywatne cele z karierą. Według raportu „Aktualny model pracy w firmach a system pracy work-life fit”, przygotowanego przez SW Research na zlecenie platformy rekrutacyjnej Talent Place 17% polskich firm chciałaby wdrożenia systemu pracy Work-life fit, a 9% uważa, że w ich organizacjach już obowiązuje taki model pracy. Co może dać ten rodzaj innowacyjności? Korzyści, jakie dostrzegają zwolennicy Work-life fit, są różnorodne: bardziej wypoczęci pracownicy (62%), bardziej produktywni pracownicy (48%), mniej konfliktów w pracy (48%) oraz oszczędności związane z prowadzeniem biura (38%).
Innego zdania są pracodawcy, którzy obawiają się, że większa elastyczność oznacza mniejszą wydajność. Ostatnim przykładem, który obrazuje ten trend jest szeroko komentowany komunikat Elona Muska do menedżerów Tesli, w którym napisał, że "każdy, kto chce wykonywać pracę zdalną, musi przebywać w biurze przez minimum 40 godzin tygodniowo lub odejść z firmy.
„Pracodawcy chcą mieć >>na oku<< swoich pracowników, bo często to jedyna forma kontroli ich wydajności jakie dane firmy znają. Świadczy to w dużej mierze o braku zaufania, że inny model pracy, niż stacjonarny może dawać lepsze wyniki” – mówi Przemysław Kadula, CEO Talent Place.
Co polscy pracownicy sądzą o efektywności? Jak wynika z badania SW Research wykonanego na zlecenie Talent Place: 32,5% uważa, że najlepiej sprawdza się praca w biurze, 28,2% - poza biurem, a 39,3%, dochodzi do wniosku, że oba rodzaje pracy mają taką samą efektywność. Ci, którzy docenili zalety pracy z innego miejsca niż biuro chcieliby większej elastyczności. Jednak w Polsce pracodawcy nadal rzadko zostawiają swoim pracownikom możliwość wyboru modelu pracy. W co drugiej badanej firmie (51%) każdy pracownik ma odgórnie ustalony model pracy. W innych firmach możliwość wyboru (np. praca zdalna, stacjonarna, hybrydowa) zależy od stanowiska (39%), a tylko w co dziesiątej (10%) każdy pracownik może wybrać model pracy.
„Dla pracodawców stawiających na pracę z biura elastyczne modele miejsca oraz czasu pracy staną się benefitami. Będą dotyczyć tylko tych pracowników, których występuje wysoki deficyt na rynku, a których firmy obawiają się stracić ze względu na wysoki koszt i długi czas ich rekrutacji” – dodaje Przemysław Kadula, CEO Talent Place.
Nowy trend na rynku pracy Work-life fit, którego prekursorem w Polsce jest Talent Place pokazuje, że są firmy na świecie, które większą elastyczność stawiają jako fundament swojej kultury organizacyjnej. Uważają, że dopasowanie pracy do stylu życia i potrzeb pracownika to przyszłość. Dzięki temu mogą oni łączyć hobby i pracę, realizując projekty z dowolnego miejsca na świecie, a np. rodzice pozwolić sobie na więcej czasu dla siebie i dzieci.
„Work-life fit jest częścią większego zjawiska GIG economy, czyli gospodarki opartej o freelancerów realizujących projekty w elastyczny sposób. W Talent Place 70% pracowników firmy stanowią rekruterzy działający w tym modelu. Aż 90% z nich to kobiety, w tym mamy, dla których ten model współpracy jest bardzo atrakcyjny ze względu na większą ilość czasu jaki mogą poświęcić wychowaniu swoich dzieci - mówi Przemysław Kadula, CEO Talent Place.
Na światowych rynkach pracy nastąpi wkrótce weryfikacja, które zasady organizacji pracy mają większą przyszłość. Etat i praca w biurze? A może GIG economy i elastyczność? Z pewnością zwycięsko z tej rywalizacji wyjdą te firmy, których model współpracy przyciągnie pracowników przynoszących większą wartość i przychody dla swoich firm.
Więcej na: https://talentplace.pl/
Źródło: Talent Place
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 07.06.2022, 10:28 |
Źródło informacji | Talent Place |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT