Newsletter

XPLUS SA (19/2024) XPLUS S.A.: Wstępne szacunkowe wybrane dane finansowe Emitenta za rok 2023 r.

22.04.2024, 21:35aktualizacja: 22.04.2024, 21:36

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 19/2024

Zarząd XPLUS S.A. ("Emitent"), w związku z opracowywaniem raportu rocznego za 2023 r., podaje do publicznej wiadomości wstępne szacunkowe wybrane dane finansowe Emitenta za rok 2023, tj. za okres od 1.01.2023-31.12.2023.

- szacunkowe przychody ze sprzedaży w roku 2023 wyniosły 52,191 mln zł, wobec 59,722mln zł w roku 2022, co stanowi spadek o 7,531 mln.

- szacunkowy wynik ze sprzedaży w roku 2023 wyniósł: - 3,702 mln zł, wobec 6,529 mln zł roku 2022 r. co stanowi spadek o 10,231 mln

- szacunkowy wynik na działalności operacyjnej w roku 2023 wyniósł: - 3,025 mln zł, wobec 7,686 mln zł w roku 2022 r. co stanowi spadek o 10,711 mln

- szacunkowy wynik brutto w roku 2023 wyniósł: - 4,860 mln zł, wobec 8,015 mln zł w roku 2022 r. co stanowi spadek o 12,875 ml zł.

Na zmianę dynamiki szacunkowych przychodów w roku 2023 r. wobec roku 2022 r. wpłynął szacunkowy spadek poziomu sprzedaży jednego z segmentów działalności Emitenta - usług wdrożeniowych o 47% w porównaniu do 2022 roku. W efekcie doszło do przeorganizowywania zespołu wdrożeniowego, w związku ze zmianami w portfelu projektów wdrożeniowych. Pozostałe istotne segmenty (produkty, usługi utrzymaniowe) niezmiennie wykazują tendencję rosnącą: poziom przychodów w segmencie produktowym w 2023 był o 32% wyższy w porównaniu do 2022, natomiast przychody ze sprzedaży usług utrzymaniowych w analizowanym roku wzrosły aż o 37% w porównaniu do 2022.

W trakcie 2023 roku oraz do chwili obecnej Spółka niezmienne prowadzi intensywne działania w zakresie realizacji strategii sprzedaży i marketingu zagranicznego, rozwoju portfela potencjalnych klientów oraz metodyki pracy wdrożeniowej, które mają na celu zwiększenie poziomu zakontraktowania. W związku z tym Spółka utrzymała kompetencje zespołu wdrożeniowego w skali, która pozwoli obsłużyć planowany wzrost sprzedawanych usług, z których zakładane przychody będą osiągane w przyszłych kwartałach. Pierwsze efekty tych działań pojawiły się już pod koniec drugiego kwartału 2023, kolejne efekty pojawiły się na przełomie 2023/2024. Powyżej opisane aktywności mają na celu powrót do osiąganych w ubiegłych latach poziomów raportowanych przychodów z usług wdrożeniowych, jak i dynamiki ich wzrostu.

Mimo spadku poziomu przychodów Spółka zdecydowała o utrzymaniu kosztów działalności operacyjnej na zbliżonym poziomie w stosunku do roku 2022 r., dodatkowo na koszty wpłynęły takie czynniki, jak wzrost kosztów wynagrodzeń, inflacji, poziomu kosztów amortyzacji oraz koszty strategii inwestycji w sieć sprzedaży zagranicznej.

Ponadto, w wyniku prac związanych z audytem sprawozdania za rok 2023 r. przygotowanego zgodnie ze standardami MSSF, Spółka powzięła informację o konieczności uwzględnienia w wyniku Spółki za rok 2022 r i 2023 r. wyceny programu motywacyjnego, o którym informowała m.in. w raporcie bieżącym nr 19/2022 z dnia 25 lipca 2022 r. oraz 33/2023 z dnia 7 grudnia 2023 r. zgodnie z MSSF 2. Koszt programu motywacyjnego wyniósł łącznie 5,881 mln i zmniejsza wynik za rok 2023 o kwotę 4,400 mln oraz wynik za rok 2022 o kwotę 1,481 mln (koszt niepieniężny, bez wpływu na bieżącą sytuację finansową Emitenta). Mając na uwadze powyższe, Spółka finalnie uzyska szacunkowy wynik brutto za rok 2023 r. na poziomie: - 4,860 mln zł.

Powyższe wyniki finansowe stanowią szacunki uzyskane w trakcie przygotowywania raportu rocznego za 2023 r., a zatem wyniki opublikowane ostatecznie w raporcie rocznym mogą,

w ograniczonym stopniu, odbiegać od powyżej przedstawionych wielkości.

Powyższe informacje zostały uznane za spełniające przesłanki Art. 7 ust. 1 MAR ze względu na istotne, zdaniem Zarządu Spółki, zmiany względem okresu porównywalnego.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.04.2024, 21:35
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ