Newsletter

Nauka i technologie

Niewidzialna ręka audiomarketingu

10.08.2023, 08:00aktualizacja: 10.08.2023, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Muzyka klasyczna kojarzy się z luksusowymi dobrami, z kolei dzięki muzyce w żwawym tempie konsumenci robią zakupy szybciej i bardziej impulsywnie. Temat muzyki tła i opartego na niej audiomarketingu bada i popularyzuje dr hab. Sylwia Makomaska z Instytutu Muzykologii UW.

„Muzyka tła to muzyka, która lokuje się na peryferiach uwagi odbiorcy. Innymi słowy, słuchacz nie koncentruje swojej uwagi na tym bodźcu i nie jest on przedmiotem jego aktywnej percepcji” – wyjaśniła naukowczyni z Uniwersytetu Warszawskiego, zajmująca się psychologią muzyki, która jest autorką koncepcji popularnonaukowego bloga Strefa Psychologii Muzyki UW.

Właśnie taki typ muzyki jest wykorzystywany w działaniach marketingowych, czyli w audiomarketingu.

„Audiomarketing to jeden z elementów strategii marketingu sensorycznego. Współczesne miejsca sprzedaży, np. galerie handlowe, są zazwyczaj tak projektowane i konstruowane, by oddziaływać na jak największą liczbę naszych zmysłów. Chodzi o różnego rodzaju bodźce zapachowe; przestrzeń zaprojektowaną tak, by oddziaływać na zmysł wzroku; możliwość dotykania przedmiotów lub ich degustacji. Temu wszystkiemu zazwyczaj towarzyszy muzyka” – przypomniała Makomaska.

I choć w tej koncepcji muzyka pozostaje w tle, nie pozostaje ona bez znaczenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

„Bodźce słuchowe są celowo wprowadzane do miejsca sprzedaży, aby wywołać odpowiedni typ reakcji u konsumentów; muzyka może kontrolować u odbiorcy reakcje na poziomie fizjologicznym, afektywnym, kognitywnym i behawioralnym” – wskazała.

Więcej na https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C97618%2Cniewidzialna-reka-audiomarketingu.html

Źródło informacji: Nauka w Polsce

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.08.2023, 08:00
Źródło informacji Nauka w Polsce
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ