Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Sztuczna inteligencja przebojem wkracza w świat dziennikarstwa. Jak wskazał Łukasz Świerżewski, tworzy ona treści może nie stricte dziennikarskie, ale tzw. kontent - czyli pozwala na utworzenie dowolnego tekstu, wygenerowanie fotografii, opracowanie wideo i grafik.
Sztuczna inteligencja jest więc narzędziem pracy dla dziennikarzy. Jednak niektórzy obawiają się, że stanie się dla nich także konkurencją, a dziennikarze z powodu szerszego wykorzystywania technologii być może będą mieli mniej pracy.
„Na razie jednak uspokajamy, dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Sztuczna inteligencja wytworzy tylko tyle, ile wcześniej dostanie materiału wsadowego. A ten muszą zapewnić ludzie, którzy na miejscu opisywanego wydarzenia będą bezpośrednio rozmawiać z innymi ludźmi” – przekonywał Łukasz Świerżewski.
Według wiceprezesa PAP sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy, a dla agencji prasowych czy domów mediowych - narzędzie optymalizacji, które pomoże redakcjom efektywniej pracować.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 15.06.2023, 18:38 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |