Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Nietrudno wskazać tych, którzy stoją za sukcesem e-biznesów. To oni sprawili, że internetowe koszyki zakupowe wypełniły się w minionej dekadzie nie tylko produktami mody, z działów: uroda, elektronika, gry i książki. W e-koszykach znajdziemy też towary luksusowe, specjalistyczne, usługi (głównie streamingu i e-szkoleń) i w końcu produkty FMCG, spożywcze.
e-Liderzy napędzają branżę
Badanie „Dyrektor e-Commerce roku 2023”[1], w którym wzięli udział kluczowi dyrektorzy i liderzy e-ommerce potwierdza, że sukces marki w świecie sprzedaży internetowej zależy w ogromnym stopniu od jej menedżera. Jeśli liderzy wykazują się znajomością rynku i trafną analizą czynników, które decydują o rozwoju branży, wtedy biznes e-commerce rośnie. To wynika z badań i stanowi o miejscu e-handlu na mapie polskiej gospodarki.
Wyczuć trendy
Marki, które najlepiej radzą sobie w zmiennym, zróżnicowanym świecie, na rynku pod presją opinii klientów oraz w ich oczekiwaniu na nowości, są zarządzanie przez najlepszych dyrektorów e-commerce.
„Tych ludzi należy doceniać za ciężką pracę i odwagę w kreowaniu nowości. Znamy ich, bo reprezentują firmy zrzeszone w e-Izbie oraz liczących się graczy branży handlu elektronicznego z całego rynku - mówi Patrycja Sass-Staniszewska, prezes Izby Gospodarki Elektronicznej. - Łączą doświadczenie i kreatywność, które w połączeniu z wyczuciem rynku dają najlepsze wyniki, co ewidentnie widać w raporcie >>Dyrektor e-Commerce Roku<<”.
Świetnym przykładem trendu, który zmienił i rozszerzył zakres e-handlu jest kategoria FMCG. Przez lata uchodziła za typowo stacjonarną, a przez odważne decyzje liderów i firm w 2022 roku zakupy produktów pierwszej potrzeby przez internet deklarowało 30% internautów. Samo e-FMCG osiągnęło 14% udziału w całym sektorze dóbr szybko zbywalnych w Polsce, (dane z raportu „Dyrektor e-Commerce roku 2023”).
Rzeczywistość ciągłych zmian
Nie chodzi tylko o fragmentaryczną analizę e-gospodarki. Na top liście dynamicznych zmian ostatniej dekady, wg wskazań e-Dyrektorów znalazły się:
- m-commerce - wzrost popularności zakupów na urządzeniach mobilnych - 77% wskazań,
- automatyzacja sprzedaży i marketingu - 97%,
- platformizacja e-commerce,
- zakupy biznesowe (e-B2B) - ponad 30% wzrostu w czasie pandemii,
- szybkie dostawy do automatów paczkowych i płatności mobilne, które z powodzeniem zastąpiły płatności gotówkowe i klasyczne przelewy internetowe,
- generalnie, wzrost wymagań e-konsumentów w obszarze płatności, dostaw, komunikacji z markami.
Patrząc wstecz i do przodu
10 lat temu większość Polaków kupując w sieci płaciła gotówką za pobraniem (55% wskazań), lub tradycyjnym przelewem z banku (70%). Produkty były dostarczane przy pomocy przesyłek poleconych (54%) i dostaw kurierskich (70%). Obecnie co drugi internauta/ka korzystają z dostaw do automatów paczkowych, a co trzeci najczęściej płaci BIKIEM lub szybkim przelewem. Co więcej, te rozwiązania są uznawane za wygodne, bezpieczne i optymalne. Maszyny paczkowe są postrzegane jako ekologiczne ze względu na ograniczenie emisji CO2 na ostatniej mili.
W raporcie „Dyrektor e-Commerce 2023” również liderzy e-biznesów docenili te rozwiązania i wskazali płatności mobilne oraz automaty paczkowe jako najważniejsze rozwiązania dekady.
„Płatności online na przestrzeni ostatnich lat ewoluowały - w odpowiedzi na oczekiwania konsumentów. Obecnie dobór metod opłacenia zamówienia do specyfiki danego sklepu i jego grupy docelowej staje się coraz ważniejszy i wpływa na wyniki konwersji. Warto skorzystać z doświadczeń dyrektorów e-commerce znanych marek i na początku 2023 roku uaktualnić wybór płatności w swoim sklepie”- mówi Jacek Kinecki, CEO w Przelewy24.
Raport można pobrać bezpłatnie na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej pod adresem: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/03/Dyrektor-e-Commerce-Roku-2023-cz1-Jak-liderzy-branzy-oceniaja-dekade.pdf
Taka szansa raz na rok
Konkurs „Dyrektor e-Commerce Roku” powstał z myślą o liderkach i liderach, którzy stoją za sukcesem nowatorskich projektów, działań i wdrożeń w handlu elektronicznym. 74% liderów branży zna konkurs i uważa, że dobrze pokazuje ich pracę oraz docenia zespoły. Przy czym, jedynie 27% wzięło w nim udział.[1] To zdecydowanie za mało biorąc pod uwagę, że wg samych badanych ten konkurs jest im szczególnie dedykowany, a od tegorocznej edycji także zarządzanym przez nich zespołom, w aż 9 dodatkowych kategoriach konkursowych.
Laureaci poprzednich trzech edycji potwierdzają, że praca w e-commerce wymaga interdyscyplinarnej wiedzy z wielu dziedzin, zdolności strategicznych, analitycznych oraz projektowych. Na pewno cechuje ich nieszablonowy styl myślenia, skuteczność działań i otwarcie na współpracę. Takich ludzi e-Izba chce wyszukać i nagrodzić. To szansa, którą warto wykorzystać.
Więcej informacji o konkursie na: https://dyrektorecommerceroku.pl/
Dane pochodzą z raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2023. Części 1: Jak liderzy oceniają dekadę?” opracowanego na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez firmę badawczą Mobile Institute. Raport jest do pobrania bezpłatnie na stronie Izby Gospodarki Elektronicznej pod adresem: https://eizba.pl/wp-content/uploads/2023/03/Dyrektor-e-Commerce-Roku-2023-cz1-Jak-liderzy-branzy-oceniaja-dekade.pdf
Partner Główny publikacji: Przelewy24
[1] Zrealizowane w grudniu 2022 i styczniu 2023 roku na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej przez Mobile Institute
[2] Wg Raportu „Dyrektor e-Commerce Roku 2023”
O Izbie Gospodarki Elektronicznej
Izba Gospodarki Elektronicznej reprezentuje i wspiera interesy firm związanych z rynkiem gospodarki elektronicznej w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem firm zrzeszonych w e-Izbie. Misją e-Izby jest rozwój polskiej branży gospodarki cyfrowej poprzez współpracę, wymianę know-how, działania legislacyjne oraz silną i efektywną reprezentację wspólnych interesów w dialogu z instytucjami polskiej administracji rządowej, Unii Europejskiej oraz organizacjami pozarządowymi w kraju i na świecie.
Więcej na www.eizba.pl
KONTAKT:
e-mail: pr@eizba.pl
Źródło informacji: Izba Gospodarki Elektronicznej
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 08.03.2023, 11:45 |
Źródło informacji | Izba Gospodarki Elektronicznej |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Wyniki finansowe Grupy PZU: już 400 milionów złotych trafiło do osób dotkniętych powodzią PAP
48 tys. zgłoszonych szkód i 46 tys. już wypłaconych w całości lub częściowo odszkodowań w wysokości 400 mln złotych - to skala zaangażowania Grupy PZU w walkę ze skutkami powodzi na południu kraju. Kataklizm jednak nie wpłynął znacząco na kondycję finansową największego polskiego ubezpieczyciela, którego przychody za trzy kwartały 2024 r. (21,8 mld zł) przekraczają oczekiwania rynku.- 21.11.2024, 16:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
New Chief Operating Officer at Rohde & Schwarz
Effective November 1, 2024, Markus Fischer, currently Executive Vice President Operations, has been appointed to the Rohde & Schwarz Executive Board. As Chief Operating Officer (COO), he will collaborate with Christian Leicher (CEO) and Andreas Pauly (CTO) to continue to keep the company on course for growth in these challenging times.- 21.11.2024, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Krajowa Izba Klastrów Energii inicjatorem parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej i innowacji
20 listopada w Sejmie RP odbyło się pierwsze spotkanie parlamentarnego zespołu ds. energetyki rozproszonej, elektromobilności i innowacji, które zgromadziło ponad 100 uczestników z różnych sektorów związanych z energetyką, transportem zeroemisyjnym i innowacjami z całej Polski. Spotkanie zespołu parlamentarnego do spraw kluczowych obszarów miało na celu omówienie aktualnych wyzwań oraz pomysłów na przyszłość, a także wzmocnienie współpracy między branżami i ustawodawcą. Jego przewodniczącym jest Artur Łącki, szef zespołu parlamentarnego Województwa Zachodniopomorskiego. Jednym z inicjatorów powstania zespołu była Krajowa Izba Klastrów Energii i OZE.- 21.11.2024, 15:11
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Glaubicz Garwolińska Consultants w imieniu organizacji społecznej KIKE