Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NORYMBERGA, Niemcy, 20 sierpnia 2014 r./PRNewswire/ - Według przeprowadzonego przez GfK Verein międzynarodowego badania na temat wyzwań, jakie stoją przed państwami, na czele listy (30 proc.) znajduje się problem bezrobocia, a w dalszej kolejności kwestie służby zdrowia i polityki edukacyjnej. Końcowe miejsca na liście dziesięciu najważniejszych wyzwań zajmuje korupcja, ubóstwo oraz polityki dotyczące zagadnień komunikacyjnych i sieci drogowych.
W pierwszym tego typu badaniu prowadzonym w skali globalnej problem bezrobocia stanowi najważniejsze wyzwanie dla jednej trzeciej respondentów. W 11 z 17 państw, w których przeprowadzono badanie, kwestia bezrobocia zajęła najwyższe miejsce w rankingu. Najwięcej respondentów (74%) uznało tę kwestię za najpoważniejszą w Hiszpanii. Niewiele mniej (67%) we Francji. We Włoszech, Polsce i Nigerii przynajmniej połowa respondentów widzi potrzebę poprawy sytuacji na rynku pracy.
W skali globalnej na drugim miejscu (17%) znalazły się obawy związane z ochroną zdrowia i usług medycznych. Najczęściej zgłaszane są one w Brazylii (55%), Polsce (24%), Nigerii (17%) oraz Holandii (16%).
Trzecie miejsce w rankingu w ujęciu międzynarodowym zajęła polityka edukacyjna (13%), co do której najwięcej obaw zgłaszanych jest w Nigerii (35%) i Brazylii (32%). Podkreślić należy fakt, iż aż 24% Szwedów widzi potrzebę poprawy w tym obszarze. Poza tym w ponad połowie krajów, w których przeprowadzono badanie, edukacja stanowi istotny problem dla niespełna 10% obywateli - najniższy odsetek odnotowano w tym względzie w Polsce (3%) oraz we Włoszech i Holandii (po 4%).
W badaniu "Challenges of the Nations" 2014 przeciętna liczba problemów zgłaszanych przez obywateli poszczególnych państw jest różna. Najwięcej wyzwań, bo przeciętnie 3,6 na osobę, zgłaszali Nigeryjczycy. W Brazylii, gdzie obywatele wskazywali przeciętnie 2,4 tematów, panad 30 proc. respondentów zgłosiło ich aż 3. W większości państw respondenci wymieniali maksymalnie jeden problem o dużym znaczeniu. Do najbardziej krytycznych Europejczyków zaliczają się Niemcy i Francuzi, którzy przeciętnie zgłosili odpowiednio 2,6 i 2,5 problemów.
Do krajów, w których liczba przeciętnie zgłaszanych problemów była niższa od ogólnej średniej, zaliczają się Szwajcaria (1,7 wyzwań) i RPA (1,6 wyzwań), a także Turcja i Stany Zjednoczone, w których średnia w tym zakresie wyniosła po 1,5 na osobę. W Szwecji, której obywatele tradycyjnie zgłaszają najmniej problemów w Europie (teraz również i na świecie), wskaźnik ten nie uległ zmianie i wynosi zaledwie 1,2 tematy.
Informacje o badaniu
Od 2014 roku badanie "Challenges of Europe" stało się badaniem "Challenges of the Nations" obejmując swoim zasięgiem 17 krajów z całego świata. W Europie: Niemcy, Francję, Włochy, Hiszpanię, Austrię, Polskę, Wielką Brytanię, Belgię, Rosję, Holandię i Szwecję oraz, po raz pierwszy, Turcję i Szwajcarię. Ponadto, po raz pierwszy badanie objęło także RPA i Nigerię, oraz USA i Brazylię. W badaniu wzięło udział łącznie 19 767 respondentów, tym samym odpowiedzi odzwierciedlają obawy w wymiarze społecznym, gospodarczym i politycznym ponad miliarda ludzi.
W Polsce badanie zostało przeprowadzone w lutym br. na podstawie reprezentatywnej imiennej próby Polaków w wieku 15+, wylosowanej z bazy PESEL. Osoby celowe zostały wybrane w oparciu o dwustopniowy stratyfikowany schemat losowania z całkowitą liczbą realizowanych wywiadów n=1020. Wywiady zostały zrealizowane metodą wywiadów bezpośrednich w domach respondentów CAPI.
GfK Verein
Fundacja GfK Verein powstała w 1934 r. jako organizacja non-profit działająca na rzecz popularyzacji badań. Organizację tworzy około 600 podmiotów. Celem fundacji GfK Verein jest rozwój innowacyjnych metod badawczych w ścisłej współpracy z instytucjami akademickimi, promocja badań, szkolenia i edukacja badaczy rynku, obserwacja struktur demograficznych i zmian społecznych, gospodarczych, politycznych ważnych z punktu widzenia konsumentów i ich zachowań. Wyniki badań udostępniane są członkom GfK Verein nieodpłatnie. GfK Verein jest akcjonariuszem instytutu
GfK
Instytut GfK jest zaufanym źródłem rzetelnych informacji o rynku i konsumentach. Umożliwia podejmowanie trafniejszych decyzji. Łączy pasję badawczą 13.000 ekspertów. Posiada wieloletnie doświadczenie w analizowaniu i interpretowaniu danych. Dostarcza analiz, zarówno na poziomie globalnym, jak i rynków lokalnych, w ponad 100 krajach. Dzięki stosowaniu innowacyjnych rozwiązań łączących technologię i naukę, zmienia "big data" w "smart data", zwiększając przewagę konkurencyjną swoich klientów i jednocześnie wzbogacając doświadczenia i decyzje konsumentów.
Więcej informacji można znaleźć na stronie http://www.GfK.com na profilu GfK na Twitterze: https://twitter.com/GfK_en.
Źródło: GfK
KONTAKT:
Stefan Gerhardt
Komunikacja firmowa
tel. +49-911-395-4143
e-mail: stefan.gerhardt@gfk.com
-
Osoba odpowiedzialna na podstawie prawa prasowego
GfK SE
Komunikacja firmowa
Jan Saeger
Nordwestring 101
D-90419 Norymberga
tel. +49-911-395-4087
e-mail: press@gfk.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 19.08.2014, 14:15 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |