Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podkreślił na piątkowej konferencji prasowej prezes KGHM Polska Miedź Krzysztof Skóra, 2015 rok był trudnym rokiem nie tylko dla KGHM, ale dla wszystkich producentów surowców. Wskazał na trudne warunki makroekonomiczne i spadające ceny miedzi w stosunku do 2014 roku o 20 proc.
Skóra tłumaczył, że niskie ceny surowców wpłynęły na obniżenie wartości księgowej inwestycji w Sierra Gorda w Chile, w kanadyjskim zagłębiu Sudbury, Robinson w USA i Franke w Chile. Dokonane z tego tytułu odpisy wpłynęły na wynik grupy. "Gdybyśmy wynik +oczyścili+ o te odpisy, to wyniósłby on 1 mld 900 mln zł" - zaznaczył.
Zapowiedział, że zarząd przystąpił do pracy nad korektą założeń strategii, które zostały opracowane przez poprzedni zarząd do 2020 roku. "Prace trwają; wynika to przede wszystkim z uwarunkowań makroekonomicznych, jak również z realizowanych projektów" - podkreślił.
Skóra mówił, że spółka kontynuuje rozpoczęte przez poprzedni zarząd krajowe inwestycje, w tym m.in. modernizację huty w Głogowie. "Spółka prowadzi również przegląd projektów zagranicznych. Staramy się doprowadzić przede wszystkim do osiągnięcia pełnych zdolności produkcyjnych projektu Sierra Gorda w Chile " - tłumaczył.
Tymczasem pod koniec lutego br. minister skarbu Dawid Jackiewicz mówił, że potrzebne jest przeprowadzenie audytu w spółce KGHM Polska Miedź, który pokaże, dlaczego spotkaliśmy się z tak wielkimi trudnościami, jeśli chodzi o inwestycję w kopalnię Sierra Gorda w Chile. Skóra powiedział w piątek PAP, że audyt już został rozpoczęty, a jego wyników należy spodziewać się na przełomie kwietnia i maja.(PAP)
dol pz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.03.2016, 15:28 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |