Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"W styczniu podnosimy oprocentowanie obligacji dwuletnich do 2,10 proc. Dzięki temu nabywcy indywidualni nadal mogą nabywać obligacje oszczędnościowe na preferencyjnych warunkach w stosunku do rynku hurtowego, na którym rentowność obligacji dwuletnich wynosi obecnie ok. 2 proc. Oprocentowanie pozostałych obligacji pozostaje bez zmian. W grudniu zostało ono podniesione w pierwszym okresie odsetkowym o 0,1-0,2 punktu procentowego w przypadku obligacji 3-, 4- i 10-letnich oraz 6- i 12-letnich obligacji rodzinnych" – powiedział cytowany w komunikacie MF wiceminister finansów Piotr Nowak.
Zgodnie z komunikatem oprocentowanie w pierwszym okresie odsetkowym w przypadku obligacji 3-letnich wynosi 2,2 proc., dla 4-latek - 2,4 proc. oraz 2,7 proc. dla 10-latek. Natomiast 6- i 12-letnie obligacje rodzinne przeznaczone dla beneficjentów programu „Rodzina 500 plus" oprocentowane są odpowiednio w wysokości 2,8 proc. i 3,2 proc. w pierwszym okresie odsetkowym.
MF poinformowało, że dla papierów 3-letnich oprocentowanie wyliczane jest raz na 6 miesięcy w oparciu o wartość sześciomiesięcznej stopy procentowej, po której banki pożyczają sobie pieniądze. W przypadku obligacji 4-letnich oprocentowanie ulega zmianie co roku i jest wyliczane na podstawie sumy wskaźnika inflacji z ostatnich 12 miesięcy oraz marży – utrzymanej na poziomie 1,25 proc. Ten sam mechanizm, co dla 4-letnich, obowiązuje w przypadku obligacji 10-letnich. Dla papierów skarbowych o najdłuższym horyzoncie czasowym wyższa jest jednak wysokość marży, która wynosi 1,50 proc. (PAP)
mmu/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.12.2016, 17:17 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |