Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pod koniec zeszłego tygodnia informowano, że transakcję zaakceptowała rada nadzorcza PSA. Doniesienia o możliwym przejęciu Opla przez PSA pojawiły się w połowie lutego.
Poza PSA w kupnie europejskiej części koncernu GM uczestniczy francuski bank BNP Paribas. Umowa dotyczy ponad 12 zakładów produkcyjnych, zatrudniających ok. 40 tys. osób. Mimo wcześniejszych niepokojów prezes PSA Carlos Tavares zapowiedział, że utrzyma w nich miejsca pracy.
"Jesteśmy dumni, że łączymy siły z Oplem/Vauxhall i jesteśmy zdeterminowani kontynuować rozwój tej wielkiej firmy i przyspieszyć jej naprawę" - mówił w poniedziałek Tavares. Wyraził jednocześnie nadzieję, że PSA i Opel będą czerpać korzyści z połączenia i wdrożenia w Oplu programu naprawczego.
Przejęcie Opla pozwoli PSA stać się drugim co do wielkości producentem samochodów w Europie. Jak podano w komunikacie, jej udział w rynku wynosi obecnie 17 proc.
PSA oferuje takie marki jak Peugeot, Citroen, DS. Pozyskanie Opla wyniesie PSA na drugie miejsce wśród europejskich koncernów motoryzacyjnych, tuż za niemieckim Volkswagenem. Jak podkreślają analitycy, dołączenie do wyników PSA ok. 1,2 mln samochodów sprzedawanych rocznie przez Opla pomoże Francuzom rozłożyć koszty m.in. prac nad technologią pojazdów autonomicznych i przyjaznych dla środowiska jednostek napędowych.
W Polsce General Motors Manufacturing Poland (GMMP) zatrudnia ok. 4,1 tys. osób. W skład spółki wchodzą trzy zakłady: fabryka samochodów osobowych w Gliwicach, zakład produkcji silników w Tychach oraz zlokalizowane w Tychach Centrum Usług Wspólnych. (PAP)
lm/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.03.2017, 11:07 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |