Newsletter

Morawiecki: rozwój jednolitego rynku cyfrowego UE ważny dla polskich firm

03.06.2016, 13:25aktualizacja: 03.06.2016, 13:25

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rozwój jednolitego rynku cyfrowego UE jest szczególnie ważny dla polskich firm; chodzi o to, by nie było na nim barier, które utrudniają im dogonienie pozostałych - mówił wicepremier i minister rozwoju Mateusz Morawiecki na Forum Jednolitego Rynku.

"Dla nas, dla krajów, które przystąpiły do Wspólnoty Europejskiej 12 lat temu, jest szczególnie ważne, żeby wspierać jednolite zasady działania rynku wewnętrznego UE. Ponieważ tym słabszym, jakim są przedsiębiorstwa krajów Europy Środkowej i Wschodniej, jakim są konsumenci z Europy Środkowej i Wschodniej, łatwiej jest działać, gdy reguły są znane dla wszystkich i przestrzegane na całym jednolitym rynku" - powiedział Morawiecki.

Zwrócił uwagę, że dla Polski ważny jest rozwój wspólnego rynku cyfrowego, gdyż przedstawiciele Europy Środkowej i Wschodniej, "chcą dogonić pozostałych". "O tym niedawno rozmawiałem z komisarzem (ds. jednolitego rynku cyfrowego Andrusem) Ansipem, z komisarzem (ds. gospodarki cyfrowej Guentherem) Oettingerem, bo jest to duża szansa również dla nas" - dodał.

Jak wyjaśniał, rynek cyfrowy tworzy "nową przestrzeń rynkową i im bardziej ona będzie dostępna dla nowych graczy, takich jakimi są przedsiębiorstwa z krajów Środkowej i Wschodniej Europy, tym większe szanse, że UE jako całość i jednolity rynek unijny będzie najbardziej konkurencyjny na świecie".

Podkreślił, że jednolity rynek powinien funkcjonować w oparciu o przejrzyste reguły konkurencji i budować coraz większą wartość dodaną dla konsumentów i przedsiębiorców. Morawiecki zauważył zarazem, że po ostatnim kryzysie narasta fala protekcjonizmu, któremu - według niego - Polska stara się przeciwstawiać. (PAP)

mww/ zab/ son/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.06.2016, 13:25
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ