Pobierz materiał i Publikuj za darmo
SZANGHAJ, 16 lipca 2024 r. /PRNewswire/ -- Światowej klasy elektryczna betoniarka samochodowa 408P, zaprojektowana i wyprodukowana przez SANY Group („SANY”) - renomowanego chińskiego producenta sprzętu ciężkiego - przeszła niedawno badanie zgodności ze zaktualizowanymi przepisami rozporządzenia UE w sprawie ogólnego bezpieczeństwa produktów (GSR). Model 408P, wyposażony w opracowany przez firmę Haistar zaawansowany system wspomagania kierowcy (ADAS), jest pierwszą pochodzącą z Chin elektryczną maszyną budowlaną, która uzyskała najnowszy certyfikat homologacji typu dla całego pojazdu (SVTA).
Uzyskanie świadectwa zgodności z nowymi przepisami oznacza, że betoniarka samochodowa 408P firmy SANY spełnia obecnie pięć standardów wymaganych przez GSR. Tym samym SANY nie tylko otrzymała kolejne pozwolenie na wprowadzenie produktu do obrotu na rynku unijnym, ale także poczyniła kolejny krok w realizacji globalnego planu rozwoju spółki, umacniając się w pozycji lidera w sektorze elektrycznych maszyn budowlanych.
Proces certyfikacji został przeprowadzony pod nadzorem TÜV Rheinland, wiodącego dostawcy usług technicznych. Wyniki testów wykazały, że elektryczna betoniarka samochodowa SANY 408P jest bezpieczna i niezawodna oraz spełnia przepisy i normy UE. Przeprowadzone testy wykazały również, że system ADAS firmy Haistar charakteryzuje się dużą elastycznością i możliwością rozbudowy, co pozwala na jego zastosowanie również w innych modelach.
Unijne rozporządzenie GSR zostało wprowadzone w 2019 r. w celu zwiększenia ochrony osób znajdujących się w pojazdach i niechronionych użytkowników dróg, takich jak piesi czy rowerzyści, z myślą o ograniczeniu do minimum liczby wypadków drogowych i ich ofiar poprzez zapewnienie wyższego poziomu bezpieczeństwa pojazdów. Nowe przepisy, obowiązujące od lipca 2024 r., wymagają, by wszystkie pojazdy użytkowe zarejestrowane w UE były wyposażone w odpowiednią funkcję wspomagania kierowcy.
Elektryczna betoniarka samochodowa SANY 408P posiada pięć wymaganych przez GSR funkcji wspomagania kierowcy: system informowania przy ruszaniu (MOIS), system wykrywania martwych punktów (BSIS), system informowania o cofaniu (REIS), a także funkcje inteligentnego dostosowania prędkości (ISA) oraz ostrzegania o senności kierowcy (DDAW).
Funkcja ISA alarmuje kierowcę, gdy ten przekracza dozwoloną prędkość. System ten, opracowany przez SANY, przeszedł testy drogowe na ponad 6 tys. km w 10 krajach UE, z czego na 431 kilometrach były to testy w warunkach rzeczywistych obejmujących obszary miejskie, wiejskie, autostrady i inne tereny. Skuteczność wykrywania przekroczenia prędkości w poszczególnych przypadkach przekraczała 90 procent, a ogólny wskaźnik precyzji ukształtował się na poziomie 96 procent.
System DDAW regularnie monitoruje twarz kierowcy, ruchy jego gałek ocznych i głowy w oparciu o obrazowanie fizjologiczne, oceniając na tej podstawie, czy kierowca jest zmęczony, i w razie potrzeby alarmując go lub podejmując inne działania.
Z kolei system MOIS, również poddany testom, pozwala monitorować i informować kierowcę o pieszych i rowerzystach znajdujących się w martwym punkcie. Funkcja BSIS analizuje ryzyko kolizji w prawym martwym polu widzenia pojazdów ciężarowych lub autobusów podczas skręcania, natomiast REIS pomaga uniknąć zderzenia w trakcie parkowanie dzięki kamerze cofania.
„Firma SANY zamierza kontynuować ekspansję na rynkach międzynarodowych, wspierając rozwój cyfrowej inteligencji i działalności niskoemisyjnej, aby dostarczać klientom na całym świecie bezpieczniejsze, bardziej niezawodne i inteligentniejsze produkty o najwyższej jakości” - powiedział Yu Hongfu, prezes SANY Heavy Industry.
Zdjęcia - https://mma.prnewswire.com/media/2462184/SANY_408P_Electric_Mixer_Truck.jpg
Logo - https://mma.prnewswire.com/media/1518641/logo_Logo.jpg
Źródło: SANY Group
Źródło informacji: PR Newswire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.07.2024, 17:02 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |