Pobierz materiał i Publikuj za darmo

„Zielone” firmy – nowy trend w rekrutacji
Dynamicznie zmieniający się rynek pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego w różnych obszarach biznesu sprzyjają zwiększeniu kryteriów, jakimi kierują się kandydaci przy wyborze miejsca pracy. W efekcie coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać nie tylko kwestia wynagrodzenia oraz stabilność organizacji, ale również jej system wartości.
Przejawem tego jest m.in. nowy trend wśród kandydatów, którzy podczas rekrutacji zaczynają przywiązywać większą wagę do kwestii ochrony środowiska przez potencjalnych pracodawców. Trend ten można zaobserwować m.in. w badaniu przeprowadzonym przez Grupę Pracuj.pl, gdzie 39% badanych Polaków zadeklarowało, że chętniej aplikowałoby na oferty pracy, jeśli zamieszczająca je firma angażowałaby się w działania na rzecz ekologii i ochrony środowiska [1].
Tym samym firmy, które wdrażają rozwiązania sprzyjające ochronie klimatu, neutralizowaniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz budowaniu miejsc pracy zgodnych z deklarowanymi wartościami stają się atrakcyjniejszym pracodawcą.
DB Cargo Polska a idea „zielonej” kolei
Przykład takich działań można zaobserwować w firmie DB Cargo Polska, która postawiła za cel budowanie neutralnego dla środowiska przewozu towarów po polskich i zagranicznych torach. W tym celu firma m.in. sukcesywnie inwestuje w nowoczesny, przyjaźniejszy dla środowiska tabor, w tym wielosystemowe lokomotywy Vectron oraz rozwiązania wagonowe sprzyjające ochronie środowiska.
W polityce DB Cargo Polska istotną rolę odgrywają również działania na rzecz wykorzystywania „zielonej” energii w sieci trakcyjnej zasilającej przewozy kolejowe. Dowodem na to jest otrzymanie przez Spółkę DB Cargo Polska certyfikatu od PKP Energetyka, który potwierdza zakup energii elektrycznej trakcyjnej w 100% pochodzącej z odnawialnych źródeł. Dzięki zakupieniu „zielonej” energii przewozy Spółki realizowane w oparciu o trakcję elektryczną charakteryzują się zerową emisją bezpośrednią i pośrednią CO2.
Ponadto w organizacji prowadzone są działania na rzecz promocji innowacji poprzez angażowanie pracowników w tworzenie rozwiązań, których celem jest m.in. poprawienie efektywności, czy zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne. Jednym z takich rozwiązań jest zaproponowana przez pracowników sprzedaż makulatury, która zastąpiła utylizacje surowca.
[1] https://media.pracuj.pl/135280-pro-eko-i-praca-polacy-o-wplywie-ekologii-na-rekrutacje
Źródło informacji: DB Cargo Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.04.2023, 08:00 |
Źródło informacji | DB Cargo Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Branża recyklingu drewna istotnym elementem silnego sektora drzewnego w Polsce PAP
Polska jest ósmym w Unii Europejskiej producentem odpadów drzewnych i drewnopochodnych - rocznie w kraju powstaje ich ok. 1,3 mln ton. Jednak brak kompleksowych rozwiązań prawnych ogranicza potencjał rozwoju sektora recyklingu tych odpadów - konkludują autorzy raportu „Więcej drewna z drewna. Jak usprawnić system recyklingu drewna w Polsce?”.- 17.09.2025, 12:46
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Engineered for Whatever: nowa, odważna platforma marki Columbia Sportswear przedstawia ekstremalne przygody na świeżym powietrzu
Nowa kampania odświeża wizerunek marki, a także przywraca niekonwencjonalność i humor, charakterystyczne dla Columbia Sportswear. Kampania będzie prowadzona w kanałach cyfrowych, outdoorowych, sprzedaży detalicznej i innych.- 17.09.2025, 11:07
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Columbia Sportswear
-
Image
Gwiazda koszykówki Marcin Gortat ambasadorem marki LOTTO PAP
Marcin Gortat, łodzianin i najsłynniejszy polski koszykarz, utytułowany zawodnik ligi NBA, dołączył do grona ambasadorów marki LOTTO. Będzie promował zdrowy styl życia, aktywność fizyczną i produkty Totalizatora Sportowego, który od 70 lat hojnie wspiera sport i kulturę - powiedział Szymon Gawryszczak, członek zarządu Totalizatora Sportowego.- 17.09.2025, 10:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ