Newsletter

Nauka i technologie

Sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy

15.06.2023, 18:38aktualizacja: 16.06.2023, 08:23

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP MediaRoom - kadr z filmu
PAP MediaRoom - kadr z filmu
Dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Podstawy do tworzenia materiałów dziennikarskich muszą zapewnić sztucznej inteligencji ludzie, którzy będą zdobywać informacje od uczestników opisywanych zdarzeń – zauważył Łukasz Świerżewski, członek zarządu Polskiej Agencji Prasowej podczas debaty „AI a przyszłość mediów”, która zakończyła V Konferencję Media Przyszłości.

Sztuczna inteligencja przebojem wkracza w świat dziennikarstwa. Jak wskazał Łukasz Świerżewski, tworzy ona treści może nie stricte dziennikarskie, ale tzw. kontent - czyli pozwala na utworzenie dowolnego tekstu, wygenerowanie fotografii, opracowanie wideo i grafik.

Sztuczna inteligencja jest więc narzędziem pracy dla dziennikarzy. Jednak niektórzy obawiają się, że stanie się dla nich także konkurencją, a dziennikarze z powodu szerszego wykorzystywania technologii być może będą mieli mniej pracy.

„Na razie jednak uspokajamy, dziennikarze nie muszą czuć się zagrożeni. Sztuczna inteligencja wytworzy tylko tyle, ile wcześniej dostanie materiału wsadowego. A ten muszą zapewnić ludzie, którzy na miejscu opisywanego wydarzenia będą bezpośrednio rozmawiać z innymi ludźmi” – przekonywał Łukasz Świerżewski. 

Według wiceprezesa PAP sztuczna inteligencja to wsparcie dla dziennikarzy, a dla agencji prasowych czy domów mediowych - narzędzie optymalizacji, które pomoże redakcjom efektywniej pracować.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 15.06.2023, 18:38
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ