Newsletter

Nauka i technologie

Niewidzialna ręka audiomarketingu

10.08.2023, 08:00aktualizacja: 10.08.2023, 08:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Muzyka klasyczna kojarzy się z luksusowymi dobrami, z kolei dzięki muzyce w żwawym tempie konsumenci robią zakupy szybciej i bardziej impulsywnie. Temat muzyki tła i opartego na niej audiomarketingu bada i popularyzuje dr hab. Sylwia Makomaska z Instytutu Muzykologii UW.

„Muzyka tła to muzyka, która lokuje się na peryferiach uwagi odbiorcy. Innymi słowy, słuchacz nie koncentruje swojej uwagi na tym bodźcu i nie jest on przedmiotem jego aktywnej percepcji” – wyjaśniła naukowczyni z Uniwersytetu Warszawskiego, zajmująca się psychologią muzyki, która jest autorką koncepcji popularnonaukowego bloga Strefa Psychologii Muzyki UW.

Właśnie taki typ muzyki jest wykorzystywany w działaniach marketingowych, czyli w audiomarketingu.

„Audiomarketing to jeden z elementów strategii marketingu sensorycznego. Współczesne miejsca sprzedaży, np. galerie handlowe, są zazwyczaj tak projektowane i konstruowane, by oddziaływać na jak największą liczbę naszych zmysłów. Chodzi o różnego rodzaju bodźce zapachowe; przestrzeń zaprojektowaną tak, by oddziaływać na zmysł wzroku; możliwość dotykania przedmiotów lub ich degustacji. Temu wszystkiemu zazwyczaj towarzyszy muzyka” – przypomniała Makomaska.

I choć w tej koncepcji muzyka pozostaje w tle, nie pozostaje ona bez znaczenia w procesie podejmowania decyzji zakupowych.

„Bodźce słuchowe są celowo wprowadzane do miejsca sprzedaży, aby wywołać odpowiedni typ reakcji u konsumentów; muzyka może kontrolować u odbiorcy reakcje na poziomie fizjologicznym, afektywnym, kognitywnym i behawioralnym” – wskazała.

Więcej na https://naukawpolsce.pl/aktualnosci/news%2C97618%2Cniewidzialna-reka-audiomarketingu.html

Źródło informacji: Nauka w Polsce

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.08.2023, 08:00
Źródło informacji Nauka w Polsce
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ