Newsletter

Zynga ogłasza wyniki finansowe za I kwartał fiskalny 2022 r.

10.05.2022, 19:25aktualizacja: 10.05.2022, 19:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Spółka uzyskała solidny przychód kwartalny i wartość portfela zamówień.

Najwyższy w historii przychód z reklamy i portfela zamówień za I kw.

Dalsza realizacja Wieloletniej Strategii Rozwoju.

SAN FRANCISCO--(BUSINESS WIRE)— Spółka Zynga Inc. (NASDAQ: ZNGA) podała dziś swoje wyniki finansowe za pierwszy kwartał kończący się 31 marca 2022 r.

„Rok 2022 rozpoczęliśmy solidnymi wynikami kwartalnymi, osiągając nasz najwyższy dotąd przychód z reklamy i portfela zamówień za I kwartał, w którym przewodzi nasza oferta gier typu hyper-casual – powiedział Frank Gibeau, dyrektor generalny Zynga. – Poprzez dalszą realizację wszystkich aspektów wieloletniej strategii rozwoju, w tym usług na żywo, tworzenia nowych gier i inwestycji w naszą platformę reklamową, nowe rynki i technologie, wzmacniamy swoją pozycję czołowej spółki w zakresie usług na żywo przeznaczonych przede wszystkim na urządzenia mobilne i do darmowej rozgrywki (free-to-play)”.

Image
Podsumowanie wyników finansowych za I kwartał 2022 r. - grafika

Uwaga: Niektóre podane wartości mogą różnić się z powodu zaokrąglenia.

(1) Dla objaśnienia, realizacja netto rozliczeń międzyokresowych przychodów skutkuje tym, że wartość przychodów przewyższa wartość zamówień i ma dodatni wpływ na raportowany skorygowany zysk EBITDA; wzrost netto rozliczeń międzyokresowych przychodów skutkuje tym, że wartość przychodów spada poniżej wartości zamówień i ma ujemny wpływ na raportowany skorygowany zysk EBITDA.

(2) Skorygowany zysk EBITDA obejmuje realizację (wzrost) netto rozliczeń międzyokresowych przychodów.

  • Przychody i zamówienia: W I kw. uzyskaliśmy przychód 691 mln $, co stanowi wzrost o 2% rok do roku i kwartalne zamówienia o wartości 695 mln $, co stanowi spadek o 3% rok do roku. Przychód z gier online i płatności użytkowników wyniósł 538 mln $, co stanowi spadek o 3% rok do roku, a zamówienia z płatnościami użytkowników osiągnęły wartość 528 mln $, co stanowi spadek o 11% rok do roku. Przychód z tytułu reklamy i innych źródeł był w I kwartale rekordowy – 154 mln $, co stanowi wzrost o 24% rok do roku, a zamówienia związane z reklamą i innymi pozycjami osiągnęły najwyższy wynik dla I kwartału – 167 mln %, a więc o 35% więcej rok do roku.
  • Pomiary dotyczące odbiorców: Średnia dzienna liczba aktywnych użytkowników (DAU - daily active users) wyniosła 40 mln, co stanowi wzrost o 3% rok do roku, a średnia miesięczna liczba aktywnych użytkowników (MAU - monthly active users) wyniosła 209 mln, przekładając się na wzrost o 27% rok do roku. Średnia wartość portfela zamówień obejmujących usługi mobilne na DAU (ABPU) wyniosła 0,190 $ i spadła o 6% rok do roku.
  • Koszty i wydatki: Koszty uzyskania przychodu wyniosły 252 mln $, lub 36% przychodów, w porównaniu z 38% przychodów w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Koszty uzyskania przychodu obliczone bez zastosowania standardów GAAP wyniosły 186 mln $, lub 27% wartości portfela zamówień, w porównaniu z 29% wartości portfela zamówień w pierwszym kwartale ubiegłego roku. Koszty operacyjne zgodnie z GAAP wyniosły 424 mln $, stanowiąc równowartość 61% przychodów, co jest wynikiem lepszym w porównaniu ze wskaźnikiem 62% odnotowanym w kwartale pierwszym ubiegłego roku. Koszty operacyjne bez zastosowania standardów GAAP wyniosły 364 mln $, stanowiąc równowartość 52% przychodów, w porównaniu ze wskaźnikiem 49% odnotowanym w kwartale pierwszym ubiegłego roku.
  • Rentowność i przepływy pieniężne: Strata netto wyniosła 25 mln $, przy czym w ubiegłorocznym kwartale było to 23 mln $, a skorygowany zysk EBITDA ukształtował się na poziomie 144 mln $, więcej o 21 mln $ rok do roku. Wygenerowaliśmy przepływy pieniężne z działalności operacyjnej w wysokości 203 mln $, w porównaniu ze 164 mln $ w pierwszym kwartale roku poprzedniego. W tym kwartale zrealizowaliśmy ostatnie wypłaty z zysku związane z przejęciami Small Giant Games i Rollic o łącznej wartości 265 mln $.

Z powodu znajdującej się w realizacji transakcji z Take-Two Interactive Software, Inc. („Take-Two”) ogłoszonej 10 stycznia 2022 r. Zynga nie organizuje wideokonferencji ani nie podaje prognoz w związku z publikacją wyników kwartalnych.

Dodatkowe informacje związane z oczekującą transakcją z Take-Two przedstawiono w oświadczeniu rejestracyjnym na Formularzu S-4 złożonym przez Take-Two w Amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd („SEC”) w związku z transakcją, które obejmuje wspólne oświadczenie pełnomocników/prospekt Zynga i Take-Two oraz we wszelkich pozostałych stosownych dokumentach składanych w SEC. Oświadczenie rejestracyjne zostało uznane za obowiązujące w dn. 7 kwietnia 2022 r., a ostateczne wspólne oświadczenie dla pełnomocników/prospekt został przesłany do udziałowców Zyngi i Take-Two.

Zynga Inc.

Zynga jest światowym liderem w dziedzinie interaktywnej rozrywki, którego misją jest zbliżanie do siebie ludzi z całego świata za pośrednictwem gier. Docierając do 175 krajów i regionów świata, Zynga posiada różnorodną ofertę popularnych serii gier, które zostały pobrane na urządzenia mobilne ponad 4 miliardy razy, w tym „CSR Racing”™, „Empires & Puzzles”™, „FarmVille”™, „Golf Rival”™, „Hair Challenge”™, „Harry Potter: Puzzles & Spells”™, „High Heels!”™, „Merge Dragons!”™, „Merge Magic!”™, „Toon Blast”™, „Toy Blast”™, „Words With Friends”™ i „Zynga Poker”™. Dzięki Chartboost, czołowej mobilnej platformie reklamowej i monetyzacyjnej, Zynga jest czołową platformą nowej generacji w branży, zdolną do optymalizacji programowych reklam i skalowania zysków. Powstała w 2007 r. spółka ma siedzibę główną w Kalifornii i biura w Ameryce Północnej, Europie i Azji. Więcej informacji dostępnych jest na stronie www.zynga.com lub na profilach Zynga naTwitterze, Instagramie, Facebooku lub na blogu Zynga.

Kluczowe wskaźniki operacyjne

Zarządzanie naszym przedsiębiorstwem opiera się na śledzeniu szeregu wskaźników operacyjnych, w tym tzw.: „Mobile DAU”, który określa liczbę aktywnych użytkowników naszych gier na urządzenia mobilne w ciągu danego dnia, „Mobile MAU”, który określa liczbę aktywnych użytkowników naszych gier na urządzenia mobilne w ciągu miesiąca oraz „Mobile ABPU”, który określa łączną liczbę zamówień w grach na urządzenia mobilne w ciągu danego dnia podzieloną przez średnią wartość „Mobile DAU”. Każdy z tych wskaźników jest rejestrowany i szacowany przez nasze wewnętrzne systemy analityczne. Wartość tych wskaźników operacyjnych określamy wykorzystując wewnętrzne dane firmy zgromadzone w oparciu o śledzenie aktywności na kontach użytkowników. Korzystamy również z informacji przekazanych przez osoby trzecie, w tym zewnętrznych zalogowań do sieci ze strony dostawców platform, co pozwala nam ustalić, czy ten sam użytkownik jest zalogowany na dwóch lub więcej kontach użytkownika. Sądzimy, że uzyskiwane wartości wskaźników stanowią rozsądne szacunki naszej bazy użytkowników za stosowny okres pomiaru oraz, że stosowane przez nas i aktualizowane okresowo metodologie mają odpowiednie oparcie w naszych wysiłkach, by zidentyfikować trendy w zachowaniu graczy. Mimo to, czynniki związane z aktywnością użytkowników i systemami oraz naszą zdolnością oceny i wykrywania przypadków naśladowania naturalnej aktywności użytkowników mogą mieć wpływ na te wartości.

Mobile DAU. „Mobile DAU” to liczba osób, które zagrały w jedną z naszych gier na urządzenia mobilne w ciągu danego dnia. Średnie wartości Mobile DAU dla określonego okresu stanowią średnią Mobile DAU za każdy dzień tego okresu. W ramach tego wskaźnika jedna osoba grająca w dwie różne gry na urządzenia mobilne tego samego dnia liczona jest jako 2 DAU. Korzystamy z informacji dostarczonych przez podmioty trzecie w celu identyfikacji osób, które grają w tę samą grę, w celu zmniejszenia ryzyka duplikacji danych. Nie mamy jednak dostępu do danych logowania do sieci od podmiotów trzecich, co pomogłoby zidentyfikować osobę, która korzystała z gry za pośrednictwem kilku kont użytkownika, w odniesieniu do naszych gier hyper-casual (obejmujących gry nabyte od Rollic w październiku 2020 roku), mobilnych gier na platformach społecznościowych (w okresie poprzedzającym III kw. 2021 r.) „Puzzle Combat”, „Merge Magic!” oraz gier zakupionych od Small Giant w styczniu 2019 r., Peak w lipcu 2020 r. i StarLark w październiku 2021 r., przy czym rzeczywisty wskaźnik mobile DAU może być odpowiednio niższy niż wskazany ze względu na możliwą duplikację aktywności tych osób. Mobile DAU pozwala nam mierzyć zaangażowanie odbiorców.

Mobile MAU. „Mobile MAU” to liczba osób, które zagrały w jedną z naszych gier na urządzenia mobilne w okresie 30 dni kończącym się w dniu pomiaru. Średnie Mobile MAU dla określonego okresu stanowi średnią wartości Mobile MAU według stanu na zakończenie każdego miesiąca w danym okresie. W ramach tego wskaźnika jedna osoba grająca w dwie różne gry na urządzenia mobilne w tym samym okresie 30 dni liczona jest jako 2 Mobile MAU. Korzystamy z informacji dostarczonych przez podmioty trzecie w celu identyfikacji osób, które grają w tę samą grę, w celu zmniejszenia ryzyka duplikacji danych. Nie mamy jednak dostępu do danych logowania do sieci od podmiotów trzecich, co pomogłoby zidentyfikować osobę, która korzystała z gry za pośrednictwem kilku kont użytkownika, w odniesieniu do naszych gier hyper-casual (obejmujących gry nabyte od Rollic w październiku 2020 roku), mobilnych gier na platformach społecznościowych (w okresie poprzedzającym III kw. 2021 r.) „Puzzle Combat”, „Merge Magic!” oraz gier zakupionych od Small Giant w styczniu 2019 r., Peak w lipcu 2020 r. i StarLark w październiku 2021 r., przy czym rzeczywisty wskaźnik mobile MAU może być odpowiednio niższy niż wskazany ze względu na możliwą duplikację aktywności tych osób. Mobile MAU pozwala nam mierzyć łączną liczbę odbiorców naszych gier.

Mobile ABPU. Wskaźnik Mobile ABPU to łączna liczba zamówień w grach na urządzenia mobilne w danym okresie, podzielona przez liczbę dni w tym okresie, co z kolei podzielone jest przez średnią wartość wskaźnika Mobile DAU w tym okresie. Uważamy, że wskaźnik Mobile ABPU jest źródłem użytecznych informacji dla inwestorów i innych podmiotów, które można wykorzystać do zrozumienia i oceny naszych wyników w ten sam sposób jak robi to kierownictwo. Wskaźnik Mobile ABPU pozwala na zmierzenie całkowitej monetyzacji obejmującej wszystkich graczy, poprzez sprzedaż wirtualnych przedmiotów i reklamę.

Nasz model biznesowy oparty na grach społecznościowych opracowano w taki sposób, aby wraz z rosnącą liczbą graczy, powiększała się liczba interakcji społecznych, a nasze gry i nasza firma zyskiwała na wartości. Wszyscy gracze zaangażowani w nasze gry pomagają napędzić liczbę zamówień i w konsekwencji, zarówno przychody z gier online jak i z działalności reklamowej. Wirtualne przedmioty są kupowane przez graczy, którzy kontaktują się i rywalizują z innymi graczami, z których większość nie kupuje wirtualnych przedmiotów. Z tego względu, koncentrujemy się głownie na wskaźnikach Mobile DAU, Mobile MAU i Mobile ABPU, które naszym zdaniem najlepiej odzwierciedlają kluczowe dane pomiarowe dotyczące odbiorców.

Wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP

Niniejsza informacja prasowa zawiera pewne wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP, które uzupełniają nasze skonsolidowane sprawozdanie finansowe przygotowane zgodnie z Amerykańskimi GAAP (ogólnie przyjętymi zasadami rachunkowości) (nasze „Sprawozdanie finansowe GAAP”). Zarząd wykorzystuje wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP na potrzeby wewnętrznej analizy naszych wyników finansowych w celu oceny wyników operacyjnych i płynności. Nasze wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP mogą być odmienne od wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP wykorzystywanych przez inne firmy.

Prezentacja naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP nie powinna być analizowana w oderwaniu, jako zastępstwo lub zasada nadrzędna wobec naszego sprawozdania finansowego GAAP. Jesteśmy przekonani, że zarówno zarząd, jak i inwestorzy mogą skorzystać na zastosowaniu naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP przy analizie naszych wyników oraz do celów planowania, prognozowania i analizowania przyszłych okresów. Sądzimy, że nasze wskaźniki finansowe nieprzewidziane w GAAP będą użyteczne dla inwestorów, ponieważ zapewniają one większą przejrzystość w odniesieniu do kluczowych wskaźników finansowych, które wykorzystujemy przy podejmowaniu decyzji operacyjnych oraz ze względu na to, że nasi inwestorzy i analitycy wykorzystuję je przy ocenie kondycji naszej działalności.

W poniższych tabelach przedstawiamy uzgodnienia naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP wykorzystanych w niniejszym komunikacie prasowym z najbardziej bezpośrednio porównywalnymi wskaźnikami finansowymi GAAP. Ze względu na następujące ograniczenia naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP, należy rozpatrywać te wskaźniki przedstawione w niniejszej informacji prasowej wraz z naszym sprawozdaniem finansowym GAAP.

Główne ograniczenia naszych wskaźników finansowych nieprzewidzianych w GAAP:

  • Wartość portfela zamówień nie odzwierciedla faktu, że zaliczamy na poczet przyszłych okresów i wykazujemy przychody z gier online i przychody z niektórych transakcji reklamowych w oparciu o szacunkowy średni czas grania osób płacących za trwałe przedmioty wirtualne lub w oparciu o wykorzystanie w przypadku krótkotrwałych przedmiotów wirtualnych; wartość portfela zamówień obejmuje również inne korekty, jeśli dotyczy;
  • Skorygowany zysk EBITDA nie obejmuje wpływu kosztów płatności w formie akcji własnych, wydatków związanych z transakcją przejęcia, korekty wartości godziwej warunkowej zapłaty i wydatków poniesionych z tytułu anulowanego najmu (obejmujące wyszczególnione odpisy z tytułu utraty wartości);
  • Skorygowany zysk EBITDA nie odzwierciedla rezerw na lub korzyści ze zwolnienia z podatku dochodowego i nie obejmuje innych dochodów (kosztów) netto, do których należą dodatnie i ujemne różnice kursowe oraz zyski i straty z tytułu zbycia aktywów, koszty i dochody odsetkowe;
  • Skorygowany zysk EBITDA obejmuje amortyzację środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych. Chociaż amortyzacja stanowi koszty niepieniężne, składniki aktywów podlegające amortyzacji mogą wymagać wymiany w przyszłości.
  • Wolne przepływy pieniężne określono na podstawie wartości przepływów pieniężnych z działalności operacyjnej pomniejszonej o środki pieniężne przeznaczone na nakłady kapitałowe; oraz
  • Koszty uzyskania przychodów nieprzewidziane w GAAP i koszty operacyjne nieprzewidziane w GAAP nie obejmują wpływu amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych, korekty wartości godziwej warunkowej zapłaty, wydatków związanych z transakcją przejęcia, ugód prawnych i powiązanych wydatków prawnych, wydatków poniesionych z tytułu anulowanego najmu ani wydatków na wynagrodzenie w postaci akcji spółki.
Image
ZYNGA INC. BILANS SKONSOLIDOWANY - grafika
Image
 ZYNGA INC. SKONSOLIDOWANE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI - grafika

 

Image
ZYNGA INC. SKONSOLIDOWANY RACHUNEK PRZEPŁYWÓW PIENIĘŻNYCH - grafika
Image
ZYNGA INC. UZGODNIENIE WYNIKÓW UZYSKANYCH Z ZASTOSOWANIEM ZASAD GAAP I BEZ ZASTOSOWANIA GAAP - grafika
Image
ZYNGA INC. UZGODNIENIE KOSZTÓW OBLICZONYCH ZGODNIE Z ZASADAMI GAAP I BEZ ZASTOSOWANIA GAAP - grafika

 

Wersja źródłowa dostępna w portalu businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20220509005777/en/

Źródło: Zynga

KONTAKT:

Relacje z inwestorami:

e-mail: Investors@zynga.com

-

Relacje z mediami:

Kenny Johnston

e-mail: Press@zynga.com

Źródło informacji: Business Wire

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.05.2022, 19:25
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ