Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd XPLUS S.A. ("Emitent"), w związku z opracowywaniem raportu rocznego za 2023 r., podaje do publicznej wiadomości wstępne szacunkowe wybrane dane finansowe Emitenta za rok 2023, tj. za okres od 1.01.2023-31.12.2023.
- szacunkowe przychody ze sprzedaży w roku 2023 wyniosły 52,191 mln zł, wobec 59,722mln zł w roku 2022, co stanowi spadek o 7,531 mln.
- szacunkowy wynik ze sprzedaży w roku 2023 wyniósł: - 3,702 mln zł, wobec 6,529 mln zł roku 2022 r. co stanowi spadek o 10,231 mln
- szacunkowy wynik na działalności operacyjnej w roku 2023 wyniósł: - 3,025 mln zł, wobec 7,686 mln zł w roku 2022 r. co stanowi spadek o 10,711 mln
- szacunkowy wynik brutto w roku 2023 wyniósł: - 4,860 mln zł, wobec 8,015 mln zł w roku 2022 r. co stanowi spadek o 12,875 ml zł.
Na zmianę dynamiki szacunkowych przychodów w roku 2023 r. wobec roku 2022 r. wpłynął szacunkowy spadek poziomu sprzedaży jednego z segmentów działalności Emitenta - usług wdrożeniowych o 47% w porównaniu do 2022 roku. W efekcie doszło do przeorganizowywania zespołu wdrożeniowego, w związku ze zmianami w portfelu projektów wdrożeniowych. Pozostałe istotne segmenty (produkty, usługi utrzymaniowe) niezmiennie wykazują tendencję rosnącą: poziom przychodów w segmencie produktowym w 2023 był o 32% wyższy w porównaniu do 2022, natomiast przychody ze sprzedaży usług utrzymaniowych w analizowanym roku wzrosły aż o 37% w porównaniu do 2022.
W trakcie 2023 roku oraz do chwili obecnej Spółka niezmienne prowadzi intensywne działania w zakresie realizacji strategii sprzedaży i marketingu zagranicznego, rozwoju portfela potencjalnych klientów oraz metodyki pracy wdrożeniowej, które mają na celu zwiększenie poziomu zakontraktowania. W związku z tym Spółka utrzymała kompetencje zespołu wdrożeniowego w skali, która pozwoli obsłużyć planowany wzrost sprzedawanych usług, z których zakładane przychody będą osiągane w przyszłych kwartałach. Pierwsze efekty tych działań pojawiły się już pod koniec drugiego kwartału 2023, kolejne efekty pojawiły się na przełomie 2023/2024. Powyżej opisane aktywności mają na celu powrót do osiąganych w ubiegłych latach poziomów raportowanych przychodów z usług wdrożeniowych, jak i dynamiki ich wzrostu.
Mimo spadku poziomu przychodów Spółka zdecydowała o utrzymaniu kosztów działalności operacyjnej na zbliżonym poziomie w stosunku do roku 2022 r., dodatkowo na koszty wpłynęły takie czynniki, jak wzrost kosztów wynagrodzeń, inflacji, poziomu kosztów amortyzacji oraz koszty strategii inwestycji w sieć sprzedaży zagranicznej.
Ponadto, w wyniku prac związanych z audytem sprawozdania za rok 2023 r. przygotowanego zgodnie ze standardami MSSF, Spółka powzięła informację o konieczności uwzględnienia w wyniku Spółki za rok 2022 r i 2023 r. wyceny programu motywacyjnego, o którym informowała m.in. w raporcie bieżącym nr 19/2022 z dnia 25 lipca 2022 r. oraz 33/2023 z dnia 7 grudnia 2023 r. zgodnie z MSSF 2. Koszt programu motywacyjnego wyniósł łącznie 5,881 mln i zmniejsza wynik za rok 2023 o kwotę 4,400 mln oraz wynik za rok 2022 o kwotę 1,481 mln (koszt niepieniężny, bez wpływu na bieżącą sytuację finansową Emitenta). Mając na uwadze powyższe, Spółka finalnie uzyska szacunkowy wynik brutto za rok 2023 r. na poziomie: - 4,860 mln zł.
Powyższe wyniki finansowe stanowią szacunki uzyskane w trakcie przygotowywania raportu rocznego za 2023 r., a zatem wyniki opublikowane ostatecznie w raporcie rocznym mogą,
w ograniczonym stopniu, odbiegać od powyżej przedstawionych wielkości.
Powyższe informacje zostały uznane za spełniające przesłanki Art. 7 ust. 1 MAR ze względu na istotne, zdaniem Zarządu Spółki, zmiany względem okresu porównywalnego.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.04.2024, 21:35 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |