Newsletter

MF podnosi oprocentowanie 2-letnich obligacji oszczędnościowych do 2,1 proc.

23.12.2016, 17:17aktualizacja: 23.12.2016, 17:17

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Oprocentowanie dwuletnich obligacji oszczędnościowych wzrośnie w styczniu poziomu 2,10 proc. - poinformowało w piątkowym komunikacie Ministerstwo Finansów.

"W styczniu podnosimy oprocentowanie obligacji dwuletnich do 2,10 proc. Dzięki temu nabywcy indywidualni nadal mogą nabywać obligacje oszczędnościowe na preferencyjnych warunkach w stosunku do rynku hurtowego, na którym rentowność obligacji dwuletnich wynosi obecnie ok. 2 proc. Oprocentowanie pozostałych obligacji pozostaje bez zmian. W grudniu zostało ono podniesione w pierwszym okresie odsetkowym o 0,1-0,2 punktu procentowego w przypadku obligacji 3-, 4- i 10-letnich oraz 6- i 12-letnich obligacji rodzinnych" – powiedział cytowany w komunikacie MF wiceminister finansów Piotr Nowak.

Zgodnie z komunikatem oprocentowanie w pierwszym okresie odsetkowym w przypadku obligacji 3-letnich wynosi 2,2 proc., dla 4-latek - 2,4 proc. oraz 2,7 proc. dla 10-latek. Natomiast 6- i 12-letnie obligacje rodzinne przeznaczone dla beneficjentów programu „Rodzina 500 plus" oprocentowane są odpowiednio w wysokości 2,8 proc. i 3,2 proc. w pierwszym okresie odsetkowym.

MF poinformowało, że dla papierów 3-letnich oprocentowanie wyliczane jest raz na 6 miesięcy w oparciu o wartość sześciomiesięcznej stopy procentowej, po której banki pożyczają sobie pieniądze. W przypadku obligacji 4-letnich oprocentowanie ulega zmianie co roku i jest wyliczane na podstawie sumy wskaźnika inflacji z ostatnich 12 miesięcy oraz marży – utrzymanej na poziomie 1,25 proc. Ten sam mechanizm, co dla 4-letnich, obowiązuje w przypadku obligacji 10-letnich. Dla papierów skarbowych o najdłuższym horyzoncie czasowym wyższa jest jednak wysokość marży, która wynosi 1,50 proc. (PAP)

mmu/ drag/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 23.12.2016, 17:17
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ