Newsletter

Chiński koncern internetowej sprzedaży Alibaba najcenniejszą firmą Azji

10.06.2017, 10:41aktualizacja: 10.06.2017, 10:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Chiński koncern Alibaba poinformował w piątek, że dzięki ostatniej zwyżce akcji na nowojorskiej giełdzie stał się najwyżej wycenianą firmą Azji. Wartość koncernu szacowana jest na ponad 360 mld dolarów.

Alibaba przegoniła dotychczasowego lidera w Azji, koncern Tencent o 8,4 proc. wartości. Było to możliwe dzięki wzrostowi cen akcji o 13,3 proc. do rekordowego poziomu 142,3 dolarów. Koncern dodał dzięki temu 42 mld dolarów do swojej kapitalizacji.

Firma jest notowana na nowojorskiej giełdzie od połowy września 2014 r. Wówczas w ofercie publicznej (tzw. IPO) Alibaba pozyskała 21,8 mld USD, co plasuje ją na pierwszym miejscu wśród największych debiutów w historii amerykańskiej giełdy. Cena emisyjna akcji firmy wyniosła 68 USD. Podczas debiutu osiągnięto cenę 92,70 USD za akcję, o 36 proc. więcej niż wynosiła cena akcji w IPO.

Szef koncernu Jack Ma był członkiem chińskiej delegacji na tegoroczne, 47. Światowe Forum Ekonomiczne w Davos, na którym pierwszy raz w historii pojawił się prezydent Chin Xi Jinping.

Ostatnie wzrosty ceny akcji Alibaby były spowodowane optymistyczną prognozą koncernu na rok fiskalny 2018 r., podczas którego sprzedaż może wzrosnąć o 10 proc. Czyli więcej niż przewidywano, do poziomu 49 proc. wobec ub.r. Według dziennika "South China Morning Post", należącego od grudnia 2015 r. do koncernu, powodem dodatkowych zysków są wcześniejsze trafione inwestycje w nowe branże informatyczne jak cloud computing i cyfrowa rozrywka.

Dyrektor finansowa Alibaby Maggie Wu przyznaje, że optymistyczne prognozy dotyczące firmy łagodzą obawy o kondycję zwalniającej chińskiej gospodarki. Koncern ma wciąż dysponować dalszym potencjałem rozwoju, ponieważ zapewnia swoim odbiorcom coraz szersze spektrum usług. (PAP)

rto/ lm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.06.2017, 10:41
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ