Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W ramach inaugurowanej we wtorek kampanii "Świat #w10lat" uruchomiona zostanie strona internetowa z informacjami dotyczącymi rozwoju technologii między 2005 a 2015 r., a także m.in. konkurs dla internautów na zdjęcie obrazujące te zmiany.
Jak wynika z badań dotyczących postrzegania internetu i nowych technologii w Polsce, w 2005 r. polski internauta spędzał w sieci średnio 20 godzin miesięcznie. W 2014 r. były to już prawie 73 godziny. Życia bez internetu nie wyobrażają sobie obecnie przede wszystkim ludzie młodzi - tak wskazało 29 proc. badanych w wieku 18-24 lat. Wśród dekadę starszych respondentów (35-44 lat) taką deklarację złożyło już tylko 17 proc.
Co dwudziesty badany (5 proc.) w wieku 18-24 lat nie korzysta z sieci, mimo, że ma do niej dostęp. Z drugiej strony 14 proc. osób w wieku powyżej 65. roku życia zadeklarowało, że przede wszystkim używa internetu do komunikacji z rodziną i znajomymi. Jak wynika z badań, dwukrotnie więcej kobiet niż mężczyzn pasjonuje się nowymi technologiami, ale to kobiety częściej deklarują, że chętnie uczą się nowych rozwiązań technologicznych, o ile mają do nich dostęp.
Badanie przygotowane przez IBRiS dla Fundacji Orange zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie 1100 osób w wieku powyżej 18. lat, między 11 a 12 września br. za pomocą wywiadów telefonicznych.
Pierwsza fundacja Orange na świecie została powołana w 1987 roku we Francji przez France Telecom. PAP Technologie jest patronem medialnym kampanii "Świat w #10lat". (PAP)
krm/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.10.2015, 16:50 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |