Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- 39 miast w Polsce może starać się o przyznanie 9 milionów euro na dowolny cel.
LONDYN, 24 września 2013 r. – W tym dniu Michael R. Bloomberg ogłosi rozpoczęcie Mayors Challenge ("Wyzwanie dla burmistrzów") 2013 - 2014, konkursu pod flagą organizacji Bloomberg Philanthropies, mającego na celu zainspirowanie europejskich miast do stworzenia odważnych koncepcji, które rozwiążą główne bolączki i podniosą jakość życia w mieście. Udział w konkursie da im okazję do zaprezentowania swoich pomysłów innym miastom. W ramach Mayors Challenge (bloomberg.org/mayorschallenge), powstałego na kanwie popularnego konkursu pierwotnie przeprowadzonego w Stanach Zjednoczonych, przyznana zostanie nagroda główna w wysokości 5 milionów euro. Dodatkowo czterem miastom, które zgłoszą najbardziej śmiałe pomysły z największą szansą na realizację, przyznana zostanie nagroda w wysokości 1 miliona euro.
"Mayors Challenge odnosi w Stanach Zjednoczonych ogromny sukces i teraz zamierzamy przenieść konkurs za Atlantyk, aby odnaleźć całkiem nową pulę nowatorskich koncepcji - przyznał Michael R. Bloomberg, filantrop i burmistrz Nowego Jorku. - Miasta przedefiniowują zagadnienia dotyczące przyszłości w bardzo wielu aspektach, a Mayors Challenge ma pomóc w przyspieszeniu tego postępu i rozpropagowaniu go w każdym zakątku świata".
Konkurs zachęca czołówkę europejskich miast liczących co najmniej 100 000 mieszkańców do zgłaszania najodważniejszych pomysłów. Koncepcje muszą dotyczyć poważnego problemu, podnosić poziom obsługi dla mieszkańców, znacząco wzmacniać skuteczność działań administracyjnych i/lub wpływać na wzrost zaangażowania w sprawy publiczne. Możliwość składania prac konkursowych ma około 600 miast w Europie.
Miasta muszą znajdować się w państwach członkowskich Unii Europejskiej lub w dowolnych krajach w Europie, które jako kraje stowarzyszone uczestniczą w 7. Projekcie Ramowym (7PR), chodzi więc o takie kraje, jak: Albania, Austria, Belgia, Bośnia i Hercegowina, Bułgaria, Chorwacja, Cypr, Republika Czeska, Dania, Estonia, Wyspy Owcze, Finlandia, Francja, Niemcy, Grecja, Węgry, Islandia, Irlandia, Włochy, Łotwa, Lichtenstein, Litwa, Luksemburg, Macedonia, Malta, Mołdawia, Czarnogóra, Holandia, Norwegia, Polska, Portugalia, Rumunia, Serbia, Słowacja, Słowenia, Hiszpania, Szwecja, Szwajcaria, Turcja i Wielka Brytania.
Do burmistrza Bloomberga dołączyli dziś burmistrz Londynu Boris Johnson, prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz i burmistrz Florencji Matteo Renzi, którzy wspólnie ogłoszą rozpoczęcie konkursu Mayors Challenge w londyńskim ratuszu.
"Podobnie jak burmistrz Bloomberg mocno wierzę w to, że lokalni liderzy mogą pomóc w rozwiązaniu globalnych problemów. Zapożyczanie od siebie najlepszych koncepcji to klucz do osiągnięcia sukcesu - stwierdził Boris Johnson, burmistrz Londynu. - Mayors Challenge jest tylko najnowszym przykładem działalności organizacji Bloomberg Philanthropies umożliwiającej propagowanie modeli innowacji miejskich na całym świecie. To ekscytujący dzień dla Londynu i naszych europejskich przyjaciół".
"Program Mayors Challenge, ze swoim kreatywnym podejściem do rozwiązywania problemów i elastycznym finansowaniem, może pomóc europejskim miastom w rozwijaniu innowacyjności - powiedziała Hanna Gronkiewicz-Waltz, prezydent Warszawy i przewodnicząca EUROCITIES. - Program oferuje nie tylko finansowe nagrody, lecz także wsparcie ze strony partnerów, umożliwiające przekształcanie pomysłów w praktyczne rozwiązania. Jestem przekonana, że wyróżnienia przyznawane przez Mayors Challenge zainspirują także inne miasta. EUROCITIES jest bardzo zadowolona ze współpracy z Bloomberg Philanthropies".
"Miasta odgrywają istotną rolę w uzdrawianiu sytuacji w krajach borykających się z problemami w całej Europie - stwierdził Matteo Renzi, burmistrz Florencji. - Są one prawdziwymi jednostkami napędzającymi innowacje. Jestem podekscytowany tym wezwaniem do działania i z niecierpliwością czekam na prezentację śmiałych propozycji Florencji oraz innych czołowych miast w ciągu najbliższych miesięcy".
Przebieg Mayors Challenge będą wspierać trzy wiodące organizacje europejskie. EUROCITIES, sieć głównych europejskich miast, wystąpi w charakterze partnera ds. wspierania inicjatyw miejskich ("city engagement"). EUROCITIES skupia lokalne władze administracyjne największych europejskich miast i miast partnerskich, które wspólnie zarządzają 130 milionami mieszkańców w 35 krajach. LSE Cities, międzynarodowy ośrodek badawczy w londyńskiej szkole nauk ekonomicznych i politycznych, wystąpi w roli partnera ds. badań. Nesta, brytyjska fundacja w dziedzinie innowacji, wystąpi w charakterze partnera ds. wdrożenia.
Oto harmonogram przebiegu konkursu Mayors Challenge:
- Miasta powinny zgłosić chęć udziału w konkursie do 11 listopada 2013 roku;
- Miasta powinny przedłożyć swoje wnioski do 31 stycznia 2014 roku;
- Na wiosnę ogłoszonych zostanie 20 finalistów. W maju zespoły z każdego z tych miast wezmą udział w Bloomberg Ideas Camp, dwudniowym spotkaniu, na którym najważniejsi eksperci w zakresie strategii, programu oraz innowacji pomogą miastom wzmocnić i rozwinąć ich koncepcje tak, by odniosły największy skutek;
- Finaliści przedłożą skorygowane wnioski do połowy lata;
- Zwycięzcy zostaną ogłoszeni następnej jesieni. Oprócz nagrody pieniężnej, zwycięskie miasta otrzymają również dostosowaną do własnych potrzeb nagrodę stworzoną przez światowej sławy projektanta Olafur Eliasson.
Zwycięzcy zostaną wyłonieni na podstawie koncepcji, potencjalnego wpływu, planu wdrożenia i możliwości rozpropagowania rozwiązania w innych miastach. Przy wyborze zwycięskich miast Bloomberg Philanthropies skorzysta z pomocy niezależnego komitetu selekcyjnego europejskich ekspertów ds. innowacji i strategii miejskich. Komitet selekcyjny zostanie ogłoszony w późniejszym terminie jesienią.
Głównym aspektem konkursu Mayors Challenge jest umożliwienie lokalnym liderom stawienia czoła najpilniejszym w ich ocenie problemom. W inauguracyjnym konkursie Mayors Challenge, który miał miejsce w zeszłym roku w Stanach Zjednoczonych udział wzięło ponad 300 amerykańskich miast, które zgłosiły projekty obejmujące szerokie spektrum zagadnień. Miasto Providence, Rhode Island zdobyło główną nagrodę Mayors Challenge za innowację oraz nagrodę za wdrożenie w wysokości 5 milionów dolarów za nowatorską inicjatywę wczesnej edukacji. Ponadto nagrody za innowacje w wysokości 1 miliona dolarów zostały wręczone miastom Chicago w stanie Illinois; Houston w stanie Texas; Philadelphia w stanie Pennsylvania oraz Santa Monica w stanie Kalifornia.
Więcej informacji na temat Mayors Challenge znajduje się na stronie bloomberg.org/mayorschallenge i @BloombergCities (https://twitter.com/bloombergcities) Twitter.
Informacje na temat organizacji Bloomberg Philanthropies
Bloomberg Philanthropies przyświeca misja zapewnienia dłuższego życia na lepszym poziomie jak największej liczbie osób. Organizacja skupia się na pięciu kluczowych obszarach, w których dąży do wprowadzenia trwałych zmian. Są nimi: służba zdrowia, ochrona środowiska, edukacja, innowacje administracyjne, z uwzględnieniem Mayors Challenge, oraz sztuka. Bloomberg Philanthropies obejmuje wszystkie akcje charytatywne Michaela R. Bloomberga, w tym działania założonej przez niego fundacji i indywidualne datki. W roku 2013 rozdanych zostało 370 milionów dolarów. Więcej informacji znajduje się na stronie http://www.bloomberg.org.
Media zainteresowane dalszymi informacjami na temat Bloomberg Philanthropies zachęcamy do skontaktowania się z Meghan Womack, e-mail: meghan@bloomberg.org.
Źródło: Bloomberg Philanthropies
Kontakt z mediami:
Jessica Anderson
tel. +44 20 7413 3115
e-mail: MayorsChallenge@HKStrategies.com
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.09.2013, 12:00 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |