Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Trwałym elementem projektu jest infokiosk – monitor interaktywny, na którym utrwalono wystawę multimedialną zawierającą historię pilskiej Solidarności do momentu pacyfikacji siedziby 13 grudnia 1981 r. oraz informacje o najważniejszych postaciach z tamtego czasu w regionie pilskim.
Wstawę multimedialną można oglądać w Wypożyczalni dla Dorosłych Biblioteki Głównej przy ul. Staromiejskiej 14, w godzinach pracy biblioteki: od poniedziałku do piątku od godz. 8.00 do 19.00.
- Realizowanym projektem pragnęliśmy nawiązać do okresu walki o godność i wolność człowieka, która w latach 1980 - 1989 toczyła się pod sztandarem „Solidarności” - pierwszego niezależnego i samorządnego związku zawodowego w Europie środkowo-wschodniej. Projekt służył odkrywaniu, dokumentowaniu oraz upowszechnianiu wiedzy z zakresu tamtejszej historii Polski w ujęciu jej regionalnych pilskich wątków – mówi Joanna Wyrwa – Krzyżańska, dyrektor biblioteki.
Program realizowany jest przez Muzeum Historii Polski w Warszawie, a projekt biblioteki „Solidarność regionu pilskiego. Zapomniani bohaterowie, wspomnienia, pamiątki” dofinansowano ze środków budżetu państwa ramach programu „Patriotyzm jutra”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 04.11.2022, 15:08 |
Źródło informacji | Powiat Pilski |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Czytanie łączy. Wystartowała trzecia edycja ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta2025
Dlaczego mężczyźni czytają mniej niż kobiety i jak to zmienić? To pytanie, które stawiają sobie organizatorzy ogólnopolskiej kampanii #TataTeżCzyta, która po raz trzeci zaprasza ojców, opiekunów, a także pozostałych członków rodziny do wspólnego czytania dzieciom. Dlaczego warto? Odpowiedź jest prosta: bo czytanie łączy.- 15.05.2025, 13:54
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Fundacja powszechnego czytania
-
The Whole World is Dancing to “Chicken Banana”
- 15.05.2025, 12:00
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: APA-OTS
-
Image
Nowe logo, nowa strategia: PWN przechodzi rebranding
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję PWN w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio, znane z pracy dla największych polskich marek.- 15.05.2025, 10:00
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PWN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ