Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Firma RMD Research jako jedyna w Polsce bada rynek zabawek na podstawie danych pozyskiwanych z dużych sieci handlowych.
Jak powiedział w rozmowie z PAP kierownik do spraw rozwoju w firmie RMD Research Paweł Szmidt, w naszym kraju wśród kategorii zabawek najwięcej wydajemy na klocki - mają one ok. 20 proc. udziału wartościowego w badanym rynku. „Od początku tego roku do końca listopada segment klocków wzrósł o ok. 3 proc., jeśli chodzi o wartość sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym” – dodał.
Drugim segmentem na tym rynku jest kategoria sport i rekreacja. „Do tej kategorii zaliczamy m.in. takie zabawki jak hulajnogi, baseny czy trampoliny. Trzecią kategorią, która ma ok. 13 proc. udział w rynku są pojazdy dla dzieci” – zaznaczył Szmidt.
Natomiast najmniejszą częścią w badanej kategorii zabawek w naszym kraju są puzzle, które - jak powiedział Szmidt - zajmują ok. 2 proc. rynku.
Jak wynika z danych RMD Research, ceny zabawek w naszym kraju wzrosły w obecnym roku (od stycznia do końca listopada) o ok. 2 proc. w porównaniu do tego samego okresu roku ub.
Według Szmidta klienci coraz chętniej, zamiast w sklepie, kupują zabawki w internecie. Zastrzegł przy tym, że bardzo trudno określić dokładną wielkość sprzedaży zabawek tą drogą. „Szacujemy, że rynek zabawek tylko na platformie Allegro wart jest powyżej 500 mln zł i rośnie” – stwierdził. (PAP)
huk/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.12.2017, 15:14 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |