Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wrocław to dobre miejsce do życia, studiowania i pracy - wynika z raportu Instytutu Badań Internetu i Mediów Społecznościowych. Badania przeprowadzone były w styczniu na reprezentatywnej grupie 1036 osób, wyłączając mieszkańców Wrocławia.
Z czym Wrocław kojarzy się Polakom? Takie pytanie postawiono w badaniu opinii przeprowadzonym w Polsce na początku stycznia. Wśród wielu atrakcji miasta najwięcej głosów zyskało wrocławskie ZOO oraz krasnale. To także miasto, które nie-wrocławianie wskazywali najczęściej jako miejsce, w którym chcieliby zamieszkać.
„Wrocław przoduje wśród miast, do których Polacy chcieliby się przenieść. Około 30 procent respondentów bierze pod uwagę Wrocław jako potencjalne miejsce zamieszkania. Spośród tych, którzy planują w najbliższym czasie przeprowadzkę, to 40 procent” - podkreślał Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Z badania przeprowadzonego przez IBIMS wynika, że Wrocław kojarzy się Polakom również z ofertą kulturalną, perspektywą uzyskania dobrej pracy i wrocławskimi uczelniami wyższymi. Najbardziej rozpoznawalnymi wydarzeniami kulturalnymi jest Jarmark Bożonarodzeniowy, festiwale Jazz nad Odrą i Nowe Horyzonty oraz odbywające się regularnie na początku maja bicie rekordu Guinnesa.
Jako elementy ściągające do Wrocławia ankietowani wymieniali przede wszystkim możliwość znalezienia dobrej pracy, bezpieczeństwo i zieleń.
„Wrocław przyciąga różne branże, w tym największe światowe firmy, dzięki temu, że od 20 lat promuje strategię gospodarki opartej na wiedzy. Zauważalny jest potencjał rynku pracy, a także oferta edukacyjna. Wrocław jest ważnym ośrodkiem edukacyjnym. To 106 tysięcy studentów i 30 uczelni wyższych, publicznych oraz prywatnych i to daje możliwości rozwojowe” - zaznaczyła Magdalena Okulowska, prezeska Agencji Rozwoju Aglomeracji Wrocławskiej.
Wrocław w czerwcu ubiegłego roku powołał do życia Departament Marki Miasta. Takie departamenty istnieją w wielu europejskich, ale nie tylko w europejskich miastach. Stolica Dolnego Śląska była czwartym miastem w Polsce, które powołało taką jednostkę - po Rzeszowie, Warszawie i Gdańsku, która ma skupiać się przede wszystkim nad całością tego, czym jest marka Wrocławia.
„Te badania pomogą nam zrozumieć, jakie skojarzenia i emocje budzi słowo Wrocław. W jaki sposób na tej marce można zbudować trwały kapitał i projekty rozwojowe dla miasta. Potencjał emocjonalny, sentyment, który mamy, kiedy słyszymy o Wrocławiu, sprawia, że podejmujemy poważne decyzje na temat tego, gdzie osiąść, gdzie pojechać na studia, z jakim miejscem związać swoją przyszłość” - podkreślił Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta.
Pozytywne opinie Polaków na temat Wrocławia potwierdzają także międzynarodowe badania. W prestiżowym rankingu European Cities & Regions of the Future 2025 Wrocław zajął nie tylko pierwsze miejsce w kategorii europejskich miast średniej wielkości, ale został liderem, jeśli chodzi o przyjazność dla biznesu oraz kapitał ludzki i najlepsze miejsce do życia. Przyznano mu też drugą lokatę wśród miast o największym potencjale ekonomicznym.
„Wyniki badań i obecna pozycja marki Wrocławia, to efekt przede wszystkim konsekwentnej realizacji strategii rozwoju miasta i odpowiedniego rozłożenia jej akcentów” - mówi Radosław Michalski, dyrektor Departamentu Marki Miasta Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Od czasów Bogdana Zdrojewskiego, który po 1990 roku osadził wizję Wrocławia na fundamentach kultury i nauki, przez okres rozwoju inwestycyjnego i umiędzynaradawiania Wrocławia kontynuowany przez Rafała Dutkiewicza, do współczesnych nam akcentów zogniskowanych na dbałości o jakość życia mieszkańców w ich najbliższej okolicy poprzez m.in. naprawy infrastruktury miejskiej, czy inwestycje w zieleń, wymianę pieców czy transport publiczny. Skutek tej 35-letniej polityki widzimy w raporcie wskazującym na Wrocław jako lidera miast, do których Polacy chcieliby się przenieść.
„Na pracę nad marką Wrocławia składa się wiele osób i instytucji - uzupełnia Radosław Michalski. - Obok przywoływanych w badaniach uczelni wyższych, instytucji kultury i sportu, są to także NGO’sy, lokalni przedsiębiorcy i międzynarodowe korporacje, a nade wszystko sami mieszkańcy, którzy widząc wyzwania, z jakimi mierzy się miasto, a także zgłaszając postulaty dotyczące remontów, napraw czy oczekiwań inwestycyjnych ze strony miasta, zarazem widzą Wrocław w pełni jako dobre miejsce do życia. Wyniki badań odzwierciedlają opinie zbudowane na własnym doświadczeniu lub informacjach zasłyszanych. Mieszkańcy Wrocławia mówią o swoim mieście dobrze i są z niego dumni”.
„Wyniki badań, to przede wszystkim ogromna odpowiedzialność, którą czujemy, pracując nad marką Wrocławia - dodaje Radosław Michalski. - Motywują nas do jeszcze intensywniejszej pracy i, nie porzucając bieżących planów, do skupienia się na wyzwaniach horyzontalnych, z którymi już przychodzi mierzyć się miastom europejskim, takimi jak zmiana demograficzna, troska po poprawę jakości powietrza i zapewnienie mieszkańcom bezpieczeństwa, w kontekście nowych ryzyk związanych z destabilizacją światowej sceny politycznej i wojną za wschodnią granicą Polski”.
Źródło informacji: Departament Marki Miasta Wrocław
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 28.03.2025, 10:21 |
Źródło informacji | Departament Marki Miasta Wrocław |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Do 12 maja trwa nabór VeloTalent. Artyści walczą o stypendium VeloBanku
- 25.04.2025, 10:49
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: VeloBank
-
Image
Vivat Szczepkowski! 100-lecie paryskiego sukcesu
- 25.04.2025, 10:08
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Milanowskie Centrum Kultury
-
Image
Majówka pełna historii – jedyna okazja w roku, aby zobaczyć na żywo Konstytucję 3 Maja 1791 r.
3 maja 2025 r. w 234. rocznicę uchwalenia przełomowego dokumentu - Konstytucji 3 maja 1791 r. - uznawanego za pierwszą w Europie i drugą na świecie konstytucję o charakterze demokratycznym, odbędzie się specjalny pokaz oryginałów tego dziedzictwa dokumentacyjnego dla szerokiej publiczności. Manuskrypt będzie można podziwiać w godz. 12.00-16.00 w Pałacu Raczyńskich (Archiwum Głównym Akt Dawnych) przy ul. Długiej 7 w Warszawie. „Pokaz Konstytucji 3 Maja to niepowtarzalna okazja, aby zetknąć się z żywym dowodem naszej narodowej tożsamości. Zachęcam wszystkich, nie tylko mieszkańców Warszawy, do osobistego doświadczenia tej historii. Oryginał, przechowywany w Archiwum Głównym Akt Dawnych od wieków, jest nie tylko dokumentem prawnym, ale przede wszystkim symbolem niezłomnego ducha narodu. Jesteśmy dumni, że możemy go Państwu zaprezentować” - informuje dr Paweł Pietrzyk, naczelny dyrektor Archiwów Państwowych. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny.- 25.04.2025, 09:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Archiwa Państwowe
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ