Newsletter

Klocki są najczęściej kupowaną zabawką w Polsce

24.12.2017, 15:14aktualizacja: 24.12.2017, 15:14

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Klocki to najpopularniejsze zabawki, które są kupowane w naszym kraju. Na drugim miejscu są zabawki z kategorii sport i rekreacja, a na trzecim pojazdy dla dzieci. Firma RMD Research szacuje, iż polski rynek zabawek warty jest rocznie ok. 3 mld zł.

Firma RMD Research jako jedyna w Polsce bada rynek zabawek na podstawie danych pozyskiwanych z dużych sieci handlowych.

Jak powiedział w rozmowie z PAP kierownik do spraw rozwoju w firmie RMD Research Paweł Szmidt, w naszym kraju wśród kategorii zabawek najwięcej wydajemy na klocki - mają one ok. 20 proc. udziału wartościowego w badanym rynku. „Od początku tego roku do końca listopada segment klocków wzrósł o ok. 3 proc., jeśli chodzi o wartość sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym” – dodał.

Drugim segmentem na tym rynku jest kategoria sport i rekreacja. „Do tej kategorii zaliczamy m.in. takie zabawki jak hulajnogi, baseny czy trampoliny. Trzecią kategorią, która ma ok. 13 proc. udział w rynku są pojazdy dla dzieci” – zaznaczył Szmidt.

Natomiast najmniejszą częścią w badanej kategorii zabawek w naszym kraju są puzzle, które - jak powiedział Szmidt - zajmują ok. 2 proc. rynku.

Jak wynika z danych RMD Research, ceny zabawek w naszym kraju wzrosły w obecnym roku (od stycznia do końca listopada) o ok. 2 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ub.

Według Szmidta klienci coraz chętniej, zamiast w sklepie, kupują zabawki w internecie. Zastrzegł przy tym, że bardzo trudno określić dokładną wielkość sprzedaży zabawek tą drogą. „Szacujemy, że rynek zabawek tylko na platformie Allegro wart jest powyżej 500 mln zł i rośnie” – stwierdził. (PAP)

huk/ maro/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.12.2017, 15:14
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ