Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Tradycyjna polska receptura zdobywa świat
Listopad 2023 r. zdecydowanie zapisze się w historii polskiego (i światowego) piwowarstwa. Piwo grodziskie browaru z Grodziska Wielkopolskiego zdobyło złoto w prestiżowym konkursie European Beer Star. Gratulacje złożył Pan Robert Makłowicz, który przyznaje, że piwo grodziskie to jego jedno z ulubionych stylów piwa. Gratulacje od Pana Roberta zostały opublikowane na profilu Browaru Grodzisk na Instagramie.
Browar Grodzisk udostępnił również tradycyjną recepturę grodzisza i zawalczył o unieważnienie ochrony słownego znaku towarowego „piwo grodziskie”, co oznacza, że teraz inne browary mogą używać tej nazwy. A jak zauważa Robert Makłowicz w nagraniu, to bardzo sensowna polityka wielkopolskiego browaru, bo ostatecznie chodzi o to, żeby dobro się szerzyło.
Kultowa kompozycja będąca połączeniem delikatnego dymienia od słodu pszenicznego suszonego w dymie dębowym, szlachetnego chmielenia i wysokiego wysycenia jest fascynującym wyzwaniem dla każdego piwowara. Teraz może inspirować browary z całego świata do uczestniczenia w odrodzeniu tego stylu.
Polskie złoto wśród wielu piw
Prestiżowy konkurs European Beer Star odbywa się od 20 lat. Co roku jury złożone z międzynarodowych ekspertów, dziennikarzy branżowych i doświadczonych piwowarów - łącznie 150 profesjonalnych sędziów - wyróżnia browary w wielu kategoriach. W konkursie mogą brać udział piwa z całego świata, niezależnie od wielkości browaru.
W tym roku ceremonia wręczenia nagród odbyła się 29 listopada w Norymberdze. O miejsce na podium łącznie rywalizowało 2365 piw w 74 różnych kategoriach - stylach piwa. Doświadczeni sędziowie ocenili i nagrodzili trzy najlepsze piwa w każdej z kategorii. W kategorii grodziskie złoto zdobyło piwo pochodzące z miejsca narodzin stylu.
„Złoto w tak prestiżowym konkursie to dla nas ogromny zaszczyt. Mimo upływu lat nasze grodziskie nadal warzymy z kluczowych oryginalnych składników: lokalnej wody, odtworzonego słodu grodziskiego, przywróconych do życia drożdży oraz szlachetnego chmielu Tomyskiego. Mamy nadzieję, że dzięki tej nagrodzie oraz działalności edukacyjnej ambasadorów stylu samo grodziskie stanie się bardziej rozpoznawalne na całym świecie” - komentuje Krzysztof Panek, prezes Browaru Grodzisk.
Tradycja, ale z nowoczesnym twistem
„W Browarze Grodzisk kultywujemy tradycję klasycznego grodzisza, ale jednocześnie eksperymentujemy z piwami nowej fali. Grodziska White IPA, oprócz chmielu z trzech kontynentów, zawiera herbatę Sencha Earl Grey. Z kolei Grodziska APA, czyli nasza interpretacja stylu American Pale Ale, bazuje wyłącznie na chmielu z Polski, którego potencjał wciąż rośnie. Warzymy też piwo bezalkoholowe wzbogacone wyłącznie naturalnymi przecierami z owoców mango, marakui i calamansi. Każdy znajdzie coś dla siebie” - wyjaśnia Marcin Ostajewski.
Polacy cenią dobre piwa, ale różnice w preferencjach są dosyć wyraźne. Jak pokazuje najnowsze badanie SW Research przeprowadzone na zlecenie Browaru Grodzisk panowie chętniej niż panie sięgają po style takie jak APA czy IPA, z kolei kobiety wolą piwa owocowe/smakowe oraz miodowe. Co ciekawe, piwem cieszącym się dużą sympatią wszystkich Polaków jest pszeniczne.
Klasyczny grodzisz podbije serca?
Piwo grodziskie to nowa kategoria w konkursie, ale pisana historia samego stylu sięga XVII w. Od samego początku trunek wyróżniał się szampańskim wysyceniem, lekkością oraz idealną równowagą dymu, chmielu, subtelnej pszenicznej słodowości i zauważalnej goryczki. Mimo że piwo grodziskie to jedyny polski styl piwa, to wcale nie jest w naszym kraju szczególnie rozpoznawalne! Według wspomnianych już badań SW Research aż 82% Polaków nie wie, że możemy cieszyć się rodzimym stylem piwa.
Czy wraz z najwyższym wyróżnieniem w prestiżowym konkursie przyjdzie czas na najwyższe uznanie wśród szerszej grupy odbiorców? Czas pokaże.
Więcej informacji o wynikach konkursu można znaleźć na: www.european-beer-star.com.
Alkohol szkodzi zdrowiu, nawet niewielka ilość może być szkodliwa dla kobiet w ciąży i niebezpieczna dla kierowców. Tylko 18+.
Źródło informacji: Browar Grodzisk
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.12.2023, 09:53 |
Źródło informacji | Browar Grodzisk |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
„Played, Worn & Torn Auction” od Julien's powraca do miasta muzyki z legendarną aukcją 20-21 listopada 2024 r.
- 19.11.2024, 15:10
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Saudyjska Komisja Filmowa uroczyście zamyka drugą edycję Konferencji Krytyki Filmowej
- 15.11.2024, 09:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Business Wire
-
Image
Te nietypowe znaleziska z lumpeksów zaskoczyły wszystkich
Branża tekstylna stoi w obliczu poważnych wyzwań środowiskowych. Szacuje się, że co roku produkuje się 100 miliardów sztuk odzieży, z czego ogromna część nigdy nie trafia do konsumentów lub jest noszona tylko kilka razy [1]. W ten sposób 92 miliony ton ubrań trafia każdego roku na wysypiska, tworząc toksyczne hałdy na pustyniach czy terenach wiejskich, przyczyniając się do rozwoju zjawiska zwanego „fast fashion”. To ilość, która mogłaby wypełnić… 1,5 miliona ciężarówek.- 14.11.2024, 08:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Semcore Sp. z o.o.