Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Galapagos Films/"Ostatni Komers" fot. Jakub Socha](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202012/DOC.20201214.37954503.OSTATNI%20KOMERS_DSC01466_fot.%20Jakub%20Socha.jpg?itok=NHvHxa5f)
O nagrodę w Konkursie Filmów Mikrobudżetowych powstałym z inicjatywy Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej walczyło sześć tytułów. Jury w składzie reżyser Filip Bajon (przewodniczący jury), producentka Agnieszka Wasiak i reżyser Marcin Koszałka, doceniło „Ostatni Komers” za stworzenie „artystycznie dojrzałego, niezwykle przejmującego portretu młodych ludzi”.
„Chciałbym bardzo podziękować za tę nagrodę. Dedykuję ją osobom LGBT+ w Polsce, ponieważ sam jestem osobą nieheteronormatywną i wiem jak to jest żyć w małym mieście. Dlatego się cieszę, że film o takiej tematyce został wyróżniony” – powiedział Dawid Nickel odbierając nagrodę.
„Ostatni Komers” opowiada o ostatnim tygodniu szkoły w gimnazjum w małym polskim miasteczku. W oczekiwaniu na imprezę (komers) grupa uczniów spędza czas na miejskim basenie. W ciągu kilku dni zasmakują zauroczeń, odrzucenia i pierwszych zawiedzionych nadziei. Zapis ich doświadczeń jest zwieńczeniem okresu gimnazjalnego i portretem współczesnej młodzieży poszukującej tożsamości, przynależności i więzi.
„>>Ostatni Komers<< ma być świeżą opowieścią o młodych ludziach i ich współczesnych problemach w dobie internetu, aplikacji dla przyjaciół, romantycznych prospektów, w czasach, w których budowanie prawdziwych relacji jest nienaturalnie utrudnione” – mówi reżyser.
Film został także bardzo dobrze przyjęty przez krytyków, którzy podkreślali, że jest to „bezpretensjonalna i niesiona osiedlowym flow opowieść o młodości pomiędzy smakiem pierwszego jointa i seksu a pierwszymi rozczarowaniami” (Piotr Guszkowski) oraz „już dawno nikt w polskim kinie z taką lekkością nie opowiadał o nastolatkach, w żaden sposób nie próbując ich oceniać czy stawiać się w roli mentora. Kapitalny debiut” (Krzysztof Połaski).
„Ostatni Komers” to pełnometrażowy debiut fabularny Dawida Nickela, który ma na koncie współpracę z Małgorzatą Szumowską („Body/Ciało” i „Twarz”). Jest także autorem scenariusza do filmu na motywach fragmentów powieści „Ma być czysto” Anny Cieplak. Za zdjęcia odpowiada jest Michał Pukowiec („Maryjki”). W obsadzie: Mikołaj Matczak („Mowa ptaków”), Michał Sitnicki, Sandra Drzymalska („Sole”), Nel Kaczmarek („Rojst”), Jakub Wróblewski („Kler”), Zofia Świątkiewicz („O mnie się nie martw”), Agnieszka Żulewska („Demon”) i Dobromir Dymecki („Nic nie ginie”). Za produkcję z ramienia No Sugar Films odpowiadała Marta Habior („Słodki koniec dnia”). Film trafi do kin w 2021 roku, dystrybucja Galapagos Films.
Press kit: https://bit.ly/OstatniKomers_pressroom
KONTAKT:
Magda Roman
e-mail: magdalena.roman@galapagosfilms.pl
Źródło informacji: Galapagos Films
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.12.2020, 08:57 |
Źródło informacji | Galapagos Films |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
PZU wspiera Wielką Wyprawę Maluchów dla Dzieci
- 19.07.2024, 09:31
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Grupa PZU
-
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej sprzeciwiają się podwójnemu naliczaniu tantiem od reemitowania PAP
Operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej uiszczają opłaty na Polski Instytut Sztuki Filmowej, płacą nadawcom i dystrybutorom, ponadto płacą tantiemy za reemisję. „Teraz opłata od reemisji miałaby być podwójna. To absurdalne” - twierdzi Bogdan Łaga, prezes Polskiej Izby Komunikacji Elektronicznej (PIKE).- 19.07.2024, 08:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom