Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Zielone” firmy – nowy trend w rekrutacji
Dynamicznie zmieniający się rynek pracy oraz możliwości rozwoju zawodowego w różnych obszarach biznesu sprzyjają zwiększeniu kryteriów, jakimi kierują się kandydaci przy wyborze miejsca pracy. W efekcie coraz większe znaczenie zaczyna odgrywać nie tylko kwestia wynagrodzenia oraz stabilność organizacji, ale również jej system wartości.
Przejawem tego jest m.in. nowy trend wśród kandydatów, którzy podczas rekrutacji zaczynają przywiązywać większą wagę do kwestii ochrony środowiska przez potencjalnych pracodawców. Trend ten można zaobserwować m.in. w badaniu przeprowadzonym przez Grupę Pracuj.pl, gdzie 39% badanych Polaków zadeklarowało, że chętniej aplikowałoby na oferty pracy, jeśli zamieszczająca je firma angażowałaby się w działania na rzecz ekologii i ochrony środowiska [1].
Tym samym firmy, które wdrażają rozwiązania sprzyjające ochronie klimatu, neutralizowaniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne oraz budowaniu miejsc pracy zgodnych z deklarowanymi wartościami stają się atrakcyjniejszym pracodawcą.
DB Cargo Polska a idea „zielonej” kolei
Przykład takich działań można zaobserwować w firmie DB Cargo Polska, która postawiła za cel budowanie neutralnego dla środowiska przewozu towarów po polskich i zagranicznych torach. W tym celu firma m.in. sukcesywnie inwestuje w nowoczesny, przyjaźniejszy dla środowiska tabor, w tym wielosystemowe lokomotywy Vectron oraz rozwiązania wagonowe sprzyjające ochronie środowiska.
W polityce DB Cargo Polska istotną rolę odgrywają również działania na rzecz wykorzystywania „zielonej” energii w sieci trakcyjnej zasilającej przewozy kolejowe. Dowodem na to jest otrzymanie przez Spółkę DB Cargo Polska certyfikatu od PKP Energetyka, który potwierdza zakup energii elektrycznej trakcyjnej w 100% pochodzącej z odnawialnych źródeł. Dzięki zakupieniu „zielonej” energii przewozy Spółki realizowane w oparciu o trakcję elektryczną charakteryzują się zerową emisją bezpośrednią i pośrednią CO2.
Ponadto w organizacji prowadzone są działania na rzecz promocji innowacji poprzez angażowanie pracowników w tworzenie rozwiązań, których celem jest m.in. poprawienie efektywności, czy zmniejszanie wpływu na środowisko naturalne. Jednym z takich rozwiązań jest zaproponowana przez pracowników sprzedaż makulatury, która zastąpiła utylizacje surowca.
[1] https://media.pracuj.pl/135280-pro-eko-i-praca-polacy-o-wplywie-ekologii-na-rekrutacje
Źródło informacji: DB Cargo Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 03.04.2023, 08:00 |
| Źródło informacji | DB Cargo Polska |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Dalkia Polska przejmuje spółki Edison Next Poland wzmacniając kompetencje Grupy EDF w usługach związanych z transformacją energetyczną
Dalkia Polska, spółka należąca do francuskiej Grupy EDF (Électricité de France), sfinalizowała przejęcie 100% udziałów w dwóch spółkach: Edison Next Poland i Edison Next Services Poland. Transakcja ta pozwoli zwiększyć obroty polskiej spółki o niemal 100 milionów euro, wzmacniając pozycję Dalkii w Polsce - jej drugim co do wielkości rynku zagranicznym.- 15.12.2025, 14:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Dalkia
-
Image
Voltage Energy otrzymuje od UL Solutions pierwszy w branży certyfikat EBOS obejmujący cały system 2 kV
- 15.12.2025, 13:31
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
BingX świętuje osiągnięcie 40 mln użytkowników w 2025 r., uruchamiając kampanię „Beyond the Alpha"
W 2025 roku BingX odnotował 100% wzrost liczby użytkowników, a szczytowy 24-godzinny wolumen obrotu przekroczył 26 mld USD, co potwierdza globalne przyjęcie oraz dynamiczny rozwój platformy.- 15.12.2025, 13:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ