Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zorganizowane przez MPiT spotkanie było poświęcone rozwojowi innowacyjnej gospodarki, a uczestniczył w nim m.in. prezes Google Sundararajan Pichai, który zapowiedział, że jego firma zainwestuje w regionie Europy Środkowo-Wschodniej 20 mln dol. do 2020 r. "w programy i szkolenia, które pomogą mieszkańcom zdobyć umiejętności cyfrowe, rozwijać kariery zawodowe i firmy".
"Nie chcemy kolejnego drenażu mózgów, chcemy, aby te mózgi pracowały dla Google, dla Polski, Litwy itd." - powiedział premier Morawiecki.
Przypomniał postać inżyniera Jacka Karpińskiego, wynalazcy, który prawie 50 lat temu zaprojektował komputer.
Było to jednak, jak dodał, w czasach komunistycznych, więc wynalazca nie mógł tego wykorzystać do rozwoju gospodarki.
"Chciałbym, aby taki okrągły stół był jak najbardziej owocny, byśmy znaleźli rozwiązanie na najlepsze połączenie fantastycznego rozwoju ostatnich lat (...) z bardzo utalentowanymi społecznościami i przyzwoicie rozwijającymi się gospodarkami" - powiedział Morawiecki.
Obecny na poniedziałkowym spotkaniu prezes Google Sundararajan Pichai wskazał na duży potencjał naszego regionu w rozwoju innowacyjnej gospodarki. "Wierzymy, że kraje Europy Środkowo-Wschodniej za sprawa bardzo dobrego systemu edukacji, utalentowanych kadr i otwartości na nowe technologie są w szczególnie uprzywilejowanej pozycji, aby rozwijać potencjał gospodarki cyfrowej" - ocenił. (PAP)
autor: Magdalena Jarco
maja/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.01.2019, 20:03 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |