Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ubiegłym roku w hotelach w Paryżu i w całym regionie Ile-de-France gościło 31 mln osób, czyli o 4,7 proc. mniej w porównaniu z rokiem 2015, głównie z powodu spadku aż o 8,8 proc. liczby zagranicznych gości - wskazuje CRT.
Brakuje zwłaszcza turystów z Chin i Japonii. Według CRT w 2016 roku Paryż i okolice odwiedziło o 21,5 proc., czyli o 268 tysięcy mniej turystów z Państwa Środka i o 41,2 proc., czyli o 225 tysięcy mniej turystów z Japonii. Mniej było także Włochów (o 26,1 proc. - 215 tysięcy) i Rosjan (o 27,6 proc. - 65 tysięcy).
Z kolei spadek turystów amerykańskich, którzy najchętniej spośród obcokrajowców odwiedzają Francję, był "nie aż tak duży" i wynosił 4,9 proc., czyli 100 tys. osób.
Liczba francuskich turystów jest z kolei w miarę stabilna; odnotowano spadek zaledwie o 0,8 proc. do 16,7 mln osób.
Niektóre atrakcje turystyczne, jak paryskie Centrum Pompidou, osiągnęły dobre wyniki pod względem liczby odwiedzających "dzięki właściwemu ustaleniu programów". W 2016 roku odnotowano tam 9-procentowy wzrost odwiedzających w porównaniu z rokiem poprzednim.
Ale "brak zainteresowania ze strony odwiedzających" w ubiegłym roku znacznie odczuły inne znane miejsca, jak m.in. Luwr (-13,3 proc.), czy Pałac w Wersalu.
Szef francuskiego MSZ Jean-Marc Ayrault informował, że w 2016 roku Francję odwiedziły blisko 83 mln turystów, co mimo spadku tej liczby w porównaniu do roku 2015 wciąż czyni kraj nad Sekwaną najbardziej popularnym miejscem na świecie.
W zamachach terrorystycznych we Francji, do których doszło w latach 2015-2016 zginęło łącznie ponad 230 osób. (PAP)
cyk/ ap/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.02.2017, 08:47 |
Źródło informacji | AFP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |